Det var ju fel?!

Lite som att våra jämtländska vänner uttalar såld med långt å, sååld:D ”Bilen vart som sååld!”
Första gången jag hörde det fick jag fundera på vad fasen han sa.
Jag har en sån jag med. Som jag lärde känna mitt i hästförsäljartagen. Mycket höjda ögonbryn inför språkmelodi och ordföljd innan jag fattade att det ska va så. Mycket charmigt dock!

Haha! Jag har börjat felbetona "cashew" med flit för att det är roligare att låtsasnysa än att uttala ordet ordentligt.
Jag hatar dig. :cautious::meh:

(:D)

Tack vare tråden så blev jag påmind om att Abisko är svårt att uttala rätt om man inte hört det tidigare 🙈

I grannstaden finns en rondell som heter abiskorondellen av någon anledning. Ofta uttalat som "disco" ungefär.

Jag säger såld med kort betoning på å. Däremot har jag (pga extremt lätt att ta upp dialekter) börjat säga måln istället för moln

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 252
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 445
Senast: Grazing
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 223
Senast: Enya
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka