Den som gapar efter mycket... *bilder*

Cezzan

Trådstartare
Har haft svårt att hitta ben som räcker länge till min lilla tjej.
Hon har enormt starka käkar, så vanliga ben tuggas upp allt för fort.

Nu har hon dock fått något som borde hålla liiiite längre iaf :D

16581216.jpg

Några bonusbilder på min tjej och valpen

16581217.jpg

16581218.jpg

16581219.jpg

Sv: Den som gapar efter mycket... *bilder*

Hon är jättefin! Här hemma måste man också köpa rätt rejäla ben för att dom ska räcka länge, vilket egentligen är rätt komiskt med tanke på att mina hundar inte är alltför stora.

yep, det är två pinnar som huserar här hemma. Nu pratar vi förvisso inte ben i samma storlek som din tjejs, men i förhållande till storlek så behöver dom stora ben. Min minsting har ett sådant där ben format som en ring i största strl han släpar omkring på hemma. ;) Och han skulle antagligen göra ett tappert försök att även släpa runt ett ben i samma storlek som på dina bilder. :p

:rofl:
Valpisen här hemma blev RÄDD när han såg det här benet.
Och han är en kaxig liten :devil:

Jag har många gånger funderat på om min lilla har någon form utav förlossningsskada, han kastar sig nämligen hejdlöst in i nya situationer utan minsta eftertanke. Jag har aldrig stött på en hund som ständigt har så mycket småsår och skrapsår efter att ha sprungit så snabbt att benen inte hänger med och sedan slirat. Han skrapade b la upp halva pungen i somras, men tro inte att han tänkte efter för det, nejdå, han fortsatte precis som innan. Mao, ett "litet" ben skrämmer inte honom, utan han skulle nog som sagt mest fundera på hur sjutton han skulle få upp det i soffan.

Måste få bidra med min bredkäftade golden som också tenderar att gapa efter för mycket... :D

(Här hade benet visst fastnat på tvärsan bakom tänderna... :p)

Åh! Sån't ben skulle jag behöva ha åt min bjässe :) Vanliga ben brukar räcka i ca. 2 timmar *suckar*

Vi har nog en 4-5stycken sådana oxben liggandes hemma, några inne och några ute... Det tråkiga med dom är att hundarna tröttnar så fort! När "knotorna" och de mumsiga "köttslamsorna" är nergnagda så är benen inte längre intressanta. :smirk: Men då är det tur att husse o matte finns som kan köpa hem nya :D

Man får passa hundarna lite oxå så att de inte sväljer för stora bitar av benet. De bitarna kan fastna i mag/tarmsystemet o ge ont i magen... Där är fördelen med de pressade fejk-benen, de smälter i magsyran.

Det var något att bita i det :D

Lite OT men det är en bäddsoffa hundarna ligger i va? Varifrån kommer den? Jag har letat efter bäddsoffor ett tag och den där ser jättefin ut :)

men...men...*pekar på din visningsbild och sedan bilderna i inlägget* hur gick det där till?!:eek:

;)

jättesöt!

Det var något att bita i det :D

Lite OT men det är en bäddsoffa hundarna ligger i va? Varifrån kommer den? Jag har letat efter bäddsoffor ett tag och den där ser jättefin ut :)

Det är en dagbädd, jag har en likadan. Finns på IKEA. Kan bäddas ut till 160 med en extra madrass.

Haha, ja du det undrar jag med ibland ;)
Sen kommer jag på att det gått 14 månader mellan bilden på min avatar och hunden i dagsläget ;)

Den är 90 centimeter.
På tok för litet för mig och hunden när vi sover hos föräldrarna mao :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 694
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 266
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 052
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 754
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka