Det olycksaliga tivolit. (Ulvlek)

Håller med. Dock utesluter jag inte att Mirtai och cirkus är i lyan ihop bara för att Mirtai inte röstade på Habina, iom att lyan kan ändra en röst så måste de ju inte göra några uppenbara räddningar i röstningen. Vilket såklart gör röstningarna svårare att tolka.

(Men så kanske du inte menade heller?)
Det är ett fokus på Cirkus från alla håll och kanter känner jag. Ändå lever hon kvar vilket får mig att tro att hon kan sitta på en god roll. Annars hade hon vart ett lätt byte.
Inlägget ovan känns som att GO har bra koll på hur lyan tänker.
Och hennes motivering på mig var väääldigt svag.

Koppen röstar på Gabby_Ossi

DL 3
21:40 Ferrari röstar på Cirkus
21:43 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
21:44 cirkus röstar på Koppen
21:53 Koppen röstar på Gabby_Ossi

Klockan går, och som gabby_ossi påpekade igår så bör vi så bör vi samla rösterna, för sekunden är det Gabby, cirkus och koppen som ligger illa till. Av dem ser jag nog koppen som den mest misstänkta. Skrivit lite och konstigt. Irans bör som jag ser det vara siad men jag ser inga tecken på att hon är siad som ond. Gabby verkar ganska förnuftig.

Lobelia röstar på Koppen enligt ovan.

DL 3
21:54 Lobelia röstar på Koppen

Gabby_Ossi 2
Koppen 2
Cirkus 1

Klockan går, och som gabby_ossi påpekade igår så bör vi så bör vi samla rösterna, för sekunden är det Gabby, cirkus och koppen som ligger illa till. Av dem ser jag nog koppen som den mest misstänkta. Skrivit lite och konstigt. Irans bör som jag ser det vara siad men jag ser inga tecken på att hon är siad som ond. Gabby verkar ganska förnuftig.

Lobelia röstar på Koppen enligt ovan.

Irans? Är det Cirkus du menar?

jag känner att gabby nu vill klargöra att jag och Ferrari inte är goda bägge två. Om det nu är det så att vi bägge är goda är det ju ett guldläge att ifall jag åker idag så lär Ferrari åka imorgon Jag inser att jag måste ändra min röst.

Fan @Lobelia - vad tror du om ovanstående tanke?

Okej. Jag känner att det är lite ole dole doff här. Jag säger såhär: jag godförklarar inte Mirtai, men jag tror absolut på att hon har tidsbrist och därför så har jag filurat vidare.
Och Koppen, Ferrari och G_O känns väldigt troliga som ulvar faktiskt. Dessutom röstade de ALLA 3 på BSF.
Snurrfian, cirkus, Lobelia kan naturligtvis finnas någon onding bland dem men inget som skaver hos dem som hos de tre ovan.

Koppen och G_O har två röster var. Jag misstänker nog båda lika mkt så jag singlar slant och rösten hamnar på Koppen.
Pga brist på teorier, röst på BSF som var god så tror jag att hon är ond.
bollen__ röstar på Koppen

DL 3
21:54 Lobelia röstar på Koppen
21:57 bollen__ röstar på Koppen

Gabby_Ossi 2
Koppen 3
Cirkus 1

jag känner att gabby nu vill klargöra att jag och Ferrari inte är goda bägge två. Om det nu är det så att vi bägge är goda är det ju ett guldläge att ifall jag åker idag så lär Ferrari åka imorgon Jag inser att jag måste ändra min röst.

Nah, du har ju bara en röst? Eller menar du att du vill rösta på G_O?

Jag vet inte, det är för ont om tid..Jag har inte hittat något annat på gabby

Jaha, verkar som att jag måste tänka lite på mitt eget skinn också. Att det är fokus på cirkus är egentligen inte så konstigt tycker jag, som sagt är det inte så mycket skrivit och röstningarna vet vi inte hur lyan kunnat fixa med i bakgrunden. Att få klarhet i läget runt cirkus/Ferrari skulle förbättra situationen avsevärt, men samtidigt är det ju viktigt att få ut en ond. Och det vet jag ju inte händer om jag åker.

Gabby_Ossi röstar på Koppen

För att rädda mig själv och för att hon väldigt snabbt hänger på rösten mot mig och använder min sista-minuten röst från DL1 som motivering.

Jag har inte ändrat någon röst - vad dillar du om.
Av de som hade fler än en röst igår så trodde jag mer på bsf som ond än på Ferrari.
Jag tror fortfarannde inte att Ferrari är ond i allafall inte pga de teorier som framkommit om henne. Jag förstår ju att hypotesen med mig som ulv också gör det troligt med henne som ulv som "försvarat" mig. Men jag vet ju att jag inte är ulv och då ser jag ju hennes försvar som osannolikt från en ulv. Om vi vore ulvar tillsammans, tror du inte att jag hade spelat lite smartare då? Både vad det gäller "räddningen" och försvaret? Så i min bok är nog Ferrari troligare god än ond.

Jag menar att det är osannolikt att båda är goda, för det finns inga goda som kan känna till varandra så tidigt, och det vet cirkus om. Så varför hålla någon som god bara för att den misstänker dig mindre än alla andra?

Jag fick en känsla, av att jag kanske gör fel val. Läste cirkus ovanstående citat, och sedan G_O som skriver att det är osannolikt att både jag och cirkus är goda. Hur kan det var så osannolikt? Cirkus har rätt uppfattning om mig, och visst, det kan mycket väl vara ulvtaktik. Men G_O's resonemang om att det är osannolikt att båda kan vara onda, och det faktum att hon var den som påpekade att det var bättre att rösta "ihop" gör att hon känns lurig. Om nu cirkus hade varit luden, så borde hon gått efter mig idag, med tanke på min första röst på Habina, andraröst på BSF och det faktum att jag "godförklarade" henne. Så jag tror faktiskt...

Ferrari byter röst till Gabby_Ossi
För att hon anser att det är osannolikt att både jag och cirkus är goda, försöker hon få det att verka som att någon av oss är ond? Sen så la hon en sista, avgörande röst på BSF, som gjorde att hon skulle åka/eller 50% chans till det.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar