Det var ju fel?!

Jag vet en kille som upp i vuxen ålder trodde att det hette "avkapsel" på bilhjul, han hade aldrig sett ordet i skrift.
Och min hund har en gosedjurs-åsna som heter Nåsnan för hon tror att människorna säjer "en nåsna" om den.

Jag säger omständigt, fast egentligen heter det väl omständligt, tror jag?
Nää, det är väl omständigt som är rätt?
Nej, det heter omständigt. :)
Omständlig använde jag förr men ändrade mig och började säga/skriva omständig :o.

Ja, det jobbiga med att skriva omständligt rätt är att så många tror att man skriver fel, så det händer att jag trots allt använder omständigt av den anledningen. :o

Jag trodde ganska länge att växten parkslide uttalades ”på engelska”, alltså paaarkslajd typ. Som tur var behövde jag aldrig själv säga ordet högt innan jag hörde någon annan säga det och insåg mitt misstag. :laugh:
Va, hur uttalas det då? Var övertygad om att det uttalades "engelskt"

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 912
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 803
Senast: cewe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
3
· Visningar
449
Senast: Tofs
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 596
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar