Dip dye, någon?

Sv: Dip dye, någon?

Precis, det blir måååånga tofsar. Om du bara sätter det i två tofsar på vardera sida av huvudet kommer du ju att få en linje :)
 
Sv: Dip dye, någon?

Nu har jag bestämt mig för att göra en dip dye, tänkte köpa färg imorn. Men först måste jag bleka! :p Vilken blekning är bäst? Mörkt som fan hår! Behöver ju inte bli perfekt, det ska färgas över, men det är ju bra om det blir rätt så bra. ;)
 
Sv: Dip dye, någon?

Det är lite olika vad folk tycker om den. :p Fast den är väl billig om inte annat. :D
 
Sv: Dip dye, någon?

Haha ja faktiskt. :D

Fast det verkar som att manic panics blekning kanske är något att satsa på.. Hmmm...
 
Sv: Dip dye, någon?

Jag rekommenderar Stargazer eller Mood, har blekt håret flitigt under många år och det är de två märkena jag tycker funkar bäst.

Blev inspirerad av tråden och testade faktiskt dip dye på mitt eget hår i helgen, nu är det kastanjebrunt med någon sorts peachy pink i topparna :)
 
Sv: Dip dye, någon?

Funkar de även på hår som varit färgat, om och om igen, i ca 8 år? :D

Om inte snön ställer till det alldeles för mig, ska jag köpa imorn! :)
 
Sv: Dip dye, någon?

Dip dye är riktigt snyggt, är också sugen på det.
Hittade denna bilden när jag kollade efter inspiration.
Skulle nog inte våga färga så pass "extremt", men fasen vad snyggt det var:d
tumblr_midfwaMvMF1r9xhnzo1_500.jpg
 
Sv: Dip dye, någon?

Kan man komma till en ev arbetsintervju med det där tro? :p
Beror ju på vad det är för jobb iof.
 
Sv: Dip dye, någon?

Haha, jag skulle på intervju i måndags. Egentligen hade jag tänkt göra min (fast med mörkbrunt hår och dipen har jag inte riktigt bestämt än, blir rosa, lila eller blåturkosaktigt) i helgen men väntade. ;) Visserligen är jag hyfsat skitsäker på att de inte hade brytt sig och jag känner arbetsplatsen och de känner mig. Men ändå. :p Andra ställen inom samma yrke har rätt tuffa regler ibland. :p
 
Sv: Dip dye, någon?

jag tycker mood bleker bra faktiskt, nu har jag inte lagt i någon toning eller färg (eller jo i julas hade jag ju röd dipdye iofs) utan jag jobbar fortfarande på att bleka ner det satan (går ju från svart) men det blir lite häftigt varje gång jag bleker, just nu har jag ju orange-aktigt på topparna.
jag kör bara två tofsar på vardera sida, men jag har ingen rak linje, kan bero på att det är uppklippt hela vägen oxå? den tonar ut bra oxå, har inte samma färg rakt av så att säga utan det går från svart, mörkare blekning till typ gulaktigt. haha fan vad illa det låter, men det ser faktiskt ballt ut.
när jag får pengar är det dags att bleka igen, skulle vilja få nån av dom platinablonda med rosa eller lila ton i. vi får se vad som händer. haha. mitt stackars hår! :D
 
Sv: Dip dye, någon?

Funkar de även på hår som varit färgat, om och om igen, i ca 8 år? :D

Om inte snön ställer till det alldeles för mig, ska jag köpa imorn! :)

Ja, men det kan ju hända att du behöver bleka fler gånger om det är mycket färgat, oavsett märke på blekningen. Topparna är ju den del av hårstråna som färgas flest gånger så det är ju svårare för blekningen att ta ordentligt där.
 
Sv: Dip dye, någon?

+bräket

Jag är ganska övertygad om att jag måste bleka många gånger. ;) Men jag bleker ju helst så få gånger som möjligt. Såklart. ;)

Kanske får bli en från mood imorgon, måste nog ändå o handla imorn...

När man måste bleka igen, så kan man läsa lite olika skolor, vissa tycker att det bara är att smacka i grejerna igen, andra att man ska vänta ett ganska bra tag emellan för blekningen kommer ändå inte ta. Vad säger ni?
 
Sv: Dip dye, någon?

beror på blekningen.. jag har blekt mitt hår från svart nu och jag har haft i MYCKET blekning.. en del har inte tagit alls för jag har troligen gjort det för fort efter så jag tror att det bästa är att vänta lite mellan gångerna (2-3 veckor) tyvärr..

jag gjorde dip dye igår och hade intens red i topparna och fick dassbrunt/lila/rött :(
 
Sv: Dip dye, någon?

Detta är mitt hår ikväll under min timma som blondin. 20 min med mood blekning och alla gamla rester (lila och svart) var borta. Var sugen på att behålla det så och slänga i ett gäng doser med silvershampoo för att få bort det gula, men gick på originaltanken tillslut.
Mood bleker för jäkla bra, speciellt med tanke på den lilla pengen de kostar.
644264_10151383986638789_1909153030_n.jpg
 
Sv: Dip dye, någon?

Fast kort hår är ju alltid mycket lättare att få bort gammal färg från... Mitt längsta hår är minst 8 år gammalt, och har färgats, slingats, färgats, tonats, slingats, tonats, färgats, tonats, slingats osv osv osv osv osv mer eller mindre konstant under dom 8 åren.... Ska bli intressant att se vad som händer med det! :D
 
Sv: Dip dye, någon?

Köpte lite mood... Ska nog göra en provslinga innan jag slänger i "hela"... :)
 
Sv: Dip dye, någon?

Och provslingan satt med blekning i 70 minuter. Och det här blev resultatet... :p (och så hur det ser ut utan blekning då, som jämförelse ;) )

Känns lite hopplöst!? Behöver det rejält ljust för att få till färgen jag vill ha... :cool:

blekning1_zpse3c3e83d.jpg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är lite trött på min hårfärg. Har väldigt varmt blont hår, nästan lite åt strawberry blonde-hållet men kanske lite mer guldiga toner...
2
Svar
28
· Visningar
3 500
Senast: Blimblom
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
29 974
Senast: Åsa A
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 467
Senast: MiaMia
·
Träning Hej har lite undringar om någon har tips på hur jag ska få min häst att galoppera lättare. Hon går super fint i höger varv och svänger...
Svar
8
· Visningar
948
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp