Här kommer en bild från igår ska försöka komma igång med att rida lite mer regelbundet nu, 2-3 dagar i veckan ska jag sikta på hade jag tänkt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Försöker ladda för SM, men kan inte påstå att det går så bra med laddningen.
Jenta och Yngve ska få skor nu på morgonen, snäll hovslagare som kommer innan det andra jobbet idag, han beräknas komma 0715. Bra att ha en kompetent hovslagare som granne, även om jag normalt sett inte anlitar honom (han är jättekompetent men inte lika duktig på att hålla uppgjorda tider och det fungerar inte för mig när jag jobbar).
försöker räkna ut vilka kläder jag ska ha (ska göra tre dressyr-starter vilket alltså kräver tre par vita ridbyxor och vita toppar men jag funderar på hur många kavajer som behövs (antagligen minst två) och hur många par vita handskar jag behöver (har bara två par rena, tredje paret glömde jag tvätta efter senaste tävlingen).
Funderar också på hur många par ridstövlar (räcker det med ett par eller behöver jag ta med två?) och om jag ska byta till blingade sporremmar...
och så var det det där med träns och schabrak. Vad ska man välja? Inte vitt schabrak till Yngve i alla fall.
För att inte tala om att jag måste bestämma mig för kläder och utrustning till bruksridningen. Det lutar åt rött och så svarta ridbyxor men jag har inte bestämt mig färdigt.
Ska svansen vara inpackad i lindor eller inte?
Mycket att fundera på...
men idag har jag semester.
Sant.Har jag långt att åka/viktig tävling brukar jag alltid packa med en extra av de man inte kan vara utan. Jag hade absolut tagit med två par stövlar tex, inte lätt att panikköpa nya om det skulle behövas.
Och idag gick det hur bra som helst igen, kändes som det brukar. Så det var nog bara en dålig dag för både mej och hästen igår. Så skönt, jag fick lite flashbackar till förra sommaren och hann tänka "och så var vi här igen".. Borde sluta med detNästan slut på semestern för min del, på måndag är det tillbaka till jobbet som gäller.. Suck.
Red Tintin idag när det inte är lika hett som det varit den senaste veckan. Pållen inte riktigt på humör idag. Han var rätt okoncentrerad, ville inte riktigt lyssna, gnäggade efter sina kompisar och tittade på allt och alla. Fast rätt blåsigt idag så jag vet inte om det beror på det också.. Till viss del får jag väl skylla mej själv när jag inte ridit på ett tag. Även om jag inte tycker att det gick så bra idag så var det långt ifrån lika usligt som när det gick som sämst med förra hästen. Red en stund och så slutade jag när han kändes bra.
Så bara att dra upp snoret och försöka igen nån dag!
Såå nöjd med dagens lektionspass för tränare idag! Bäst hittills tyckte både jag och tränaren! Nöjd, lagom framåt, mjuk och smidig häst. Härligt när det bara börjar funka! Vi jobbade med serpentiner och åttvolter i skritt och trav, mycket övergångar - utan en häst som rusar i traven eller saktar av/stannar vid fel tidpunkt. Riktigt kul!
Jamen visst. Så enkla och bra. Vi höll inte på speciellt länge heller för det gick så bra. Ingen ide att traggla hur länge som helst om det fungerar, vill inte att hästen ska bli uttråkad. Hellre korta men effektiva pass om allt går bra tycker jagBra övningar som man gärna glömmer bort.