Detta måste redas ut!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej det är rätt tufft ibland. Särskilt när det är barn inblandade. Jag kan tycka det är både bra och dåligt att det är tufft. Det är svårt att bli avtrubbad då...
Ser ut som att vi kan tänkas hänga inom samma bransch.

Eeeh... Inte mord då.. Behöver jag kanske förtydliga :o

(Räddningen brukar stavas kollegialt stöd och mängder av sjukt dålig humor för att överleva vissa dagar)

Lite konstigare är det allt.
Om du läser om riktiga mordfall.
Jag tycker inte det är konstigt, snarare tycker jag som @Alexandra_W att det intressant. Dels att se vad som verkligen hänt och inte bara förlita sig till medias vinkling, man lär sig ju en hel del om hur personerna som begår sådana brott funkar, vad som får dem att ticka så att säga.

Kikar iofs på en hel del amerikanska dramatiseringar av riktiga brott också, tycker som sagt det är intressant.

Ser ut som att vi kan tänkas hänga inom samma bransch.

Eeeh... Inte mord då.. Behöver jag kanske förtydliga :o

(Räddningen brukar stavas kollegialt stöd och mängder av sjukt dålig humor för att överleva vissa dagar)

Jag är på den mer teoretiska sidan. Uppsåt. Straffrabatt. Rekvisit osv. Därför så bra läsa de där obduktionsprotokollen om barn som har vartenda ben sönderslaget osv. Det blir verkligt då och inte "livshotande skador, fara för brottets fullbordan har förelegat".

Och omvänt. Nån fick "bara" X straff för den här vidriga gärningen. Ja - men läser man FUPen förstår man varför.

Nej det är rätt tufft ibland. Särskilt när det är barn inblandade. Jag kan tycka det är både bra och dåligt att det är tufft. Det är svårt att bli avtrubbad då...

Man blir inte bannad för det. Inlägget tas bort. Ska vara om man får en varning då på sin höjd.
Jag blir alltid bannad om jag blir varnad har aldrig blivit varnad utan banning.

Jag är på den mer teoretiska sidan. Uppsåt. Straffrabatt. Rekvisit osv. Därför så bra läsa de där obduktionsprotokollen om barn som har vartenda ben sönderslaget osv. Det blir verkligt då och inte "livshotande skador, fara för brottets fullbordan har förelegat".

Och omvänt. Nån fick "bara" X straff för den här vidriga gärningen. Ja - men läser man FUPen förstår man varför.

Den teoretiska sidan är onekligen intressant :) Ibland önskar jag att jag också kunde hamna där någon dag, som omväxling till de praktiska bitarna av mänsklighetens baksidor

Och hyrbilar!

Men jag får mycket reklam från Jollyroom och dylikt. På de märken jag kollar mest på. Inga bra erbjudanden än dock :mad:
Vitsen med lägga reklam för saker man köpt eller från butiker man varit inne på är lite svårbegriplig... Ge mig NYA förslag. På liknande saker eller andra butiker liksom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 576
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 483
Senast: Exile
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: mars
·
Kropp & Själ Har en äldre person som inte har många år kvar till pensionen som drar på sej offerkoftan så fort hen inte gör som "hen ska" Oavsett vad...
Svar
8
· Visningar
1 343
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama