Dip dye, någon?

Sv: Dip dye, någon?

Färgen är såpass ljus att jag nog måste få det ganska mycket ljusare om den ska bli snygg... Men jag kanske helt enkelt får välja en annan färg bara. ;)

Breccia sa dock att hennes hår hade ungefär samma färg, efter 5 blekningar! :eek:
 
Sv: Dip dye, någon?

Tänkte du göra en ganska kraftigt lila färg eller mer bleklila? Tror det blir apsnyggt men en stark lila till ditt mörka hår! Då kanske det tar även om inte blekningen blir så effektiv?

Jag ska själv göra dip dye hos frisören på måndag, fast jag har ljusblont hår så på mig blir det bleklila :).
 
Sv: Dip dye, någon?

Det är en blekare färg jag vill göra, tyvärr. Är så kär i färgen också att jag vill vill vill ha just DEN! :D

Men jag tror jag har bestämt mig för att testa... Bleker "allt", väntar ett par veckor o kör igen.. Om det inte blir ljust nog och jag inte tror det räcker med ännu en blekning får det väl bli en mörkare färg. Jag har haft alla möjliga färger förut så något ska man kunna hitta på... Kanske blanda ihop någon egen också. I dagsljus är den blekta slingan inte lika orange utan mer brun också... Och dessutom är övriga håret mörkare brunt än det som syns på bilden, har färgat men färgade inte det som skulle blekas. :p
 
Sv: Dip dye, någon?

*kl*

Inte helt bra att jag såg denna tråd och trend för nu blev jag obeslutsam igen :p
Min frisyr är just nu en slags page, luggen längre än till käken men ordentligt kort baktill. Hade tänkt att slänga i svart färg över alltihopa för att jag är trött på det orangeröda som är kvar sedan jag färgade luggen + lite till men så såg jag det här och funderar på att spara lite av den gamla färgen och försöka få till en snyggare övergång.

Men tycker ni det funkar att ha dip dye bara i typ halva håret? Skulle det isåfall bli bäst med en vanlig vågrät linje eller ska man följa lutningen på topparna?
 
Sv: Dip dye, någon?

Hmm... Lite lutning skulle nog bli snyggast tror jag? Kanske?


*knapp*

Slängde i blekning ikväll, efter lite velande om hur jag skulle göra. :D
Blev bättre än på provslingan som nog var för svagt blandad. Men det är ju hyfsat oranget! ;) Funderar på om jag ska köra en till blekning eller bara slänga i en färg. Har dissat den ljusare färgen jag egentligen vill ha efter att ha läst enbart dåliga recensioner om just den färgen... Så det blir en mörkare i vilket fall... Så då behöver jag kanske inte bleka mer, men det känns som att det kanske är lika bra....

97122A01-B812-430E-B2C7-A192AAD6AF8B-11339-00001A1D611F5131_zpsd9ba9a91.jpg
 
Sv: Dip dye, någon?

Jag hade nog blekt en gång till så att det blir en lila lila och inte halvdan färg :). När man ändå håller på liksom.
 
Sv: Dip dye, någon?

Det kommer nog inte bli någon lila alls, men jag håller med! ;) får stå ut med det här fula ett tag, sen jävlar! ;)
 
Sv: Dip dye, någon?

haha fast jag började på svart, blekte, färgade det rött, blekte det, färgade det lila, blekte det, färgade det rött, blekte det och blekte det och blekte det,
nu är det typ ljust eller ja guld. haha. fast jag har inte haft nåt mål, jag har bara velat se vad som händer.
funtar lite på att bleka lite mer och sen ev lägga i rosa. jag är ju mest rädd att det inte ska ta ordentligt.

kort sagt borde mina toppar ramlat av :p
 
Sv: Dip dye, någon?

Jag har haft alla möjliga färger, och även blekt i omgångar också. Aldrig ren svart i håret som är där nu, tror jag inte... Men mörkt mörkt! :p

Det är orangeguld nu i alla fall, ska bleka igen om nån vecka och lägga i directions "cerise" tror jag! :) Lägg i rosa du med så kan vi bli tvillingar? ;)
 
Sv: Dip dye, någon?

Räckte med en blekning till, fast tog en lite starkare variant som inte fanns sist, och ja, vissa strån har gått av, men det stör mig inte så mycket faktiskt. Blekte igårkväll så jag har egentligen ingen koll på HUR skadat håret blev av det. ;)

Sen idag kunde jag inte hålla mig (tänkte vänta till imorgon då en vän kunde hjälpa mig). Så nu är det gjort! Skitsvårt att få till färgen på bild, men det är directions cerise och inte lika rött som det ser ut på bilden. Är SKITNÖJD!

5FFEE3FB-26D5-4C99-88B2-05376F5E0D89-16105-00002592FF1D929A_zpsa070e984.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Dip dye, någon?

LÄKERT! :love:
Nu har vi ju lite lika hår du och jag ;)
Fast mitt rosa är väldigt urblekt och behöver färgas om:o
435b4d40987a11e2ae2622000a1fb7e1_6.jpg
 
Sv: Dip dye, någon?

Haha, jag tänkte på dig, och kände lite att jag härmades, men tänkte att det inte gör något för ditt är så snyggt! :D

Gillar att det verkligen skiftar färg beroende på ljus! :love:
 
Sv: Dip dye, någon?

Åhhh.. jag använde ju rose red, så det börjar typ mörkrött/vinrött med rosa skiftningar och ju mer det tvättas ur ju mer rosa blir det. Tjusigt:D
Funderar dock på att testa att färga det blått :D
 
Sv: Dip dye, någon?

Jag har också haft rose red, men minns inte när... :p Superspänd på att se hur bra det här tänker hålla och vad det blir för färg när det tvättas ur. :)

Jag var lite sugen på något turkosaktigt också, men föll lite för den här först. Får se vad det blir framöver! Och kanske först vad sommarens arbetsgivare säger först o främst. :p

Ska du färga blått över eller bleka först? Kan ju blir spännande att se vad det blir om du lägger det över. :)
 
Sv: Dip dye, någon?

Kommer bara lägga blått över i sådana fall, annars kommer nog inte topparna finnas kvar alls :angel:
 
Sv: Dip dye, någon?

I need help!
På torsdag ska jag till frisör för att fräscha upp håret, rejält.

Idag:
Uppklippt, som längst ner till skulderbladen.
Sjutton olika färgnyanser (typ) allt från mörkblond till mörklila/dassig mörklila.

Önskas:
Uppklippt (blir gissningsvis ca 5 cm kortare eftersom topparna är rätt slitna) och färgat i kanske rödbrun/rödlila.
Och dip dye.

Frågor:
Passar dip dye i såpass "kort" ganska tunt och uppklippt hår?
Och vad kan vara fin färg till?
Extremfärger gillar jag (lila/rosa t.ex.) men är inte det jättesvårt att hålla efter själv?
 
Sv: Dip dye, någon?

Gjorde dipdye nyligen, sjukt lätt att hålla efter. Mitt hår är bara blekt i topparna och sedan tonade med hjälp av en färgbomb, visserligen släpper färgen fort men det är bara att ha i lite av färgbomben typ en gång i veckan i nån minut så är färgen mörkt rosa igen.
Nu ser ju håret väldigt rött ut på bilderna, men det är rosa :) Överhåret är färgat mörkt brunt, är egentligen råttfärgad egentligen :p

941818_10151435064091641_1949818673_n.jpg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är lite trött på min hårfärg. Har väldigt varmt blont hår, nästan lite åt strawberry blonde-hållet men kanske lite mer guldiga toner...
2
Svar
28
· Visningar
3 500
Senast: Blimblom
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
29 974
Senast: Åsa A
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 467
Senast: MiaMia
·
Träning Hej har lite undringar om någon har tips på hur jag ska få min häst att galoppera lättare. Hon går super fint i höger varv och svänger...
Svar
8
· Visningar
948
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp