Vovve har betett sig illa idag. Hon hörde något och stack som en raket, eftersom det är ishalka tappade jag balansen. Hon var som en raket på en annan hund och jag fick världens utskällning av en äldre man samtidigt som jag var aj, aj, aj. Bad hundra gånger om ursäkt och försökte förklara att jag tappat henne - vilket borde framgått av att hon hade ett koppel slängande efter sig. Jävla underlag som gör att man (jag) bara kan gå på vissa sandade och upplysta stigar där det är massa andra hundar och det ändå är is överallt, dobbar hjälper inte mycket. Hur sjutton gör ni andra? Antar att ni har uppfostrat era hundar mycket bättre, men det är inte riktigt värt att ens försöka eftersom hennes husse och matte kommer om tre, fyra dagar.
Jag kan inte ens lämna stigen eftersom det verkligen är iskana överallt. Hon hade kissat så då gick vi hem och jag tror hon skämdes lite. Eller så förmänskligar jag henne bara. Hon bor hos husse på landet och jag antar att hon får gå utan sele där. Jag vet att hon avskyr Stockholm och de undviker att ha henne där.
Jag är definitivt en kattmänniska.