Den stora OS-tråden 2024

Idag fick Kaylia Nemour ta hem ett guld åt Algeriet och säkra den första afrikanska medaljen i gymnastik (barr). Stiligt! Sista grenfinalerna i morgon.

Underbart att muslimska afrikanska länder har kvinnor som vinner i grenar som gymnastik. De har väl även chans på medalj i boxning? Hon som det varit sån uppståndelse runt.

Underbart att muslimska afrikanska länder har kvinnor som vinner i grenar som gymnastik. De har väl även chans på medalj i boxning? Hon som det varit sån uppståndelse runt.

Ja Imane Khelif är väl klar för medalj om jag fattat det rätt, brons till båda som går till semi.

Kaylia har tävlat för Frankrike förut men har dubbelt medborgarskap och bytte över till Algeriet efter att det skurit sig med franska förbundet på något sätt, bl a bråk om påstådd överträning.

Är inte återkvalsheaten som friidrotten har nu i OS rätt märkliga?

En amerikan i 110 m häck sprang väldigt (!!!) långsamt i sitt heat för han tyckte att han hade bättre chans att ta sig vidare från återkvalsheatet än från försöket och ville spara energi. Det var iaf så kommentatorerna sa. De tyckte och hoppades att det skulle bli spiken i kistan för återkvalsystemet inom friidrotten.

Nu vågar jag kika i denna tråden för nu har jag sett bordtennisen. Även om Truls inte vann så tycker jag ändå han gav kinesen en match. Vilken otrolig prestation han stått för med tanke på hans ranking innan turneringen. Tycker nog att Truls är värd bragdguldet med tanke på detta. Grattis Truls och så härligt med ett silver till för Sverige! :)🥈

Liknande trådar

Fritid För att inte spamma sönder VGV-tråden med snack om OS får vi hålla oss till en egen tråd. För jag är väl knappast den enda som kommer...
33 34 35
Svar
699
· Visningar
24 982
Senast: Rosett
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 353
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Mina kollegor och jag kommer från totalt 6 olika länder, så det tenderar att bli väldigt intressanta diskussioner om kulturella...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 144
Senast: Anders
·
Äldre Med en vecka kvar till semifinal 2 i Eurovision Song Contest är det nu dags att även starta denna inför-tråd :banana::banana::banana...
Svar
12
· Visningar
538
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skidåkning
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur