Den stora OS-tråden 2024

Det har varit ganska mycket bortfall i fotbollen också, Macario (USA), Oberdorf (Tyskland) och Riley (NZ, har även bott flera år i Sverige och har svensk sambo) har alla fått kliva av pga skador efter att först ha blivit uttagna i OS-truppen. Men de har bara 18 spelare att gå runt på för hela turneringen (är ju 11 på plan åt gången) så förstår att de inte vågar ta med spelare med små känningar i tuppen. Oberdorfs skada är tyvärr mer allvarlig, flera månaders läkning.
 
Nu har Japan och NZ tagit ledningen! Nu när Sverige inte är med håller jag nog ändå lite extra på "underdogsen". Hade varit kul Japan, Colombia, Nigeria etc tagit sig långt!
 
Vilken dag börjar hoppningen? Fälttävlan börjar på lördag såg jag men den är jag inte intresserad av.

Aftonbladets tv-guide är enkel och bra, tider, grenar, svenskdeltagande och om det visas på Max eller 5.
 
Finns det nån bra OS-guide där man kan se i vilka sporter det tävlar svenskar.
Jag satt och kollade på SVT:s guide igår och det var svenska flaggor på en del sporter men inte på alla där jag vet att det är svenska deltagare med.
 
Helt vansinnigt korkat!

Nu har Kanadas huvudtränare också fått lämna, finns tom de som säger att Kanada borde bli av med guldet från Tokyo efter att det verkar ha kommit fram att det hänt tidigare.

Fattar inte hur de tänker, en drönare är ju inte svår att upptäcka direkt?
 
Vad tycker vi om årets kläder för invigningen?

Jag tycker de kunde haft något lite piffigare, ser ju ut som en vanlig träningsoverall och nästan helt enfärgad. Men bättre än de där glansiga gula sopsäckarna till klänning de hade i Rio och förra årets helt blå/gröna och gula "scrubs".

Kläderna kan ses här tillsammans med bilder föregående OS-invigningar.

https://sok.se/arkiv-for-artiklar/2024-07-24-sveriges-klader-nar-os-i-paris-invigs.html
 
Vad tycker vi om årets kläder för invigningen?

Jag tycker de kunde haft något lite piffigare, ser ju ut som en vanlig träningsoverall och nästan helt enfärgad. Men bättre än de där glansiga gula sopsäckarna till klänning de hade i Rio och förra årets helt blå/gröna och gula "scrubs".

Kläderna kan ses här tillsammans med bilder föregående OS-invigningar.

https://sok.se/arkiv-for-artiklar/2024-07-24-sveriges-klader-nar-os-i-paris-invigs.html
Jag tycker de är tråkiga.
 
Vad tycker vi om årets kläder för invigningen?

Jag tycker de kunde haft något lite piffigare, ser ju ut som en vanlig träningsoverall och nästan helt enfärgad. Men bättre än de där glansiga gula sopsäckarna till klänning de hade i Rio och förra årets helt blå/gröna och gula "scrubs".

Kläderna kan ses här tillsammans med bilder föregående OS-invigningar.

https://sok.se/arkiv-for-artiklar/2024-07-24-sveriges-klader-nar-os-i-paris-invigs.html
Jag tycker det är enkelt men snyggt och sportigt :) Från 2012 och bakåt är det så otroligt fult och torrt 😅
 

Liknande trådar

Fritid För att inte spamma sönder VGV-tråden med snack om OS får vi hålla oss till en egen tråd. För jag är väl knappast den enda som kommer...
33 34 35
Svar
699
· Visningar
24 755
Senast: Rosett
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 365
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Mina kollegor och jag kommer från totalt 6 olika länder, så det tenderar att bli väldigt intressanta diskussioner om kulturella...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 001
Senast: Anders
·
Äldre Med en vecka kvar till semifinal 2 i Eurovision Song Contest är det nu dags att även starta denna inför-tråd :banana::banana::banana...
Svar
12
· Visningar
528
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp