Skoj! Jag med.
Jaha vad roligt! Vart i västernorrland bor du? Jag bor i timrå! (Sundsvall)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skoj! Jag med.
Jaha vad roligt! Vart i västernorrland bor du? Jag bor i timrå! (Sundsvall)
Utanför Sollefteå bor både jag och @skogstomten med fjordhästar. Sedan har vi några stycken i ditt område också. Är du med i Ångermanlands fjordhästförening? Händer inte supermycket, men vill man dra igång någon aktivitet så är det välkommet. Just nu fokuserar flera i föreningen på SM, vet att vi iaf har starter i precisionskörning och dressyr.
Jahapp, står utan tränarhjälp tills vidare nu.. Känns ju sådär med en unghäst som är lite riden och jag själv som har noll erfarenhet av skolning. Ena tränaren är sjukskriven tills vidare och den andra hamnade på sjukhus efter att ha suttit på en häst som plötsligt stegrade och slog över. Men men. Vet ju vad jag kan träna på egen hand så förhoppningsvis klarar jag mej tills jag har möjlihet att få hjälp igen.
Tyvärr behöver vi ta oss längs eller över vägar med en del trafik innan man tar sig ut i skogen. Men det finns flera duktiga människor i stallet som kanske kan hjälpa till. Om inte annat så kan man alltid träna lite för handOm inte annat så kan du ju ägna dig åt exempelvis skogsridning på ganska lös tygel - om du har förutsättningarna med vettiga ridvägar. Säkert bra på ung, ganska grön häst.
Jahapp, står utan tränarhjälp tills vidare nu.. Känns ju sådär med en unghäst som är lite riden och jag själv som har noll erfarenhet av skolning. Ena tränaren är sjukskriven tills vidare och den andra hamnade på sjukhus efter att ha suttit på en häst som plötsligt stegrade och slog över. Men men. Vet ju vad jag kan träna på egen hand så förhoppningsvis klarar jag mej tills jag har möjlihet att få hjälp igen.
Det är sant, bara för att det inte funkade med den förra hästen betyder det ju inte att det blir problem med Tintin. Det hänger mer på dåligt självförtroende då jag blev rädd för att rida den förra hästen. Men han var en helt annan typ av häst temperamentsmässigt. Har pratat med min kompis och hon har lovat att vara med när jag rider, då är jag redan betydligt lugnare. Tintin har aldrig bråkat när någon ridit så jag tror inte att han kommer att göra det nu heller. Det är den gamla hästen som satt hjärnspöken i mej.. Där fungerade ingenting, och med Tintin har jag redan betydligt bättre känsla och koll på vad jag gör än med den förra hästen.Ja då, det är klart du klarar dig.
Jag tror det viktiga för er är att det är trevligt att rida omkring, ute eller på volten. Så länge det är grunden i ditt tänk så är det ju inget farligt om du skulle lära in fel. Det är bara att lära om sedan.
Det gör vi ju hela livet och hela tiden med våra hästar.
Du har ju haft häst förr och några kardinalfel lär du ju inte lära honom, så att det är kört sedan, menar jag. Det är nog få hästar som inte går att omvända, så bli inte för rädd att göra fel.
Hittade inte riktigt den rätta fjordingen i Sverige, så importerade en från Danmark i stället. Skickade in passet för tilläggsregitrering och blev ganska paff när jag nu fick avin för att hämta ut passet igen - 1500:-! Ni som har gjort detta innan, kan det verkligen stämma (har mailat om det men inte fått något svar)? Har varit ett rabalder på halvblodssida att det är för dyrt och då har det kostat 800:-...
Såg också dom kostnaderna, och det är ju för ett helt nytt pass. Sanslöst om det kostar samma med tillägg som för ett nytt, men det är bara att gilla läget..Med tanke på att det på SFF hemsida står om pass och kostnader att pass för föl som skickats in i rätt tid kostar 900kr, "övriga" där rimligen tilläggsregistrering ingår, 1500kr så är det väl inte mycket att säga om.
Förutom att jag håller med om att det är mycket pengar.
Hittade inte riktigt den rätta fjordingen i Sverige, så importerade en från Danmark i stället. Skickade in passet för tilläggsregitrering och blev ganska paff när jag nu fick avin för att hämta ut passet igen - 1500:-! Ni som har gjort detta innan, kan det verkligen stämma (har mailat om det men inte fått något svar)? Har varit ett rabalder på halvblodssida att det är för dyrt och då har det kostat 800:-...
Såg också dom kostnaderna, och det är ju för ett helt nytt pass. Sanslöst om det kostar samma med tillägg som för ett nytt, men det är bara att gilla läget..
Så finNu är passet uthämtat, så får passa på att presenterna min - förhoppningsvis - nya stjärna; Huxi Frölunde, 2 år efter Optimist Halsnaes: