Dip dye, någon?

Sv: Dip dye, någon?

Passar dip dye i såpass "kort" ganska tunt och uppklippt hår?
Jag säger ja. Men det är snyggast om dip dyen inte är allt för högt upp utan bara i topparna. Skitsnyggt att ha även de uppklippta topparna färgade :love: Men det blir såklart svårare att piffa till efterhand, så det är en avvägning...

Och vad kan vara fin färg till?
Om du färgar åt det rödbruna tycker jag att det är sjuuukt snyggt med en typ koppar/orange dip dye. Även blått och rosa, om det är rätt rosa. Eller egentligen vilken fall som helst :p

Extremfärger gillar jag (lila/rosa t.ex.) men är inte det jättesvårt att hålla efter själv?
Nope, skitenkelt. Köp lämplig färg (SPECIAL EFFECTS!!! Tänk inte ens tanken att köpa Directions eller nåt annat, inget är i närheten av så bra som special effects) och bara dutta på med pensel typ var tredje vecka eller hur ofta du behöver. Råkar man få lite färg på det mörka håret är det inte jordens undergång eftersom det inte fäster så bra på oblekt hår.
 
Sv: Dip dye, någon?

LÄKERT! :love:
Nu har vi ju lite lika hår du och jag ;)
Fast mitt rosa är väldigt urblekt och behöver färgas om:o
435b4d40987a11e2ae2622000a1fb7e1_6.jpg
Guuuud så snygg du är! (+ ni andra) ;) Jag blir mer och mer sugen på en rosa dip dye bara för att! :love: Ska till frisören på fredag, måste bestämma mig. Var inne på en ombre, men nja jag känner att det är dags för lite wild and crazy! :D Vilken brunfärg har du i botten? Eller är det svart? Jag vill ha en riktigt mörk brun, typ kakao eller något.
 
Sv: Dip dye, någon?

Guuuud så snygg du är! (+ ni andra) ;) Jag blir mer och mer sugen på en rosa dip dye bara för att! :love: Ska till frisören på fredag, måste bestämma mig. Var inne på en ombre, men nja jag känner att det är dags för lite wild and crazy! :D Vilken brunfärg har du i botten? Eller är det svart? Jag vill ha en riktigt mörk brun, typ kakao eller något.
kl på mig själv

Kan man ha en lång page med dip dye? Antingen ska jag bara toppa eller klippa en page, vet inte vad som blir bäst?
 
Sv: Dip dye, någon?

Har du provat special effects? ;)

Mitt hår blev helvetiskt av directions, och det fåtal andra jag känner som provat är inte heller nöjda.
 
Sv: Dip dye, någon?

Nej varför skulle jag när Directions sitter som berget? :p
Men jag känner folk som provat bägge.

Många som gillar special effects, men många som inte tycker att de är värda prisskillnaden också. Det är ju mycket som ska jämföras, hur mycket färg man behöver, hur ofta man behöver, hur lång tid det tar osv osv..
 
Sv: Dip dye, någon?

För att SE sitter... Bergigare :D

Nej men allvarligt. Visst har du rätt att det är mycket som ska jämföras, men iallafall för mig är SE klart värt den högre kostnaden. Det sitter bättre (Directions sitter också okej, men bleks mycket snabbare/fulare på mitt hår) och är väldigt drygt. Jag köpte en flaska för typ ett år sedan och har i perioder haft slingor/dip dye som jag bättrat på ett par gånger, och jag har mer än halva flaskan kvar. Och då har jag inte snålat :p

Men smaken är som baken!
 
Sv: Dip dye, någon?

Jag vill minnas att jag inte hittade någon klockren färg hos SE heller.. Färgen jag tyckte bäst om var dock hos något av de allra sämsta märkena, så det blev nästfavoriten, som fanns hos directions, och som överraskade genom att sitta hur bra som helst! :D
 
Sv: Dip dye, någon?

Men HALLÅ! Nu pratar ni bara om er själva och JAG behöver ju faktiskt hjälp så rådvill som jag är! ;)

Hjääääälp! :D
 
Sv: Dip dye, någon?

BARA GÖRT!!!!! :D

Jag har mörkbrunt och rosa dip. Skitlätt att hålla efter. Enda som är lite krångel är att inte paja dippen när jag färgar utväxten, men det gick bra den gången jag gjorde det. :D
 
Sv: Dip dye, någon?

Kung! Jag låg och drömde om hårhimlen igår när jag lagt mig, då kändes en lång page med en svag lutning snyggt och en rosa dip dye där det är lite mer färg framtill och mindre ju kortare det blir! :D Om du/ni förstår hur jag menar! haha

Edit: Och till det skulle jag behöva någon bra produkt för håret så att jag får ett lyft i hårbottnen! :D Något som Dust it eller liknande produkt.
 
Senast ändrad:
Sv: Dip dye, någon?

SAM_0903_zpsbd5778c8.jpg


Well jag tycker iallafall att det fungerar ;) Visserligen fuskade jag lite så den fd dipdyen av grön färg lade jag bara i den blekta "luggen" från förra året :D Har inte orkat färga och fixa med håret på ett tag nu så det har blivit lite vildvuxet och åtminståne på bild så är det ingen tydlig kant mellan färgerna längre. När jag hade grönt i gick linjen i höjd med munnen ungefär, kanske att jag lät det tonas ut upp hela vägen som är ljusare. Förskräckligt otvättat är det nu dessutom så duschen nästa! :p
 
Sv: Dip dye, någon?

Kl

Nu är ju jag också sjukt sugen på dipdye tack vare den här tråden :D

Frågan är vilken färg som skulle passa mig... Just nu är håret blekt rött (=gammal toning som inte gått ur helt trots att det var en evighet sedan...) och mitt riktiga hår är nog lite cendréfärgat. Ljus brunt med knallröda toppar kanske? Eller nåt annat helt crazy?

Och förresten, finns directions i butik nånstans elle är det nätet som gäller?
 
Sv: Dip dye, någon?

Finns i butiker. Står bästkusten som ort på dig, finns tex på shock i gbg. :)
 
Sv: Dip dye, någon?

Ah, så smidigt! Bästkusten innebär i mitt fall ca 20 min till Shock :D

Men fäääärg då? Ditt blev ju sjukt snyggt! Är så nojig med mitt hår men det är dags för nån förändring nu.
 
Sv: Dip dye, någon?

Hur nojig är du med längden på ditt hår? För om det blir skräp är det bara att klippa av dippen... Det som är den stora fördelen tycker jag själv. ;)

Jag visste sen innan att jag passar riktigt riktigt bra i rosa hår, och i mörkbrunt hår. Så mörkbrunt med rosa toppar kändes väldigt säkert. Sen var jag sugen på både lila och blått också, vilket jag också visste sen innan att jag passar i. Sen passar färgerna jag i regel har på mina kläder ihop med det också. ;)

Ljusbrunt med knallrött låter snyggt! Men gå efter vilka färger du passar i!
 
Sv: Dip dye, någon?

Alltså jag vill ju tro att jag inte är så jättenojig med längden men inser varje gång jag sitter i frisörstolen att jag nog är det... Lite.

Jag har nästan aldrig "gjort" något med mitt hår! Så jag har liksom inte provat vad jag passar i. Förra sommarens röda är nog det mest extrema :p. Men tips mottages extremt tacksamt!

Såhär är min naturliga hårfärg:
dsc_0108_500bf63c9606ee7436000206.jpg


Såhär var det som allra rödast:
fix_502825a8e087c3282e000004.jpg


Och såhär ser det ut just nu:
pic_51b5f27bddf2b324b40dbc67.jpg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är lite trött på min hårfärg. Har väldigt varmt blont hår, nästan lite åt strawberry blonde-hållet men kanske lite mer guldiga toner...
2
Svar
28
· Visningar
3 500
Senast: Blimblom
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
29 974
Senast: Åsa A
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 467
Senast: MiaMia
·
Träning Hej har lite undringar om någon har tips på hur jag ska få min häst att galoppera lättare. Hon går super fint i höger varv och svänger...
Svar
8
· Visningar
948
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp