Dip dye, någon?

Sv: Dip dye, någon?

kl på mig själv

Ni som gjort dip dye, har ni gjort en rak kant eller tonat ut det? Om ni tonat ut det, hur gör ni det?
 
Sv: Dip dye, någon?

Var det inte någon som skrev att hon hade blandat med lite balsam så att det tonade ut sig?

kl

Åhh, jag kan inte bestämma mig om färg.. rosa är ju sjukt snyggt tycker jag, men tänker att det inte är min färg? Jag får sådan beslutsångest! :crazy:
 
Sv: Dip dye, någon?

Jag har inte medvetet tonat ut, men det har blivit så ändå, ingen skarp kant alltså. Bara genom att bleka topparna utan att vara så himla noga med kanterna och sen färga över med det rosa.
 
Sv: Dip dye, någon?

kl

Men åhh, nu får jag beslutsångest! Ska jag ha en mörk botten och snygg dip dye till det? Eller ska jag slinga håret för en koppar/orange-somrig look? Såg Lindsey Lohan från Mean Girls igår och kände bara att WOW, det är så snyggt! :crazy:

Typ:

Da-best-3-mean-girls-30385573-500-665.jpg


Den som grund och med blonda/andra kopparslingor.
 
Sv: Dip dye, någon?

Hemma! Blev precis som jag ville ha det! :love:
Ingen ful rand utan "inklippt" och utblandat, kan man säga :)
Blev rödlilabrun grundfärg och kopparorangeröd i topparna :love: (ska köpa en färgbomb i koppar och fylla i vartefter...bild kommer, tror jag!)
kl på mig själv

Ni som gjort dip dye, har ni gjort en rak kant eller tonat ut det? Om ni tonat ut det, hur gör ni det?
Frisören penslade in det i etapper så att säga...rak kant är inte, inte, inte snyggt!
kl

Men åhh, nu får jag beslutsångest! Ska jag ha en mörk botten och snygg dip dye till det? Eller ska jag slinga håret för en koppar/orange-somrig look? Såg Lindsey Lohan från Mean Girls igår och kände bara att WOW, det är så snyggt! :crazy:

Typ:

Da-best-3-mean-girls-30385573-500-665.jpg


Den som grund och med blonda/andra kopparslingor.

Jag tycker du ska ha mörk botten och koppar/orange dip dye...det blev skitsnyggt!
 
Sv: Dip dye, någon?

Snyggt! För mig blev det ingen dip dye, men jag blev kopprig och fin! Lite mörkare i bottnen och som blir ljusare allt eftersom. Tycker egentligen att det blev för mörkt, men nu är jag nöjd ändå! Ville ha ännu lite mer orangekopprigt, alltså ljusare, men färgen lär gå ut eftersom och kanske funkar det med en lite ljusare och nästan lite knalliga kopparfärg kanske? Har ingen bild dock...
 
Sv: Dip dye, någon?

Alltså en färgbomb! OCH Whwycd, Du blev skitfin! Skulle skriva att jag blev lika fin som dig i håret ;)
 
Sv: Dip dye, någon?

Men åh så jättenödvändigt av mig att lägga skitmycket pengar på hårfärg och grejer och sen inser jag att det där hade varit tusen gånger snyggare :banghead:
Jättefint!
 
Sv: Dip dye, någon?

typ kl

Jag har inte riktigt vågat slänga i färgerna än eftersom jag blev skeptisk till om jag verkligen vill ha det så, så... Någon som har tips?
Mörkbrunt/svart hår med dip dye - vilken färg? Inte rosa eller rött.
Eller rödbrunt hår med ombre? Typ såhär fast lite brunare/mörkare.

whwycd: Vad för färgbomb ska det vara? Revlon?
 
Sv: Dip dye, någon?

Varför inte lite kopparaktigt då? Eller räknas det också till rött? Jag kör med revlon till min dip och tycker det funkar asbra.
 
Sv: Dip dye, någon?

Kl

Alla här verkar vara så duktiga på dipdye..
Hur ljust bör det vara? Har blekt skiten ur mitt löshår, blir ljusbrunt / väldigt mörkblondt. Vågar inte bleka mer nu.. tänkte göra en pastel turkos dipdye. Funkar det tro?

20130728_102823_zps8e33c3e3.jpg
 
Sv: Dip dye, någon?

Kanske får ta något mörkare och starkare turkos. Annars är det risk att det ser väldigt "dassigt" ut
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är lite trött på min hårfärg. Har väldigt varmt blont hår, nästan lite åt strawberry blonde-hållet men kanske lite mer guldiga toner...
2
Svar
28
· Visningar
3 500
Senast: Blimblom
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
29 974
Senast: Åsa A
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 467
Senast: MiaMia
·
Träning Hej har lite undringar om någon har tips på hur jag ska få min häst att galoppera lättare. Hon går super fint i höger varv och svänger...
Svar
8
· Visningar
948
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp