Alindra2000
Trådstartare
Jag har alltid varit "säker" på att jag vill ha två barn. Min man har väl aldrig sagt det rakt ut men jag tror att två är fullt tillräckligt för honom. Nu när vi har två så känns det jättekonstigt att tänka att vi inte ska ha fler. Helt otroligt motsägelsefullt eftersom jag
* ogillar att vara gravid
* ogillar förlossning
* tycker vi har fullt upp med två (på ett positivt sätt!)
* både jag och min man driver egna företag som gör att vi behöver jobba en hel del (men självklart kommer barnen först för oss båda. Vi pusslar våra scheman så barnen inte ska ha för långa dagar på förskola osv).
Men ändå... Jag har svårt att se att det inte "ska" komma en trea . Sa det till min man som konstaterade att man vet aldrig hur det blir framåt, vi kanske vill ha fler längre fram.
Finns det ngn annan här som haft liknande tankar? Eller kanske har? Blev det fler barn än ni planerat? Eller inte?
* ogillar att vara gravid
* ogillar förlossning
* tycker vi har fullt upp med två (på ett positivt sätt!)
* både jag och min man driver egna företag som gör att vi behöver jobba en hel del (men självklart kommer barnen först för oss båda. Vi pusslar våra scheman så barnen inte ska ha för långa dagar på förskola osv).
Men ändå... Jag har svårt att se att det inte "ska" komma en trea . Sa det till min man som konstaterade att man vet aldrig hur det blir framåt, vi kanske vill ha fler längre fram.
Finns det ngn annan här som haft liknande tankar? Eller kanske har? Blev det fler barn än ni planerat? Eller inte?