Detta måste redas ut!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag googlade gekås sida för att se om där va kö.
Skulle det ge vänförslag på FB menar du?
Så Google och FB samverkar på något sätt?

Så du menar att du inte har upptäckt någon reklam i ditt facebookflöde, baserat på dina googlingar och sökningar i övrigt? Om du inte tänkt på det innan, nu vet du.

Ja, facebook har en hel del riktad reklam baserat på dina vanor på nätet

Edit: tvåa på bollen...

Så du menar att du inte har upptäckt någon reklam i ditt facebookflöde, baserat på dina googlingar och sökningar i övrigt? Om du inte tänkt på det innan, nu vet du.

Ja, facebook har en hel del riktad reklam baserat på dina vanor på nätet

Edit: tvåa på bollen...

Och för att spinna vidare på det... Det är ett litet h-vete nu i juletider att googla efter potentiell julklapp till partner eftersom det kan dyka upp relaterad reklam lite närsom i mitt facebookflöde eller här på buke :p

Jag tänkte mer på om du kollat på gekås sida på Facebook.

Nu hade du som der verkar platsangivelsen på vilket ju förklarar. Men förutom sådana uppenbara så att besöka sidor på FB kan säkerligen spela in ang vänförslag, likt vad man gillat för sidor osv
När jag kollad inställning på plats på FB så står den på "aldrig".
Jag googlar dom flesta sidor, söker sällan via FB.
Om jag söker personer eller platser via FB då kan jag köpa att FB har den infon.

Det kommer att gå för långt med all information som sprids om oss via nätet.
Finns ingen oro hos dig?

Allt vi gör på nätet lämnar spår.
Jag trodde den absolut största majoriteten förstod det.

Är man inte bekväm med att vara spårbar så får man låta bli att vara uppkopplad (och låta bli att betala med annat än kontanter, inte vara medlem någonstans osv).

Själv är jag för närvarande inte särskilt orolig för ID-kapning men har lås på brevlådan (som jag ibland minns att låsa). Och stör mig ibland på konstanta erbjudanden på billigare glass på ICA.

Snart kommer lådan svämma över av riktad blöjreklam...

När jag kollad inställning på plats på FB så står den på "aldrig".
Jag googlar dom flesta sidor, söker sällan via FB.
Om jag söker personer eller platser via FB då kan jag köpa att FB har den infon.

Det kommer att gå för långt med all information som sprids om oss via nätet.
Finns ingen oro hos dig?
Och du kan inte tänka dig att någon tar fram plånboken och köper informationen om var du googlar?

På just det är nog svaret nja. Facebook ser. Andra telefoner ser så länge som blåtand är påslaget tex Du får vänförfrågningar från de vars telefoner har kommunicerat med din telefon och tvärt om, däremot så säger inte FB att Nisse Hult och du var på Gekås samtidigt så ni kanske vill vara vänner

Jag har aldrig blåtand på! Som sagt det handlar om dina egna aktiva val och vad du väljer att dela med dig av. Det är inte FB, eller Google eller whatever utan det är vad Du väljer att dela med dig av som syns ! ☺

Jag har förövrigt min FB helt öppen för offentligheter oftast. Tycker det är jättekul nu att alla kan se och kommentera diskussioner.

Finns ingen oro hos dig?

För information som
Facebook mfl har om mig? Nej ingen alls.

Identitetsstöld och kortkapning däremot. Men inte rent informationsamlande om vad jag gör på FB, vad jag handlar, hur gammal jag är, vad jag klickar på etc. Jag vet vad jag godkänt och inte - och godkänner inget jag inte är bekväm med. Och ifrågasatte senast idag varför lokala dagstidningen ska ha mitt personnummer för att jag ska få läsa online. Inte för jag är rädd för att ge ut mitt personnummer utan för det är ett exempel på att efterfråga onödigt mycket information.

När jag vill gå under radarn så använder jag de hjälpmedel som finns för det.

Jag har aldrig blåtand på! Som sagt det handlar om dina egna aktiva val och vad du väljer att dela med dig av. Det är inte FB, eller Google eller whatever utan det är vad Du väljer att dela med dig av som syns ! ☺

Använder inte heller blåtand.

Postar ibland offentliga saker och det märks förstås i flödet när jag gjort det. Inget konstigt.

• Gilla
Reactions: fio
För information som
Facebook mfl har om mig? Nej ingen alls.

Identitetsstöld och kortkapning däremot. Men inte rent informationsamlande om vad jag gör på FB, vad jag handlar, hur gammal jag är, vad jag klickar på etc. Jag vet vad jag godkänt och inte - och godkänner inget jag inte är bekväm med. Och ifrågasatte senast idag varför lokala dagstidningen ska ha mitt personnummer för att jag ska få läsa online. Inte för jag är rädd för att ge ut mitt personnummer utan för det är ett exempel på att efterfråga onödigt mycket information.

När jag vill gå under radarn så använder jag de hjälpmedel som finns för det.

Ah jag blir galen på alla inloggningar "för att få läsa" :mad:

Eller vad du ännu inte upptäckt att du delar med dig av ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 576
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 483
Senast: Exile
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 558
Senast: mars
·
Kropp & Själ Har en äldre person som inte har många år kvar till pensionen som drar på sej offerkoftan så fort hen inte gör som "hen ska" Oavsett vad...
Svar
8
· Visningar
1 343
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama