Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl inte världens konstigaste grej att han tycker situationen hade vart lite annorlunda om
Jag tror många ångrar att de inte gjorde abort.
Om ingen ångrar sitt barn, var kommer då alla övergivna, misshandlade och oönskade barn ifrån? Var kommer alla de som här på buke i omgångar vittnar om frånvarande föräldrar och dåliga relationer? Jag tror att betydligt fler än de man hör talas om ångrar sina barn men tvingas ta hand om dem, nåja, pga det stigma det är att överge ett barn, något som allt för många män och en handfull kvinnor ändå dagligen gör.
Det finns gott om personer som önskar att de inte hade fötts. En del lyckas korrigera det på egen hand :-( genom att ta livet av sig på olika sätt.Fast då kan man ju också undra hur många av de övergivna, oönskade och misshandlade barnen som hela sitt liv går och önskar att deras mamma hade gjort abort istället så att de hade sluppit födas? Jag gör det iallafall inte. Jag är trots min barndom glad över att jag finns och jag är tacksam över att jag lever.
Inte där man har en fungerande relation med barnet och det vågar jag säga att TS skulle ha med sitt barn.
Normalt fungerande föräldrar ångrar inte sina barn.
Om ingen ångrar sitt barn, var kommer då alla övergivna, misshandlade och oönskade barn ifrån? Var kommer alla de som här på buke i omgångar vittnar om frånvarande föräldrar och dåliga relationer? Jag tror att betydligt fler än de man hör talas om ångrar sina barn men tvingas ta hand om dem, nåja, pga det stigma det är att överge ett barn, något som allt för många män och en handfull kvinnor ändå dagligen gör.
Det finns gott om personer som önskar att de inte hade fötts. En del lyckas korrigera det på egen hand :-( genom att ta livet av sig på olika sätt.
Hade du aborteras så hade du inte funnits och därmed inte kunnat vilja bli född.
Allvarligt?
Låter helt fruktansvärt, stackars barn!
Självklart finns det endel som tar sitt eget liv men det var inte frågan. Frågan var om alla som farit illa som barn hela sitt liv går och önskar att de inte hade fötts.
En rätt intressant frågeställning i denna fråga behandlades på föräldraforumet - När är det rätt att råda någon att göra abort?Jag säger inte att TS ska göra abort, men jag säger inte heller att hon ska behålla, att hon kommer ångra sig resten av livet om hon inte gör det eller att allting ordnar sig bara hon behåller fostret. Jag tycker det är fult att försöka övertala henne till att göra någonting alls annat än att känna efter själv vad hon vill, vilket många andra redan sagt.
Det verkar inte vara helt ovanligt att föräldrar,även om de älskar sina barn, inte skulle göra om valet om de hade haft möjlighet.
Inte så att man önskar livet ur de barn man har, men hade man kunnat göra det.ogjort så..
Det jag vänder mig emot är kören av "det ordnar sig alltid", kommer ni att stå där tills det ev barnet är myndigt och vara skyddsnät? Nä, det är så lätt att råda när man slipper ta ansvaret.
Precis. Och som nån skrev på Buke, vällingträsket är långt och djupt, och ingen annan än du måste koka välling kl 3 på natten. Det är som sagt lättare med en abort än att föda barnet.