Var inte svår klass vid tillfället, men dessa ryttare anses lite som "lokalkändisar" och verkar tycka att de ska få lite egna regler då de "behagar" sig vara med på våra mindre tävlingar.
Okej, då är jag med på vad du menar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var inte svår klass vid tillfället, men dessa ryttare anses lite som "lokalkändisar" och verkar tycka att de ska få lite egna regler då de "behagar" sig vara med på våra mindre tävlingar.
Och detta är sånt du bevittnat själv, dvs förstahandinformation...?Väldigt vanligt häromkring. Sen hittar man på egna varianter om inspänningen inte ger tillräckligt knäckt nacke. Tex fäst ett grimskaft i bettringarna och fäst thight i sadelgjorden, liten volt och pisk det ger tydligen bra nack knäck. Eller varför inte dra in hästens huvud med bara graman, tvinga hästen galloppera i uppförsbacken på travbanan med hjälp av ett par rejäla sporrar Den varianten kan även användas på liten volt på ojämn gräshage. Då måste hästen sparka bakut för att komma framåt. Även på den fina anläggningen så används gramanen hårt åtdragen när dom värmer upp hästarna.
Vart insinuerade jag att du hittar på? Jag frågade om du sett det själv, det är ju rätt allvarliga händelser du beskriver, menar jag.Varför skulle jag hitta på???? Behövs inte häromkring tyvärr. Den som skuttade runt på gräsvolt var ett par år sedan. Grimskaft longeringen, den paddocken ligger precis vid vägen. Hände nu i höstas. Knäppgöken på travbanan är bara för nån månad sen.