mimus
Trådstartare
Sv: Den där känslan när hästen bär sig. "mimus filosoferar"
Vilket inspirerande inlägg.
Livet och ens val blir inte alltid som man tänkt sig. Du får se det som en gåva, det du har fått uppleva tillsammans med den hästen.
*kl*
filosoferar lite oxå...
Jag red en helt underbar häst på min ridskola för några år sedan. Jag fattar inte varför jag aldrig slog till på den hästen. En gång när jag var på banan och motionsred lite för nöjets skull så bara hände det. Det var som att han blev en förlängning av mina ben och jag behövde inte göra något alls, det var som att han läste mina tankar, allt bara klaffade. Ägaren gick förbi ridbanan i samma stund och undrade seriöst vilken häst det var som svävade runt där. Senare fick jag frågan om jag ville vara med i klubbens allsvenska lag och även om vi ville köpa hästen för han passade inte riktigt på ridskolan. Men dum som man är så blev det inget med det Jag har aldrig varit med om något liknande sedan dess.
Vad jag vill ha sagt är att även om man kanske inte är världens duktigaste ryttare så kan man få det att funka om hästen är rätt.
Vilket inspirerande inlägg.
Livet och ens val blir inte alltid som man tänkt sig. Du får se det som en gåva, det du har fått uppleva tillsammans med den hästen.