Med tanke på att den stora majoriteten ofta använder "man" när de egentligen menar "jag" så kan man ju förstå att det blir krångligt.Sen överlag tänker jag att vi skulle kunna bli lite bättre att skilja på jag och du i tråden. Trådstarten handlade, i mina ögon sammanfattningsvis om "Hur vet man?". Då kommer en del att dela med sig om hur det visste att de inte ville ha barn, och en del delar med sig om hur de visste. Om någon då skriver som exempelvis @sassiball: ”När jag kände att jag ville ha barn, då funderade jag inte så mycket över..” så betyder det ju just det, inte hur andra ska tänka eller att @sthu bör tänka likadant. Eller att andras skäl är felaktiga. Jag vet att det finns inlägg i tråden som försöker övertyga, också. Men alla försöker inte göra det, och jag tycker att en del inlägg läses med redan ilskna ögon.
Den här trådstarten handlar ju ifs rätt uppenbart om att TS önskar få hjälp i sitt val. Även om ordet man används så är ju inlägget som helhet väldigt tydligt om att det inte är en generell frågeställning.