Det blir bättre

Sv: Det blir bättre

Tycker du är beundransvärd som försöker se allting som det är istället för att gå runt i någon drömvärld. Du kommer gå så mycket starkare ur det här.

Men det kunde ju inte du veta. Du gjorde ditt bästa för att reparera en relation som du trodde på. Tyvärr så kände inte ni både på samma sätt.

Men det kunde ju inte du veta. Du gjorde ditt bästa för att reparera en relation som du trodde på. Tyvärr så kände inte ni både på samma sätt.

Jag känner mig mest sviken över att han har mörkat den biten helt. Han planerade sin framtid med henne och lät mig tro att vi hade klarat krisen...Vi hade en period under semestern där allt var bra (trodde jag) men han var redan på väg till henne.

Hade du, om du varit i hans situation, velat göra som han gjorde?

Jag vet exakt hur jag hade gjort eftersom jag har varit i en sån situation för 25 år sen. När jag insåg att vi ville åt olika håll (jag ville ha barn, han inte. Jag blev kär i en annan man) jag gick från det förhållandet. Och jag höll verkligen inte på och försökte ha två män samtidigt med bådas vetskap...

Då vet du ju att det du nu gjorde var rätt enligt ditt sätt att se på det. Du hade inte velat göra annorlunda. Du hade inte velat mörka och ha två män samtidigt. Din man tänkte annorlunda. Han valde att ha två kvinnor samtidigt. Om jag hade varit med om detsamma som du, så hade jag också känt mig sviken för det överensstämde inte med min uppfattning. Jag hade nog - efter ett tag - också kommit fram till att vad jag än gjort/inte gjort så hade jag inte kunnat påverka hur min partner agerade.

Ja, det var onekligen ganska fegt men det var ju hans val. För hans skull får vi väll hoppas att han inte ångrar det.

Du har ju möjlighet att gå vidare i livet och veta att du gjorde det bästa du kunde.

Var in på en online dating sida men insåg direkt att jag inte är mogen för något nytt ännu. Blev helt skräckslagen när inboxen bombarderades av förslag.
Men vad är någonting nytt? Du ska ju inte gifta om dig och köpa hus med första bästa kille. Dejta lite, träffa någon och se vad som händer.

Sen tror jag att det absolut bästa sättet att komma över någon och finna lite glädje i vardagen igen är att få bekräftelsen att man duger och är attraktiv. Det låter klyschigt och kanske lite enkelt, men bekräftelse är en dundermedicin för mycket. Man mår bättre, man blir gladade, man ser fram emot saker man inte såg fram emot innan.

Jag tror också att om man kommer över sex-tröskeln relativt snabbt så blir det en betydligt mindre grej än ifall man väntar i flera månader eller år. Det behöver ju inte vara med någon du vill se dig själv med i framtiden. Det räcker med att du är attraherad och tycker att mannen är kul.

Men vad är någonting nytt? Du ska ju inte gifta om dig och köpa hus med första bästa kille. Dejta lite, träffa någon och se vad som händer.

Sen tror jag att det absolut bästa sättet att komma över någon och finna lite glädje i vardagen igen är att få bekräftelsen att man duger och är attraktiv. Det låter klyschigt och kanske lite enkelt, men bekräftelse är en dundermedicin för mycket. Man mår bättre, man blir gladade, man ser fram emot saker man inte såg fram emot innan.

Jag tror också att om man kommer över sex-tröskeln relativt snabbt så blir det en betydligt mindre grej än ifall man väntar i flera månader eller år. Det behöver ju inte vara med någon du vill se dig själv med i framtiden. Det räcker med att du är attraherad och tycker att mannen är kul.

Jag sitter ju i samma sits, fast det blev ju definitivt lite tidigare för mig, redan i juni. Jag gjorde precis samma som veteranix - registrerade mig på en site och fyllde inte i någonting alls på profilen och bara någon timme senare hade jag 10-15 mail och ett par dar efter förfrågningar om dejter. Jag reagerade precis likadant och stängde snabbt ner kontot.

Det kan hända att man lättare "kommer över" något om man ger sig på det igen, men den gamla klyschan att man ska vara singel ett tag och bara trivas med sig själv är inte helt fel den heller. Det tar ett tag att landa i allt det nya, särskilt när man har barn ifrån den tidigare relationen och jag kan ärligt säga att jag hade klappat ihop fullständigt om jag skulle försöka få till några dejter i det som fortfarande är kaosartade spillror av mitt tidigare liv.

Jag kan ju bara prata för mig, men det hade helt klart dragit ner mig mer än det hade lyft mig och att jag skulle dejtat för någon långvarig relation finns inte på världskartan.

Just nu försöker jag hitta lugnet, orken och någon slags tillit och trygghet i mig själv. Självförtroendeboosten man ofta upplever av bekräftelse är inte något jag känner just nu, utan jag blir obekväm och besvärad och tycker att det är jobbigt. Så jag tänker ta det lugnt och vad gäller sex - jag tror inte att den eventuella spärren blir värre för att man väntar, utan jag tror att väntar man tillls det inte längre är jobbigt och man hittar någon man attraheras av så kommer det gå som på räls, oavsett om det gått 3 månader eller 3 år.

Tycker att du resonerar klokt!

Visserligen var min skilsmässa väldigt "enkel", men det jag hade med mig från min gamla relation var inte lika enkelt....

Tror det är bra att landa i sig själv och hitta lugnet. Att ge sig in och dejta bara för att komma över någon eller för att få bekräftelse anser jag vara enormt falskt mot de man ev dejtar.

Det blir dyrt att ta om busskörkortet, har sett siffror på ca 3200 Euro. Men sen kan man ju tänka att jag rimligen har många års yrkesarbete framför mig (är 52 år) och eftersom lönen kommer att bli ca dubbelt så mycket mot vad jag har idag så är det kanske ändå en vettig kostnad? Nu går jag på lägstalön och trots många timmars jobb så blir det en ynklig inkomst. Sen gäller det förstås att få jobb också. Men det tycks i alla fall finnas lite jobb att söka i mitt område.

Det blir dyrt att ta om busskörkortet, har sett siffror på ca 3200 Euro. Men sen kan man ju tänka att jag rimligen har många års yrkesarbete framför mig (är 52 år) och eftersom lönen kommer att bli ca dubbelt så mycket mot vad jag har idag så är det kanske ändå en vettig kostnad? Nu går jag på lägstalön och trots många timmars jobb så blir det en ynklig inkomst. Sen gäller det förstås att få jobb också. Men det tycks i alla fall finnas lite jobb att söka i mitt område.

Jobb är viktigt. Finns det jobb i branschen tycker jag det kan vara värt att satsa summan.
En bastrygghet liksom.

- du har kommit långt på väg nu. Starkare och klokare. Jag är imponerad!!

Om lönen som busschaufför är dubbelt så hög som dn inkomsten du har nu är ju inte €3200 något att tänka på. Inom ett par månader har det ju lönat sig. Livet blir betydligt enklare med mer pengar på kontot.

Om lönen som busschaufför är dubbelt så hög som dn inkomsten du har nu är ju inte €3200 något att tänka på. Inom ett par månader har det ju lönat sig. Livet blir betydligt enklare med mer pengar på kontot.

Efter vad jag har lyckats Googla fram så är medianlönen dubbelt så hög

Och nu kommer jag komma med ett förslag som kan ses som lite småfult.

Ni har fortfarande gemensamt konto, ta av de pengarna och ta om ditt busskort...

Och nu kommer jag komma med ett förslag som kan ses som lite småfult.

Ni har fortfarande gemensamt konto, ta av de pengarna och ta om ditt busskort...

Ja, än så länge plockar jag ut det som jag behöver från det gemensamma kontot. Men några 3200 Euro kan jag rimligen inte ta ut. Men det kommer ju att ta lite tid att ta busskortet igen så utgiften för detta blir utspridd. Hur komplicerat som helst. Mycket svårare i Tyskland att ta busskort än i Sverige. Flera tester som är megadyra.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 768
Senast: Grazing
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 677
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 471
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Stopp och belägg. Självmord är inte fegt, det är ett hemskt oönskat utfall av svår sjukdom. Inlagt av moderatorn:
4 5 6
Svar
115
· Visningar
9 394
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka