Detta måste redas ut!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tyvärr är det ganska mycket folk inte tänker på. Du handlar med ditt kort på ika, du far förbi en vägtull i stockholm. Går på Friends och kollar tävlingarna, köper kanske något där. Hela tiden har du din mobiltelefon på din iphone där du har aktiverat "hitta min iphone" och telefonen i sig har kontakt med gsm-master som kan kolla ganska exkt var du är. Du kanske tar in på ett hotell och registeras i deras datasystem pluss betalar med kort. Sedan slår du på datorn hemma hos en kompis och kollr på Netflix. Allt det jag räknar upp håller någon koll på på dig och säker en hel del saker till.

Kör du sedan på GPS är du helt körd, spårbar hela vägen.

Jag tycker det är ganska nice att vara lätt att hitta. Ingen lär vara intresserad av att kidnappa mig men när jag åkt av i skogen och slagit mig halvt fördärvad känns det ok att man vet var man ska börja leta. Eller om jag kört av glest trafikerad väg osv.

Förutom att jag kör 3 olika bilar (som inte alla är registrerade på mig) är det nog rätt lätt att lista ut mina vanor om man vill.

Kombinationen :)

Ofta har jag legitim anledning - men nästan lika ofta är det enbart av rent och skärt intresse. Läser jag en nyhetsartikel om att någon dömt till si straff för ditt gärning så plockar jag nästan alltid upp domen. Det som står i tidningarna är en sak, ofta långt från verkligheten. Är domen välskriven räcker den. Det är de inte alltid, då plockar jag gärna upp FUP:en med (förundersökningen). Samma ska i omskrivna utredningar - jag vill ha hela bilden, inte bara mediernas.

Sen just mordfall kan jag läsa förundersökningar för bara som ren "nöjesläsning". Så lite morbid är jag. Jag hade noll legitim anledning att läsa handbok för rättsläkare eller vad den hette, men det var jätteintressant lära sig hur de kunde avgöra om det var si kniv eller sån kniv bara genom att titta på en snittyta, hur man kan avgöra typ av våld genom att titta på blåmärken/blödningar osv.

Jag ser det inte som konstigare än att kolla på CSI eller liknande.

Jag läser troligen ohälsosamt många rapporter från haverikommissionen.

Jag har aldrig blåtand på! Som sagt det handlar om dina egna aktiva val och vad du väljer att dela med dig av. Det är inte FB, eller Google eller whatever utan det är vad Du väljer att dela med dig av som syns ! ☺

Det som syns utåt är vad du väljer att dela med dig av, ja. Men facebook och google vet ju betydligt mer än så.

Jag har blåtand på av ren slentrian iom att jag har en handsfree i bilen tex, jag kommer inte ihåg att stänga av den så fort jag inte behöver. Om jag var mer nojig så hade jag nog stängt av.

Jag tycker det är ganska nice att vara lätt att hitta. Ingen lär vara intresserad av att kidnappa mig men när jag åkt av i skogen och slagit mig halvt fördärvad känns det ok att man vet var man ska börja leta. Eller om jag kört av glest trafikerad väg osv.

Förutom att jag kör 3 olika bilar (som inte alla är registrerade på mig) är det nog rätt lätt att lista ut mina vanor om man vill.

Jag kan tänka lite samma. Inklusive om jag dejtar någon för första gången. Förr la jag en lapp under tangentbordet hemma med namn, plats och nr. Nu gör jag inget. Karln är körd så fort de tömmer min mobil på info. Och det kan de göra UTAN mobilen eftersom den säkerhetskopieras till molnet varje natt. Så karln åker dit så det sjunger om mig. Och han hinner nog knappt gräva ner mig innan jag via hitta min iPhone är lokaliserad..

Inte minsta lilla :mad: Flashback är mycket bättre än ansiktsboken på såna grejer

Fast där får man dem ju helt utan urskiljning och oavsett vad man googlat på.

Jag har inte ens via Google fått några sjyssta erbjudanden om saltsyra, dödsfallsstäd eller NÅT. (Jag menar med lite fantasi kan jag komma på massor av annonser som kan visas!)

Vad som är privat är ju väldigt personligt,
Det finns dom som lägger ut bilder och dagböcker men ändå inte känner att dom är privata.

Jag gör stor skillnad på FB och på ett forum som buke.
Ingen har någonsin slängt ut mig från någon FB grupp.
Vilket tydligen händer vissa användare på buke.

Alltså jag är nog den användaren som har flest avstängningar från Buke genom tiderna som inte är ett troll. Över 20 ggr plus livstidsavstängning plus sista avstängningen som var på nästan 2 år och det var väl typ 5 år sedan. Jag har hängt här sen 1999 Däremot har jag aldrig blivit avstängd från en FB grupp. Fast jag är bara med på köp och sälj sidor typ

Bilder och sånt skit känner jag inte att det är privat , jag lägger ju dom här oxå

Kombinationen :)

Ofta har jag legitim anledning - men nästan lika ofta är det enbart av rent och skärt intresse. Läser jag en nyhetsartikel om att någon dömt till si straff för ditt gärning så plockar jag nästan alltid upp domen. Det som står i tidningarna är en sak, ofta långt från verkligheten. Är domen välskriven räcker den. Det är de inte alltid, då plockar jag gärna upp FUP:en med (förundersökningen). Samma ska i omskrivna utredningar - jag vill ha hela bilden, inte bara mediernas.

Sen just mordfall kan jag läsa förundersökningar för bara som ren "nöjesläsning". Så lite morbid är jag. Jag hade noll legitim anledning att läsa handbok för rättsläkare eller vad den hette, men det var jätteintressant lära sig hur de kunde avgöra om det var si kniv eller sån kniv bara genom att titta på en snittyta, hur man kan avgöra typ av våld genom att titta på blåmärken/blödningar osv.

Jag ser det inte som konstigare än att kolla på CSI eller liknande.
Lite konstigare är det allt.
Om du läser om riktiga mordfall.
Personligen tror jag inte att jag hade orkat med att läsa om människors hemskheter och grymhet.

Det är tur att vi...
(inte du och jag, utan alla människor på planeten)
*förtydligar*
är olika :) och klara av att jobba/intressera oss för olika saker.

(Än har jag inte blivit bannad, du anmälde ju mitt inlägg tidigare)

Fast där får man dem ju helt utan urskiljning och oavsett vad man googlat på.

Jag har inte ens via Google fått några sjyssta erbjudanden om saltsyra, dödsfallsstäd eller NÅT. (Jag menar med lite fantasi kan jag komma på massor av annonser som kan visas!)
Min gissning är att facebook, så amerikanska de är, kan vara lite skraja att bli indragna i otrevligheter.
"Mördaren fick erbjudande om var hen hittade den mest prisvärda saltsyran och liksäckarna med hjälp av Facebook/Google/Whatever"
:rofl:

Lite konstigare är det allt.
Om du läser om riktiga mordfall.
Personligen tror jag inte att jag hade orkat med att läsa om människors hemskheter och grymhet.

Det är tur att vi...
(inte du och jag, utan alla människor på planeten)
*förtydligar*
är olika :) och klara av att jobba/intressera oss för olika saker.

(Än har jag inte blivit bannad, du anmälde ju mitt inlägg tidigare)

Nej det är rätt tufft ibland. Särskilt när det är barn inblandade. Jag kan tycka det är både bra och dåligt att det är tufft. Det är svårt att bli avtrubbad då...

Man blir inte bannad för det. Inlägget tas bort. Ska vara om man får en varning då på sin höjd.

Alltså jag är nog den användaren som har flest avstängningar från Buke genom tiderna som inte är ett troll. Över 20 ggr plus livstidsavstängning plus sista avstängningen som var på nästan 2 år och det var väl typ 5 år sedan. Jag har hängt här sen 1999 Däremot har jag aldrig blivit avstängd från en FB grupp. Fast jag är bara med på köp och sälj sidor typ
Det va som katten!!
Du slår mig med råge och jag som alltid får en massa skit för att jag blir bannad ibland :angel:
Jag är ju en riktig ängel jämfört med dig

Kan vi inte fråga admin vem som är den värsta, som har blivit bannad flest ggr?
Det hade varit intressant att se statistik.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 576
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 483
Senast: Exile
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 558
Senast: mars
·
Kropp & Själ Har en äldre person som inte har många år kvar till pensionen som drar på sej offerkoftan så fort hen inte gör som "hen ska" Oavsett vad...
Svar
8
· Visningar
1 343
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Ratsit

Hund, Katt, Andra Djur