Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kommer se så mycket jag kan av ridsporten och damfotbollen. Friidrott när svenskarna är med. Simone Biles kommer jag också försöka se när jag kan. Familjen följer handboll så kommer säkert se Sveriges matcher där också. Gissar att TVn kommer vara igång de flesta dagarna så är det någon svensk igång kommer jag säkert kolla.
Beachvolleykillarna och Truls i bordtennis kommer jag nog hålla koll på tiderna för också. Och säkert någon segling om någon där ligger på medaljchans.
Jag är egentligen inte förtjust i sport, men just OS gillar jag för att det brukar vara möjligt att se så många "konstiga" sporter som annars inte får så mycket uppmärksamhet. Har dock inget tv-abonnemang eller så. Får väl se om jag och sambon tycker det är värt att betala för en månad för att kunna titta på OS...
Det vi absolut vill se om möjligt är klättringen. Vi båda gillar klättring (det var faktiskt i klätterhallen träffades en gång i tiden ), sambon är väl ointresserad av allt annat. Jag skulle gärna se hoppning och fälttävlan. Vill tyvärr inte se dressyren. Gymnastik brukar jag tycka om. Sedan... Vet inte. Måste leta upp någon lista över alla sporter som är med känner jag.
Kaos i St. Etienne, Argentina - Marocko fotboll. Argentina buades ut hela matchen (efter att Argentina vann Copa America så sjöng flera argentinska spelare en rasistisk och transfobisk sång om att Frankrikes landslag består av algerier). Flera planstormare. 15 extra minuter. Argentina kvitterade i sista minuten. Supportrar stormade planen och började slänga saker och fyrade av raketer. Argentinska spelare flydde till omklädningsrummet. Efter VAR så förklarades målet ogiltigt. Tre minuter till och Marocko lyckades hålla undan - inför tomma läktare med tomma läktare.
https://www.aftonbladet.se/sportbla...uades-ut-i-os-premiaren-efter-rasismskandalen
Nu är det dags för fotboll! Jag kör en TV Spanien-Japan och en Kanada - Nya Zeeland
Såg ni förresten att två Kanadensiska tränare blev avstängda för att de smygfilmade NZs träning med drönare?
Jag ser fram emot friidrotten! Tycker att det är så roligt och avkopplande att titta på det på mästerskap. Ska nog ta fram mina akvarellpennor och måla lite medan jag slötittar.
Jag funderar på att se handbollsmatch ikväll. Nån annan som ska se den och har mer koll än jag har på förutsättningarna? Hur bra är Sverige nu? Hur bra är Norge?
Norge är favoriter, har för mig att de möttes i bronsmatch förra mästerskapet där Norge vann. Men Sverige kan ha chans om de spelar bra.