Ja, för om man placerar en mal så är det ju något som inte riktigt stämmer.'
Är det bättre att placera en mal
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, för om man placerar en mal så är det ju något som inte riktigt stämmer.'
Är det bättre att placera en mal
Åh! Min sambo hela tiden! Om chipsenPå östgötska blir det maaalplacerad med brett a
Vikingchips! Vägrar ändra mig även om jag vet att det heter vickning
Jag har i alla år sagt hjortronsalt, men min man påpekade igen för inte så länge sedan att det faktiskt heter hjorthonssalt....
Jag säger omständigt, fast egentligen heter det väl omständligt, tror jag?
Nää, det är väl omständigt som är rätt?
Nej, det heter omständigt.
Omständlig använde jag förr men ändrade mig och började säga/skriva omständig .
Gör man inte ??? Uttalar det med engelskt uttal alltså? Hur uttalas det då??Jag trodde ganska länge att växten parkslide uttalades ”på engelska”, alltså paaarkslajd typ. Som tur var behövde jag aldrig själv säga ordet högt innan jag hörde någon annan säga det och insåg mitt misstag.
på svenska.Gör man inte ??? Uttalar det med engelskt uttal alltså? Hur uttalas det då??
Ungefär vartenda skottskt ortsnamn de fem första åren jag bodde här.
Jag har i alla år sagt hjortronsalt, men min man påpekade igen för inte så länge sedan att det faktiskt heter hjorthonssalt....
Jag tycker inte om osten så det är lättlöst
Förlåt, men hur kom ni fram till det där med hunden?Jag vet en kille som upp i vuxen ålder trodde att det hette "avkapsel" på bilhjul, han hade aldrig sett ordet i skrift.
Och min hund har en gosedjurs-åsna som heter Nåsnan för hon tror att människorna säjer "en nåsna" om den.
Va, hur uttalas det då? Var övertygad om att det uttalades "engelskt"Jag trodde ganska länge att växten parkslide uttalades ”på engelska”, alltså paaarkslajd typ. Som tur var behövde jag aldrig själv säga ordet högt innan jag hörde någon annan säga det och insåg mitt misstag.
Va, hur uttalas det då? Var övertygad om att det uttalades "engelskt"
Gör man inte ??? Uttalar det med engelskt uttal alltså? Hur uttalas det då??
Men varför skulle svenska växtnamn uttalas på engelska (Jag vet - hjärnan är inte alltid logisk). På engelska heter det Japanese Knotweed (vilket har koppling till det latinsla namnet)Va, hur uttalas det då? Var övertygad om att det uttalades "engelskt"
Paragrafryttare vs. paragrafyttrare. Lärde mig helt nyligen att jag alltid läst det fel. Min version är klart rimlig, tycker jag!
Men det heter ju paragrafryttare?jag säger ryttare