Vad gör vi? Kids edition - del 4

Vi har en hektiskt dag. Började med bullbak, fortsatte med besök av morfar med fika/lunch. Lilleman somnade precis på väg till affären. Klockan 13.30 ska han lämnas på förskolan och jag ska jobba till 01.30. Puh. Det värsta är nog att han hade behövt sova längre än vad han får. Hatar att väcka honom när jag vet att han vill sova mer.
Våra tvillingar får komma till elva och äta samt sova på föris, när maken jobbar kväll. Går det inte att ordna? Vi fick ansöka om utökad tid.
 
Vissa saker är svårt som förälder.
Här i Österrike kommer inte jultomten med julklappar utan "Christkind" (Jesusbarnet). Eftersom vi inte är ett dugg troende firar vi jul men en "okristen" jul och för oss är det mest en helg för lugn och ro och umgås med familjen och äta gott. Julklappar har vi begränsat men visst får barnen julklappar men dom vet att det kommer från oss.

Igår bad en personal i Kindergarten om att få prata med mig. Tydligen hade temat jul och Christkind kommit upp bland barnen och mitt barn hade då sagt att Christkind inte finns och det är mamma/pappa som kommer med presenterna. Ngr av de mindre barnen hade blivit ledsna.

Vi pratade såklart om det hemma och sonen så att det stämmer ju, Christkind finns ju inte, ska jag ljuga?

Vi pratat mycket om att man tror på olika saker och att det är ok och inget är fel. Men när det handlar om jul och julklappar blir allt så laddat på ngt sätt. Vill ju inte heller att min son ska göra andra barn ledsna och förstöra deras jul.
Så larvigt. Dumt av dem att ens ta upp det….
Jag har noll planer på att försöka få mina barn att tro på tomten och definitivt inte på någon som kräver att man är snäll för att få paket.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2
Svar
37
· Visningar
1 754
Senast: miumiu
·
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 853
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
Svar
12
· Visningar
379
Senast: Seaside
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
116 149
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp