Detta måste redas ut!

Status
Stängd för vidare inlägg.
För mig låter det totalt gräsligt, att hänga ut mig så offentligt :yuck:

Men varför? Jag tycker det är jättekul ! Känner ju inte att jag hänger ut mig, jag delar liksom aldrig nått privat på FB. Det är inte värre än att diskutera här. Dom flesta vet ju ändå vem jag är på de forum jag brukar besöka.

Ja,det vill säga OM jag söker efter något gör jag hellre det genom Google än via FB
Det har inget med "flitigt" att göra

ALLT du googlar loggas och används på ett eller annat sätt, så googlar du på butiker, specifika prylar, texter eller what so ever så samlas den infon om dina sökvanor in av google (för att bla säljas för att användas till mer personanpassad reklam) och jag antar att du, som de flesta googlar regelbundet.

Men varför? Jag tycker det är jättekul ! Känner ju inte att jag hänger ut mig, jag delar liksom aldrig nått privat på FB. Det är inte värre än att diskutera här. Dom flesta vet ju ändå vem jag är på de forum jag brukar besöka.
Är dina åsikter och tankar inte privata?
Vad anser du vara privat?

ALLT du googlar loggas och används på ett eller annat sätt, så googlar du på butiker, specifika prylar, texter eller what so ever så samlas den infon om dina sökvanor in av google och jag antar att du, som de flesta googlar regelbundet.
Nä, inte flitigt.
Bara ibland.

ALLT du googlar loggas och används på ett eller annat sätt, så googlar du på butiker, specifika prylar, texter eller what so ever så samlas den infon om dina sökvanor in av google och jag antar att du, som de flesta googlar regelbundet.

Jag är lite besviken att allt mitt googlande på, nedladdade av och läsande (online) av förundersökningar, obduktionsrapporter, förhörsprotokoll, domar mm inte gett nåt spännande avtryck. Jag menar googlar jag på ett hästtäcke får jag annonser i tre veckor om det. Googlar jag på ett politiskt parti ger det avtryck i vad jag visas. Men jag får banne mig inga spännande avtryckt kopplade till mordfall inte. Inte ens när jag googlar "saltsyra" och "lik". Får inte ens upp annonser om billig saltsyra.

Däremot kommer jag vara körd den dag jag misstänks för ett brott, det görs en husrannsakan och innehållet i min dator och telefon gås igenom...

Är dina åsikter och tankar inte privata?
Vad anser du vara privat?

Det jag aldrig delar med mig av.

Alltså jag är ju inte direkt känd för att vara rädd för att ha åsikter och framföra dom på aktuella forum. Jag har inga problem med det. Mitt privatliv däremot har jag aldrig skrivit en rad om på internet.

Tror inte det är så mkt mer faktiskt.
Tyvärr är det ganska mycket folk inte tänker på. Du handlar med ditt kort på ika, du far förbi en vägtull i stockholm. Går på Friends och kollar tävlingarna, köper kanske något där. Hela tiden har du din mobiltelefon på din iphone där du har aktiverat "hitta min iphone" och telefonen i sig har kontakt med gsm-master som kan kolla ganska exkt var du är. Du kanske tar in på ett hotell och registeras i deras datasystem pluss betalar med kort. Sedan slår du på datorn hemma hos en kompis och kollr på Netflix. Allt det jag räknar upp håller någon koll på på dig och säker en hel del saker till.

Kör du sedan på GPS är du helt körd, spårbar hela vägen.

Jag är lite besviken att allt mitt googlande på, nedladdade av och läsande (online) av förundersökningar, obduktionsrapporter, förhörsprotokoll, domar mm inte gett nåt spännande avtryck. Jag menar googlar jag på ett hästtäcke får jag annonser i tre veckor om det. Googlar jag på ett politiskt parti ger det avtryck i vad jag visas. Men jag får banne mig inga spännande avtryckt kopplade till mordfall inte. Inte ens när jag googlar "saltsyra" och "lik". Får inte ens upp annonser om billig saltsyra.

Däremot kommer jag vara körd den dag jag misstänks för ett brott, det görs en husrannsakan och innehållet i min dator och telefon gås igenom...
Är du så morbid, eller är det något du jobbar med?
(Du behöver inte svara)

Tyvärr är det ganska mycket folk inte tänker på. Du handlar med ditt kort på ika, du far förbi en vägtull i stockholm. Går på Friends och kollar tävlingarna, köper kanske något där. Hela tiden har du din mobiltelefon på din iphone där du har aktiverat "hitta min iphone" och telefonen i sig har kontakt med gsm-master som kan kolla ganska exkt var du är. Du kanske tar in på ett hotell och registeras i deras datasystem pluss betalar med kort. Sedan slår du på datorn hemma hos en kompis och kollr på Netflix. Allt det jag räknar upp håller någon koll på på dig och säker en hel del saker till.

Kör du sedan på GPS är du helt körd, spårbar hela vägen.

Hahahahaha du känner inte mig ser jag.. nä på all det.

Jag har lite samma erfarenhet som du efter alla googlingar på allehanda droger och narkotikaklassade prylar (I rent studiesyfte ofc). Eller olika psykiska sjukdomar :( *besviken*

Är du så morbid, eller är det något du jobbar med?
(Du behöver inte svara)

Kombinationen :)

Ofta har jag legitim anledning - men nästan lika ofta är det enbart av rent och skärt intresse. Läser jag en nyhetsartikel om att någon dömt till si straff för ditt gärning så plockar jag nästan alltid upp domen. Det som står i tidningarna är en sak, ofta långt från verkligheten. Är domen välskriven räcker den. Det är de inte alltid, då plockar jag gärna upp FUP:en med (förundersökningen). Samma ska i omskrivna utredningar - jag vill ha hela bilden, inte bara mediernas.

Sen just mordfall kan jag läsa förundersökningar för bara som ren "nöjesläsning". Så lite morbid är jag. Jag hade noll legitim anledning att läsa handbok för rättsläkare eller vad den hette, men det var jätteintressant lära sig hur de kunde avgöra om det var si kniv eller sån kniv bara genom att titta på en snittyta, hur man kan avgöra typ av våld genom att titta på blåmärken/blödningar osv.

Jag ser det inte som konstigare än att kolla på CSI eller liknande.

Det jag aldrig delar med mig av.

Alltså jag är ju inte direkt känd för att vara rädd för att ha åsikter och framföra dom på aktuella forum. Jag har inga problem med det. Mitt privatliv däremot har jag aldrig skrivit en rad om på internet.
Vad som är privat är ju väldigt personligt,
Det finns dom som lägger ut bilder och dagböcker men ändå inte känner att dom är privata.

Jag gör stor skillnad på FB och på ett forum som buke.
Ingen har någonsin slängt ut mig från någon FB grupp.
Vilket tydligen händer vissa användare på buke.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 576
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 483
Senast: Exile
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 558
Senast: mars
·
Kropp & Själ Har en äldre person som inte har många år kvar till pensionen som drar på sej offerkoftan så fort hen inte gör som "hen ska" Oavsett vad...
Svar
8
· Visningar
1 343
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama