Det var intressant läsning. Mer ordning och disciplin som sedan följer med under hela skoltiden tills studierna är avklarade. Varför kan inte Sverige ta till sig detta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var intressant läsning. Mer ordning och disciplin som sedan följer med under hela skoltiden tills studierna är avklarade. Varför kan inte Sverige ta till sig detta?
Det finns en läroplan för förskolan också och man märker att de barn som inte går på förskola kommer efter i språk och motorik bland annat. Det är därför det finns ett förslag på att ha även förskole plikt från 3 år.Nja fast när det gäller skolpliken är föräldrarna tvungna att skicka dom till skolan oavsett om dom jobbar eller inte
Med ordning och disciplin? Var det verkligen det genomgående temat? Själv läste jag mera om mammor som tvingades börja jobba efter en - ett par månader och lämna bort sina spädbarn.Det var intressant läsning. Mer ordning och disciplin som sedan följer med under hela skoltiden tills studierna är avklarade. Varför kan inte Sverige ta till sig detta?
Nje. Jag skrev bara vad jag tyckte var intressant.Med ordning och disciplin? Var det verkligen det genomgående temat? Själv läste jag mera om mammor som tvingades börja jobba efter en - ett par månader och lämna bort sina späspädbarn
Det var ju bara en som skrev mer ordning och reda och det var kvinnan i New York.Nje. Jag skrev bara vad jag tyckte var intressant.
Genomgående tema var väl att ju dyrare ju bättre och mer ordning och reda på föris. Sen ville väl föräldrarna sökte bästa föris och var villiga att betala för det.
Där har du fel.Någon skrev typ att föris inte är ett förvar. Men det är ju precis vad det är. Föräldrar måste ju göra av ungarna nånstans för att kunna jobba. Under den tiden måste ju ungarna sysselsättas med nått vettigt annars blir dom ju less.
Så din beskrivning är korrekt. Man sätter dit ett fint namn på verksamheten.
Har vi verkligen läst samma artikel? Mitt samlade intryck av artikeln är att det i många länder är betydligt kortare föräldraledighet än i Sverige, samt att förskola är mindre subventionerad än här (eller inte alls) så att många föräldrar (dvs mammor) väljer att vara hemma med sina barn istället. Vilken del av detta är det du vill Sverige ska ta till sig?Det var intressant läsning. Mer ordning och disciplin som sedan följer med under hela skoltiden tills studierna är avklarade. Varför kan inte Sverige ta till sig detta?
Mindre subventionerHar vi verkligen läst samma artikel? Mitt samlade intryck av artikeln är att det i många länder är betydligt kortare föräldraledighet än i Sverige, samt att förskola är mindre subventionerad än här (eller inte alls) så att många föräldrar (dvs mammor) väljer att vara hemma med sina barn istället. Vilken del av detta är det du vill Sverige ska ta till sig?
Men du funderar mer på eventuellt fuskande föräldrar än på de som fuskar på riktigt?Ingen aning. Jobbar inte på skatteverket. Men som med det mesta i detta land så är Sverige nog det slappaste landet i världen.
Varför?Mindre subventioner
Men jag skrev ju att ungarna måste sysselsättasDär har du fel.
Förskolan har en läroplan och utbildade pedagoger för att kunna genomföra denna.
"Förskolan ska bidra till kontinutet och progression i barnets utveckling och lärande samt förbereda för fortsatt utbildning"
Förskolan anses så viktig att alla barn mellan tre och fem år har rätt att gå i förskolan 15 timmar i veckan. Även barn till arbetslösa, sjukskrivna, barnlediga osv. Det är alltså inte bara för att förvara dem.
Därför blir det lite nedvärderande att kalla det "föris". Det är faktiskt en del av skolverksamheten och den har en målsättning.
Ingen säger väl lågis, mellis, högis och gymmis om övriga klasser?
Fast nu trollar du ju i din egen tråd. Jag tror inte du på riktigt inte förstår skillnaden mellan sysselsättning och pedagogiskt arbete. Du hade väl barn på förskola själv? Nu låter det ju mer som om du bara vill provocera.Men jag skrev ju att ungarna måste sysselsättas
Sysselsättning.. hmm.. sy kläder har jag läst att barn gör i andra länder, kan det funka?Fast nu trollar du ju i din egen tråd. Jag tror inte du på riktigt inte förstår skillnaden mellan sysselsättning och pedagogiskt arbete. Nu låter det ju mer som om du bara vill provocera.
Lärare?Fröken vad jag hört. Precis som manliga sjuksköterskor är syster
Mindre subventioner
Varför?Mindre subventioner
Lärare?