Fråga. Hundarna har ju nu ätit färskfoder i snart två veckor och idag reagerade jag på att Bobber bajsade grönt. Någon som har erfarenhet av detta? Kan det vara foderbytet som gör det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aj! Gör jäkla ont att ramla sådär på isen. Hopps du inte gjorde illa dig. Isen är hemsk! Köpte ett par icebugs (har dobbar/piggar över hela sulan) förra året - ett av mina bästa köp! Med dom kan jag gå lungt, med andra skor är promenaderna rena livsfaran (även om Ascot mkt sällan drar).Vovve har betett sig illa idag. Hon hörde något och stack som en raket, eftersom det är ishalka tappade jag balansen. Hon var som en raket på en annan hund och jag fick världens utskällning av en äldre man samtidigt som jag var aj, aj, aj. Bad hundra gånger om ursäkt och försökte förklara att jag tappat henne - vilket borde framgått av att hon hade ett koppel slängande efter sig. Jävla underlag som gör att man (jag) bara kan gå på vissa sandade och upplysta stigar där det är massa andra hundar och det ändå är is överallt, dobbar hjälper inte mycket. Hur sjutton gör ni andra? Antar att ni har uppfostrat era hundar mycket bättre, men det är inte riktigt värt att ens försöka eftersom hennes husse och matte kommer om tre, fyra dagar.
Jag kan inte ens lämna stigen eftersom det verkligen är iskana överallt. Hon hade kissat så då gick vi hem och jag tror hon skämdes lite. Eller så förmänskligar jag henne bara. Hon bor hos husse på landet och jag antar att hon får gå utan sele där. Jag vet att hon avskyr Stockholm och de undviker att ha henne där.
Jag är definitivt en kattmänniska.
Att kastrera vår ena tik var det bästa vi gjort. Fick en helt ny hund, precis som du säger så blir de som unghundar igen. Är så otroligt glad att vi vågade göra det.Alltså, jag är inget fan av kastrering i onödan och det tog några år innan jag helt bestämde mig för att kastrera min nu 8-åriga tik pga långa löp, lite knepig vid tillfällen då jag har valpkull hemma osv. Inga större problem, men småsaker som blev lite jobbiga i längden.
Med facit i hand är detta det bästa jag gjort för denna lilla dam Hon har gått ner i vikt - från modiga 6,0 kg som hon gick upp till som mest i somras när jag hade valpar. Hon blev alltid tjock så fort jag hade en valpkull hemma och sedan var det supersvårt få ner henne i vikt. Med möda brukade jag lycka få ner henne till 5,5 kg. Nu väger hon 5,3 kg och är ett riktigt bustroll och jag har inte ändrat på maten något alls sedan i somras. Så här busig som hon är nu har hon inte varit sedan hon var unghund Hanhunden har lite svårt att tackla hennes beteende nu
Få se om dom sista 3 hektona ramlar av henne med framöver, för då är hon nere i sin perfekta vikt, vilket var många år sedan hon vägde
Lilla bruna Mini till höger
Visa bifogad fil 23468
Låter som kinesisk nakenhund/powder puff.Råkade hamna bredvid en uppfödare på tåget, ingen aning om vilken ras det var, ganska liten och vit, en del med lång silkig päls och andra med bara tofsar. Hursom, hon sa att vissa uppfödare vägrar sälja valpar till folk som bor i hus eftersom de ofta inte stimulerar sina hundar tillräckligt mycket utan släpper ut dem i trädgården?
Vovve har betett sig illa idag. Hon hörde något och stack som en raket, eftersom det är ishalka tappade jag balansen. Hon var som en raket på en annan hund och jag fick världens utskällning av en äldre man samtidigt som jag var aj, aj, aj. Bad hundra gånger om ursäkt och försökte förklara att jag tappat henne - vilket borde framgått av att hon hade ett koppel slängande efter sig. Jävla underlag som gör att man (jag) bara kan gå på vissa sandade och upplysta stigar där det är massa andra hundar och det ändå är is överallt, dobbar hjälper inte mycket. Hur sjutton gör ni andra? Antar att ni har uppfostrat era hundar mycket bättre, men det är inte riktigt värt att ens försöka eftersom hennes husse och matte kommer om tre, fyra dagar.
Jag kan inte ens lämna stigen eftersom det verkligen är iskana överallt. Hon hade kissat så då gick vi hem och jag tror hon skämdes lite. Eller så förmänskligar jag henne bara. Hon bor hos husse på landet och jag antar att hon får gå utan sele där. Jag vet att hon avskyr Stockholm och de undviker att ha henne där.
Jadå, de kan variera mycket i storlek! I rasstandarden står det "ca 58 - 71 cm; tikar är förhållandevis mindre än hanhundar." men jag har träffat en hane på ca 62-63cm och en tik på 65cm, så ibland är tikarna större Vanligtvis ligger tikarna på 60-65cm och hanarna på 65-70cm. Skillnaden på en liten tik och en stor hane är verkligen stor! Du råkar inte veta vad de du såg hette?@Red_Chili Är det vanligt att saluki varierar o storlek? När jag lämnade Frej på djursjukhuset (gipsbyte) i morse var det två salukis i väntrummet. Mitt första intryck var att det var en tik och en hane p.g.a. storleksskillnaden, men det visade sig vara två hanar. De var hur som helst väldigt fina att se på .
Jag använder icebugs, annars hade det varit kört, jag halkar även om hundarna går fint i kopplen (vilket de inte gör alla gånger heller för den delen). Har jag icebugs så kan jag gå på vilket underlag som helst som om det var torr sommardag. Helt klart bästa köpet jag gjort.Vovve har betett sig illa idag. Hon hörde något och stack som en raket, eftersom det är ishalka tappade jag balansen. Hon var som en raket på en annan hund och jag fick världens utskällning av en äldre man samtidigt som jag var aj, aj, aj. Bad hundra gånger om ursäkt och försökte förklara att jag tappat henne - vilket borde framgått av att hon hade ett koppel slängande efter sig. Jävla underlag som gör att man (jag) bara kan gå på vissa sandade och upplysta stigar där det är massa andra hundar och det ändå är is överallt, dobbar hjälper inte mycket. Hur sjutton gör ni andra? Antar att ni har uppfostrat era hundar mycket bättre, men det är inte riktigt värt att ens försöka eftersom hennes husse och matte kommer om tre, fyra dagar.
Du råkar inte veta vad de du såg hette?
Råkade hamna bredvid en uppfödare på tåget, ingen aning om vilken ras det var, ganska liten och vit, en del med lång silkig päls och andra med bara tofsar. Hursom, hon sa att vissa uppfödare vägrar sälja valpar till folk som bor i hus eftersom de ofta inte stimulerar sina hundar tillräckligt mycket utan släpper ut dem i trädgården?
Då vet jag nog vem det varDen som gick in till veterinären hette Dahrius, det var den större av dem. Båda hade halsband med namn på men antingen såg jag inte den andres eller så har jag glömt det.
Då vet jag nog vem det var
Haha, kan så vara Finns några få kennlar vars hundar jag inte orkar hålla ordning på, men å andra sidan så kan jag ju då gissa mig till att det är hund från någon av de kennlarna om jag stöter på någon jag inte känner igen...Jag har fått intrycket av att det är svårare att stöta på salukis som du inte vet om än som du vet om
Hon gillar att ta min hand i munnen utan att bita?
Vanligt hos apportörer.
Nu blir jag nyfiken, varför det?