Du låtsas veta och tror att du har koll.
Nu hoppade du på en användare som inte deltagit i diskussionen innan med ett personangrepp. Vad i hela friden är
Poängen med det?
Jag rapporterade inlägget.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du låtsas veta och tror att du har koll.
Och du är "allmänbildad" tillräckligt för att veta vad FB och Google gör med all info dom samlar in?Det finns fler som har mer eller mindre koll, många skriver säkert inte även om de läser. Egentligen hör det till allmänbildningen att ha lite koll
Nä det är jag mer rädd för än om 500 pers får reda på att jag är på gekås
Problemet lär inte vara FB i sig, de lär inte stalka någon eller sammanställa information om dig eller mig. FB kan göra mycket med informationen, de säljer den till exempel. De har som syfte att tjäna pengar men lär knappast göra dumheter som hänger ut individer då lär populäriteten och därmed intäckterna dala starkt.Nej. Det är det aldrig. Med något. Men när det målas ut som att FB kan göra vad de vill med personlig, identifierande information brukar folk inte ens läst vad de klickat "acceptera" om
Det är inte något helt annat. Klumparna görs mindre och mindre för varje år och mer och mer lättillgängliga. Även om det fortfarande är avidentifierad data i meningen att man inte får personuppgifter. Det är grader på skalan snarare än "något helt annat".
Det va inte mer personangrepp än vad som riktades mot migNu hoppade du på en användare som inte deltagit i diskussionen innan med ett personangrepp. Vad i hela friden är
Poängen med det?
Jag rapporterade inlägget.
Och du är "allmänbildad" tillräckligt för att veta vad FB och Google gör med all info dom samlar in?
Good luck!
Problemet lär inte vara FB i sig, de lär inte stalka någon eller sammanställa information om dig eller mig. FB kan göra mycket med informationen, de säljer den till exempel. De har som syfte att tjäna pengar men lär knappast göra dumheter som hänger ut individer då lär populäriteten och därmed intäckterna dala starkt.
Så länge de är avidentifierade ser jag inte problemet även med mindre batcher?
Om man lägger till en faktor och det handlar om identifierande uppgifter blir det en annan sak. Då börjar man också få besvär med lagstiftningen dock.
Nu fick de ju inte veta det. De fick indikationer på att du nyligen besökt Gekås, olika starka beroende på hur de själva rört sig på sistone, som de kan bygga sitt pussel av. Det var pusselbiten som bjöds på genom att telefonen var med.
Nu fick de ju inte veta det. De fick indikationer på att du nyligen besökt Gekås, olika starka beroende på hur de själva rört sig på sistone, som de kan bygga sitt pussel av. Det var pusselbiten som bjöds på genom att telefonen var med.
Det va inte mer personangrepp än vad som riktades mot mig
Startade du bara en ny tråd för att få vara otrevlig och spydig eller är du på riktigt intresserad?
Det finns säkert många exempel på missbruk av information. De flesta behöver inte oroa sig för den typen av brott, de är för "ointressanta" rent ekonomiskt.Det finns incidenter där medarbetare på stora företag har kartlagts i detalj för att sedan genomföra bedrägerier i stor skala, som lyckats. Sociala medier är en av de bästa informationskällorna. Men det är ju inget vare sig Facebook, LinkedIn eller Google är direkt inblandade i även om de är direkt ansvariga för att ha informationen som läckt.
Jag tror inte att vi kommer dit, för vi har ändå en diskussion om integritet som jag tror att inte alla vill lägga sig platt i. Men det kan i många lägen vara lätt att själv tillföra information från andra ställen och få 95%-ig konfidens i identifieringen av datat.
Som har saklig grund.Det va en otrevlig fråga?
Vem är spydig?
Njae Lampan fick av FB förslag på personer hen kan bli vän med.
Det är inte samma sak som att FB meddelade 500 personer att Lampan varit på GeKås en viss dag eller tid.