Del V Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Det stämmer. Rivica är egentligen min dressyrhäst men eftersom jag tycker att hon ska hoppa också får Sara göra det.
Hoppas att de kan starta någon fälttävlan till våren för det är så himla roligt med fälttävlan.:D Själv vågar jag inte.
Sara har en eegen äldre häst som hon tävlar hoppning med.

Funderar också på om jag ska klippa rivica. Hon har verkligen satt päls nu. Var ordentligt svettig efter träningen igår. Nån form av täckklippning borde passa bäst. Vet inte hur hon reagerar på klippmaskinen:crazy:
Får väl klippa nån annan först när hon ser på...
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Tack! Jo hon protesterade ganska mkt innan hon förstod vad jag menade. Men som tränaren sa; "Vi utnyttjar sto-fasonerna här" Hehe ;) .

Jag ska klippa henne vilken dag som helst nu, kommer klippa hela henne förutom benen och huvudet samt en fläck på ryggen. :)

Den andrapållan jag har hemma får nog en täckesklippning då hon fortf är lite tunn.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Klippte min lite förra året bara halv klippning så länd och rygg och lår var pälsade.
Mest för att testa och för pysselfaktorn:crazy:. Hon var ju avställd pga "skada" oktober till slutet av december. Iallafall gick det jättebra men i år får jag se. Väntar lite till då jag inte tyckker hon är så pälsig än.

*kl*
Underbara häst, underbara höstdag. Vilken härlig tur idag och gud vad jag :love:.
Kvalitéts-tid;).
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Jag klippte ju Majsan häromdagen. Hon var jättesnäll t om bakom öronen där jag hade förväntat mig lite bråk, hon är rädd om sina långa åsneöron!:D Denna gång helklippte jag henne för hon var så lurvig men framöver när det blir kallt kommer jag att ha filt klippning på henne. Har ingen varmt stall och mina är ute hela dagarna.

Ja, jag var ute på skogstur igår, hon är så snäll min lilla bushäst, älskar att galoppera fort fort...!:love:

I tisdags red vi hoppkurs! Mycket roligt att hon äntligen kommit så långt att jag kan träna för denna tränaren igen. Han är super på att få mig skärpt o att vilja rida bättre o bättre för varje gång!

Liten film med basic grejor:

http://www.youtube.com/watch?v=za_MCN4ma6s
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Det ser kanontrevligt ut! Jag blir så sugen på att börja med min men det är lite knöligt att komma med för den tränaren hemma som jag vill rida för.
Dessutom är det lite många tävlingsinriktade ambitiösa ungdomar så jag skulle känna mig som en feg störande dressyrtant;)!

När min förra häst var i samma ålder var vi ett sånt där skitkul gäng med vuxna/halv-vuxna på mestadels ganska unga hästar och utan dom där jättehöga ambitionerna, saknar jag verkligen. Tränaren lurade iof mig att hoppa oxer på 120-det tkr jag är skithögt:eek:..
Måste ju också först hitta sadel...
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Haha det är för att det inte var ngt hokus pokus. Vi drog nytta utav "sto-fasonerna" som finns och närhon bara bytte fram kickade jag helt enkelt till med ytterskänkeln. De första gångerna sparkade hon bakut och hade sig - men - hon bytte ju även bak då ;) . Så då fick hon massa beröm och jag tror det var andra eller tredje gången, då behövde jag bara trycka till lite med ytterskänkeln så bytte hon även bak :) . Men jag tror ett par byten är med på filmen, dock är de ju inte rena tror jag ;) (har inte kollat så noga men tror verkligen inte de var rena :P )
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Har hon vuxit? Tycker att hon ser stor ut! Och så himla fin i kroppen. :love:Vill också vara med på sådan där rolig hoppträning...lagom svårt för min snart 9-åriga dressyrhäst..:angel:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Tack gulle dig!:love: Ja, hon var 161 när hon kom o är ca 163 nu, 165 i bak så hon växer nog lite till!:)

Tråkigt att du inte kan hitta en sån hoppgrupp nära dig, det är ju toppen gymnastik o jag vet att du kämpar på själv med skuttandet men det är ju så mycket roligare när nån står o hjälper en!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

kl

Idag har jag också skuttat med min pålle.
Var alldeles själv i stallet så det var lugnt och skönt för en gång skull...
Hoppade studs och det gick riktigt bra. Tror att det är mycket gymnastikhopp min behöver så han blir lite kvickare.
Blev också sugen på att träna men funderar på om tränaren ska få rida honom på torsdag så kan jag ta honom veckan efter istället.:)
(det är så grymt kul att se någon annan rida, och nyttigt för pållen:))
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Ja det är så himla synd.:( Saknar träningarna jättemycket.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Vad fina ni är! Hon verkar tycka att det är hur kul som helst, nästan så att hon springer på så pass mot hindren att hon själv blir förvånad över hur fort hindren kommer :D
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Jamen exakt! Där satt du huvudet på spiken! Hon drar iväg det sista så även om vi ligger där vi ska 3 galoppsprång innan så hamnar vi i bott pga hennes ökning...:crazy: På samma gång som jag inte vill döda hennes glädje så måste hon lära sig att vänta, svår balansgång tycker jag.

Håll i er nu...på söndag den 17:e debuterar vi 90 klass! Å om det går bra så har jag sett 2 lokala till som jag tänkte åka på....:o

Å bara för att spetsa till det hela lite rider vi KM dressyr på lördag den 16:e...en LB:1!!!! De ni!:D
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Härligt!!
Nu är ni riktigt på G:banana:.
Friskt vågat hälften vunnet, eller hur?

Nu förväntar vi oss filmer...
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Så gjorde ju min pålla också ett tag! JAg lät henne hållas med det och nu backar hon av alldeles super, lite för bra på sistonde men det får ta den tid det tar att bygga upp en häst ju :). Rom byggdes inte på en dag ;) .

Och mitt (och ditt tror jag) mål är inte att hästen ska vara på topp när den är 4-5-6år....utan snarare när den är 13-14-15 ;) :D . Jag har inte bråttom...
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

--

Efter ridturen idag (där vi gjorde 4 väldigt orena byten ;) !! Yey!! ) så masserade jag stjärnan, och vad hon njöt! Hade en sådan där gummi-massage-grej... Hon gäspade kanske 10ggr uppdelat i 3 omgångar, alla gånger var när jag masserade rumpan på henne - tror hon har lite spänningar som släppte? Jag blev förvånad över hur mycket hon älskade det och hon kliade tillbaka på mig så ofta hon kunde. Ska definitivt fortsätta med det :) .

Avslutar med en bild på Bonki och den andra hästen jag har hemma, 6-åriga Zydefee :).

IMG_4476-Kopia2.jpg
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Kunde du inte tagit bilden från andra hållet så vi hade sett hur hästarna ser ut:D
Massage har jag inte testat på min får kanske göra det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2
Svar
37
· Visningar
698
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
623
· Visningar
36 075
Senast: Krålus
·
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
876
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
642
· Visningar
18 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp