Träning och hälsa del 12

Tränat ett litet pass varje dag sen jag förnyade gymkortet i fredags, igår var jag nog dock lika länge i basun som jag gymmade :angel: .

Kommer ta det lugnt den här veckan eftersom jag inte tränat så mycket senaste månaden och fortfarande inte känner mig 100% frisk. Det blir till att mest satsa på att komma igång och genomvärmning av kroppen.
 
Böjbänk: Böj 1 (kopia).png


Vänstra skinkan gnällde idag O_o så avbröt böjen i förtid. Allmänt stel i högra benet/höften också(känns som att jag kan ha avlastat det omedvetet och därav att vänstra ilade/högg), det tror jag kommer av att jag haft två långa körningar i rad snarare än nåt annat. Kändes faktiskt bättre efter abduktion/adduktion så ska nog prova börja passen med det ett tag framöver. Men först en deloadvecka tror jag, hösten kom verkligen med en högerkrok den här helgen.
 
Mastigt pass igår innan jobbet med många tunga lyft av olika slag, böj -> bänk -> hip thrust -> raka marklyft och sen en avslutande typ av ”musslan” som känns riktigt bra. Ett set pull-ups där man ska göra 3 rep på maxvikt. Gjorde 4 rep med 2,5 kg extra. Känns faktiskt riktigt kul att kunna spänna på EXTRA vikt i pull-ups. Det är inte något jag någonsin tänkt mig att jag ska klara. Ska testa med 3,75 kg extra nästa gång 😁
Plan nästa pass imorgon bitti.
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 545
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 430
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 639
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 726
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp