Hej! Tänkte höra om någon känner igen sig eller hur man ska tänka. Har inte jättemycket kompisar, kanske skulle räkna runt 10 pers som mina riktiga kompisar. Men på senaste tiden har jag känt mig väldigt ensam och det känns som att mina kompisar inte riktigt tar sig tiden för mig. Vilket jag förstår då vi precis slutat gymnasiet och alla har nya saker som händer så som jobb, universitet och så vidare. Dessutom har dom allra flesta skaffat en partner verkar det som. Det tog slut mellan mig och min kille i höstas så kanske därför det känns så ensamt för mig nu. Men vill så gärna ha en kompis som man träffar en gång i veckan och typ har nära kontakt med. Hade det men inte längre, nu har hon fullt upp med jobb och pojkvän och vi träffas knappt en gång i månaden. Känner mig så ensam och ledsen. Saknar mitt ex och har gått igenom en abort utan honom vilket varit väldigt jobbigt. Önskar att mina vänner kunde ta sig tiden att bara umgås med mig men det är svårt. Vill inte tjata på mina kompisar heller. Känns som att det bara är jag som hör av mig till mina kompisar och frågor om dom vill ses och ofta så kan dom inte. Om en kompis har sagt att hon inte kan två gånger i rad och sedan inte frågar om ni ska ses, hade du kunnat fråga igen då eller är det för på? Hur ofta hör ni av er till era vänner jämfört med vad dom hör av sig till er?