Den stora OS-tråden 2024

Följer ridsporten, friidrott och sen brukar det bli lite av varje som sänds just då. Handbollen kommer nog också ses.
 
Jag ser ungefär allt förutom kampsport och bedömningssporter. Har, som vanligt, OS-lov och kommer under hela OS göra ungefär ingenting förutom att ta hand om ponnyerna och se på OS.
Måste nog äta och duscha ibland också :p
OS är min absolut bästa högtid och den enda som är obeskrivligt viktig.
 
Jag kommer se så mycket jag kan av ridsporten och damfotbollen. Friidrott när svenskarna är med. Simone Biles kommer jag också försöka se när jag kan. Familjen följer handboll så kommer säkert se Sveriges matcher där också. Gissar att TVn kommer vara igång de flesta dagarna så är det någon svensk igång kommer jag säkert kolla. 😅
Beachvolleykillarna och Truls i bordtennis kommer jag nog hålla koll på tiderna för också. Och säkert någon segling om någon där ligger på medaljchans.

Glömde bort att cykling är också en stor sport i familjen så det kommer säkert att stå på, speciellt Jenny Rissveds i mountainbike blir nog spännande att följa!
 
Jag har semester större delen av OS!

Jag ska se hoppningen, friidrotten och försöka se de svenska medaljchanserna t.ex. herrarnas beachvolleyboll, Sara Sjöström osv. Sen är det roligt att se de lite mer udda sporterna man aldrig ser annat än på OS.
 
Vi kommer nog kolla på ganska mycket. Det jag är mest intresserad av är friidrotten och hästhoppningen men alla grenar med svensk deltagande vill jag försöka se.
 
Ska nog betala för ett abonnemang är i Stockholm åtta dagar och då kan jag kolla på datorn när jag hinner. Det ena hotellet har inte tv men WiFi. Det andra hotellet kan jag streama till den tv i rummet.

Ser framför mig hur min semester i Stockholm blir mycket dyr hotellvistelse med en gigantisk roomservicenota i slutändan :crazy:O_o:eek:
 
Jag är egentligen inte förtjust i sport, men just OS gillar jag för att det brukar vara möjligt att se så många "konstiga" sporter som annars inte får så mycket uppmärksamhet. Har dock inget tv-abonnemang eller så. Får väl se om jag och sambon tycker det är värt att betala för en månad för att kunna titta på OS...

Det vi absolut vill se om möjligt är klättringen. Vi båda gillar klättring (det var faktiskt i klätterhallen träffades en gång i tiden :p ), sambon är väl ointresserad av allt annat. Jag skulle gärna se hoppning och fälttävlan. Vill tyvärr inte se dressyren. Gymnastik brukar jag tycka om. Sedan... Vet inte. Måste leta upp någon lista över alla sporter som är med känner jag.
 
Jag är egentligen inte förtjust i sport, men just OS gillar jag för att det brukar vara möjligt att se så många "konstiga" sporter som annars inte får så mycket uppmärksamhet. Har dock inget tv-abonnemang eller så. Får väl se om jag och sambon tycker det är värt att betala för en månad för att kunna titta på OS...

Det vi absolut vill se om möjligt är klättringen. Vi båda gillar klättring (det var faktiskt i klätterhallen träffades en gång i tiden :p ), sambon är väl ointresserad av allt annat. Jag skulle gärna se hoppning och fälttävlan. Vill tyvärr inte se dressyren. Gymnastik brukar jag tycka om. Sedan... Vet inte. Måste leta upp någon lista över alla sporter som är med känner jag.

Det är billigare att se OS den här gången än tidigare (förutom de gånger SVT haft det såklart!). Det räcker den här gången med Max basabonnemang. Sändningarna kommer även ske på kanal 5, 9, 11 och Eurosport. Gissningsvis kommer de sporter med störst svenskintresse gå på femman!
 
Kaos i St. Etienne, Argentina - Marocko fotboll. Argentina buades ut hela matchen (efter att Argentina vann Copa America så sjöng flera argentinska spelare en rasistisk och transfobisk sång om att Frankrikes landslag består av algerier). Flera planstormare. 15 extra minuter. Argentina kvitterade i sista minuten. Supportrar stormade planen och började slänga saker och fyrade av raketer. Argentinska spelare flydde till omklädningsrummet. Efter VAR så förklarades målet ogiltigt. Tre minuter till och Marocko lyckades hålla undan - inför tomma läktare med tomma läktare.

https://www.aftonbladet.se/sportbla...uades-ut-i-os-premiaren-efter-rasismskandalen
 
Kaos i St. Etienne, Argentina - Marocko fotboll. Argentina buades ut hela matchen (efter att Argentina vann Copa America så sjöng flera argentinska spelare en rasistisk och transfobisk sång om att Frankrikes landslag består av algerier). Flera planstormare. 15 extra minuter. Argentina kvitterade i sista minuten. Supportrar stormade planen och började slänga saker och fyrade av raketer. Argentinska spelare flydde till omklädningsrummet. Efter VAR så förklarades målet ogiltigt. Tre minuter till och Marocko lyckades hålla undan - inför tomma läktare med tomma läktare.

https://www.aftonbladet.se/sportbla...uades-ut-i-os-premiaren-efter-rasismskandalen

Jäkla sport det där...
 
Det blir ridsport här, förutom dressyren som bara gör mig förbannad.
Sen är det inte omöjligt att OS i övrigt kan få bli skval-tv. Vem vet, kanske kan någon för mig ny sport fånga mitt intresse :)
 
Jag ska försöka se lite av hoppningen i alla fall. Sen får vi se vad det blir. Tycker som någon annan skrev att det är lite kul att se såna sporter som normalt inte får så mycket uppmärksamhet.
 
Nu är det dags för fotboll! Jag kör en TV Spanien-Japan och en Kanada - Nya Zeeland

Såg ni förresten att två Kanadensiska tränare blev avstängda för att de smygfilmade NZs träning med drönare? 😅
 
Jag ser fram emot friidrotten! Tycker att det är så roligt och avkopplande att titta på det på mästerskap. Ska nog ta fram mina akvarellpennor och måla lite medan jag slötittar.

Jag funderar på att se handbollsmatch ikväll. Nån annan som ska se den och har mer koll än jag har på förutsättningarna? Hur bra är Sverige nu? Hur bra är Norge?
 
Jag ser fram emot friidrotten! Tycker att det är så roligt och avkopplande att titta på det på mästerskap. Ska nog ta fram mina akvarellpennor och måla lite medan jag slötittar.

Jag funderar på att se handbollsmatch ikväll. Nån annan som ska se den och har mer koll än jag har på förutsättningarna? Hur bra är Sverige nu? Hur bra är Norge?

Norge är favoriter, har för mig att de möttes i bronsmatch förra mästerskapet där Norge vann. Men Sverige kan ha chans om de spelar bra.
 
Spännande match nu med Spanien-Japan, Spanien vann ju både VM och Nations Leauge senaste året, men Japan vann över dem i gruppspelet i VM. Sen åkte Japan ut mot Sverige.
 

Liknande trådar

Fritid För att inte spamma sönder VGV-tråden med snack om OS får vi hålla oss till en egen tråd. För jag är väl knappast den enda som kommer...
33 34 35
Svar
699
· Visningar
24 755
Senast: Rosett
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 365
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Mina kollegor och jag kommer från totalt 6 olika länder, så det tenderar att bli väldigt intressanta diskussioner om kulturella...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 001
Senast: Anders
·
Äldre Med en vecka kvar till semifinal 2 i Eurovision Song Contest är det nu dags att även starta denna inför-tråd :banana::banana::banana...
Svar
12
· Visningar
528
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp