Detta fick jag idag:

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Detta fick jag idag:

Nej, jag tycker ju faktiskt inte jag har fel. Men jag har svårt att motivera elakheter. Som jag skrev i mitt inledande inlägg, jag brukar inte stöta mig med folk.
 
Sv: Detta fick jag idag:

Nu sitter jag och författar något svar. Men jag vet inte om jag ska vara frågande eller arg.

Varför ska du skriva ett svar? Det var ju ingen fråga i mailet.

Bästa sättet att inte stöta sig med honom är ju att följa hans uppmaning.

Visst håller jag med om att det var ett konstigt mail, men vad spelar det för roll!? Du har ju andra kompisar.
 
Sv: Detta fick jag idag:

Vill man inte att andra ska besöka ens sidor på offentliga communities eller läsa offentligt publicerade bloggar och communitydagböcker så är det ju bara att avhålla sig från att bli medlem på offentliga communities, skriva offentlig dagbok eller offentlig blogg.

Jag tycker det är ganska kul att surfa runt på div. communities och läsa random dagböcker där, vilket ofta resulterade i mer eller mindre snäsiga gästboksinlägg eller mail, och jag tyckte det var urtramsigt.

Efter att ha lagt följande rad överst på min presentationssida:

Vill du inte att andra ska läsa din dagbok, bör du kanske överväga att sluta skriva offentligt.

...har antalet mail och gästboksinlägg efter mina besök i div. dagböcker decimerats.

Med lite innanför västen har jag plötsligt glömt vad jag ville ha sagt, men jag kan ju avsluta med att jag tycker han borde växa ur lunarfasonerna.
 
Sv: Detta fick jag idag:

Jag tycker det är ganska kul att surfa runt på div. communities och läsa random dagböcker där, vilket ofta resulterade i mer eller mindre snäsiga gästboksinlägg eller mail, och jag tyckte det var urtramsigt.

Men vad märkligt!? De borde ju vara glada att nån orkar läsa vad de skriver! Jag har aldrig varit med om något sådant, förutom påpekanden om att jag varit på nåns sida utan att skriva i gästboken.
 
Sv: Detta fick jag idag:

Men vad märkligt!? De borde ju vara glada att nån orkar läsa vad de skriver! Jag har aldrig varit med om något sådant, förutom påpekanden om att jag varit på nåns sida utan att skriva i gästboken.
Man kan ju tycka det... Påpekanden om att man inte skrivit i gästboken gillar jag inte heller. Tvångskommunikation!
 
Sv: Detta fick jag idag:

Idag hade jag fått svar på mailet jag skrev. Han tyckte jag var patetisk som hälsade till honom genom hans fru i höstas. Ehh :confused:

Hon skulle inte behöva ha några människor på sin familjesida som hon inte kände.

Som sagt.

Vill man inte vara offentlig är det ju bara att välja.

Jag skrev till svar att livet är enklare om man är öppensinnad.
 
Sv: Detta fick jag idag:

Jag tycker sådant är så löjligt, att folk blir griniga över att man inte hejar i gästböcker eller frågar om lov innan man läser offentliga dagböcker.
 
Sv: Detta fick jag idag:

Det kan jag bara hålla med om, urlarvigt att man så att säga kräver att man ska "lämna ett avtryck". Då har man missat hela grejen anser jag. Det är lite i stil med folk som bumpar upp sin tråd och skriver nåt i stil med 65 har läst men inga svar.
 
Sv: Detta fick jag idag:

Men eller hur. Har folk inte kommenterat varesig gästböcker eller bilder så innebär väl det att de inte hittade något så intressant att det var värt att kommentera?

Däremot, om någon hejar så blir jag glad, det är roligt. Men jag skulle aldrig bli sur över att någon bara kollar.
 
Sv: Detta fick jag idag:

Men gud!!! Man slutar då aldrig förvånas. Att folk orkar.. och om hon inte ville ha dig på sin sida kunde , kunde hon inte säga de själv? Eller var hon tvungen skicka han för att skriva det???
 
Sv: Detta fick jag idag:

Meen?! :eek:
Varför har man en sida på FL om man inte vill bli igenkänd eller få trevliga komenatarer i sin gästbok..? Då borde man kanske välja att ha en anonym presentation och inte visa bilder osv..

Förstår att du blev arg/stött över det mailet..
 
Sv: Detta fick jag idag:

Jag fattar inte för det första varför HAN skickar mailet till dig när det är hans frus hemsida??
Dessutom så får de väl nästan "skylla" sig själva om de har en hemsida ute på nätet, risken är ju ganska stor att folk besöker den...
Bara strunta i honom o gå inte in där mer.
 
Sv: Detta fick jag idag:

Jag tycker det är ganska kul att surfa runt på div. communities och läsa random dagböcker där, vilket ofta resulterade i mer eller mindre snäsiga gästboksinlägg eller mail, och jag tyckte det var urtramsigt.

Efter att ha lagt följande rad överst på min presentationssida:



...har antalet mail och gästboksinlägg efter mina besök i div. dagböcker decimerats.
Nämen! :eek: :eek: :eek:
Så folk kunde alltså se att du varit inne på deras sidor - som var öppna - och så blev de sura över det???
Det är ju helt otroligt!
Okej att man vill vara privat, det är ju inget konstigt... men då ser man väl för sjutton till att hänga på sajter och ha sidor där man kan vara det...
 
Sv: Detta fick jag idag:

Jag skulle ha frågat "hur i hela världen jag skulle kunnat ha vetat det?"

Och fortsatt med att om man har en öppen sida så är det en effekt som man får räkna med.
Och sedan ursäktat att jag störde.

De har något problem av något slag och allt som du kan göra för din egen skull är att hålla dig undan.
 
Sv: Detta fick jag idag:

Jag undrar om det inte är nån svartsjuka som ligger bakom det? Att frun tycker det är jobbigt att nån HAN känner kontaktar dem genom henne?
 
Sv: Detta fick jag idag:

Kanske det.
Eller att han inte vill avslöja något ur sitt tidigare liv.

Det finns ju de som t.ex. döljer att de gått i särskola, bott i en byhåla eller annat som de tycker är pinsamt.
Jag har försökt att få kontakt med en gammal klasskamrat från högstadiet.
En av dem som jag faktiskt umgicks med.
Denna klasskamrat ha gjort en lysande karriär och har en utmärkt site om det på nätet.
Där så stod det dessutom att hästar fortfarande ingick bland intressena, Islandshästar t.o.m sådana som jag föder upp.
Jag mailade till adressen på sidan och möttes av en kompakt tystnad.

Varken jag eller forntiden var tydligen ball nog att skänka en tanke.
 
Sv: Detta fick jag idag:

Jag nonchalerar ioförsig en del kompisansökninar på tex Facebook, när folk som man knappt pratade med alls under tre år i skolan vill lägga till en, eller folk som drar upp obehagliga minnen.
 
Sv: Detta fick jag idag:

Jag nonchalerar ioförsig en del kompisansökninar på tex Facebook, när folk som man knappt pratade med alls under tre år i skolan vill lägga till en, eller folk som drar upp obehagliga minnen.

Du gör det alltså?
Usch, ja det är väl helt okej antar jag. Det är min fasa att någon jag inte vill ha kontakt med, tar kontakt...
Är jag likadan som den här konstiga mannen då? :eek: ve och fasa! jag finns ju på facebook men vill fördenskull inte ha kontakt med vissa :crazy:

Nu är det inget gammalt spöke från förr som velat ha kontakt med mig, så :p jag oroar mig i onödan!

Men det är klart, skulle de puffa lite på mig på Facebook så skulle jag ju inte bli ARG på dem, jag menar, jag är ju där!
Ignorera dem är en annan sak, det kunde ju den här snubben gjort också *funderar*
 
Sv: Detta fick jag idag:

Det är faktiskt inte alls ovanligt att man får mer eller mindre snäsiga mail eller gästboksinlägg från folk som undrar varför man är inne och snokar på deras sida, efter att man t.ex. har läst deras blogg. Liksom... eh? Gör din blogg privat (eller lösenordskyddad) om du inte vill att folk ska kunna läsa den, då.

Urlöjligt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 580
Senast: tanten
·
Övr. Barn Jag har en son och vi har varit på fyraårskontroll på BVC. Jag känner att jag begriper inte detta: Fungerar det på "alla" fyraåringar...
2
Svar
36
· Visningar
3 489
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 489
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 599

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp