Del V Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Jag är absolut intresserad av terrängträning!
Skulle vara himla skoj och jag antar att det finns hinder för alla:angel:.

Har tävlat i Tranemo för en herrans massa år sen, undra om man känner igen sig...
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Ja just det ja. Men vilket framsteg att kunna rida henne igen :) Måste kännas härligt! Nu när ändå minnet är så himla dåligt, var det hon som fick föl i våras?

japp:)
inriden till treårs, skadad direkt efter det och sedan betäckt.
riden lite under vintern och fölade 16 juni och nu riden sedan lite mer än en månad.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Nu har jag pratat med Therese!!! :D Vi får komma och träna onsdagen den 22:a september kl 17,00-18,30 om vi vill. Hon sa att det är ingen som bokat dessa tider så hon funderade på att ställa in. Det hade ju varit perfekt för oss som vill testa!!! Hör av Er pronto om Ni är intresserade. Hade ju varit superkul om det blir lite unghäst hoppning :) Om Ni vill med så är anmälan bindande, kan man inte så skall det avbeställas två dagar innan tror jag. Kostar 270kr för icke medlemmar :)

Kom igen nu! :D
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Hej. Vi vill gärna vara med och träna i Tranemo. Har en 4-åring som har gjort en terräng träning innan i Hermanstorp. Ska vi ringa Therese själva eller går anmälan genom dig?
Sara Ekman och Rivica, Kungsbacka
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Men du är ju en klippa;)! Jag är med självklart!!!
Så jädra kul!

Får vi ordna med eftersnack å fika:D!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Vad snabb du är:).
Låter toppen men måste kolla kalendern (o övrig familj).
Blir det en ordentlig träning alltså??
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Tycker "T-O" är fantastisk på att anpassa efter var och ens förmåga.
Jag red några terrängträningar med min förra småvilde och jag är en superfegis:D!

Skoj, skoj å stor eloge till Tessallonica!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Oj jisses! Kul med så många intresserade. Pratade precis med Therese igen och hon tyckte det var superkul med unghästar! Det kommer endast att vara vi här i tråden plus en annan kompis till mig som har en 7åring.

Träningen är 1,5h och är precis som en vanlig träning :) Hästarna skall vara uppvärmda och klara kl 17.00 och då kollar hon av med oss hur långt vi har kommit och om vi tidigare hoppat terräng. Kommer bli super roligt.

Jag har skrivit upp Sara Ekman och Polly p. Är lite glömsk så skriv gärna namn och hästnamn så skall jag anmäla så fort jag har en bra grupp :) Hon har reserverat tiden till oss så det är väl ingen jättepanik.

Självklart måste vi ha fika efter. :D
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Ok. Super!
Du skickar in en kollektiv anmälan?
Malin Josefsson och Bergamott anmäler sig med skräckblandad förtjusning:D!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Jag jobbar givetvis till kl 17.00 den onsdagen, men jag tar en halv semesterdag!
Maken är på allsvensk fotboll hela den onsdagskvällen, men jag fixar barnvakt!

Så jag vill också anmäla mig...(även jag med skräckblandad förtjusning)
Jenny Lantz på Aslan.
:banana:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Jag ordnar med anmälan. :) Kul att ni hänger med. Tro inte annat än att jag också lider av skräcken. Har aldrig hoppat ett ordentligt natur/fast hinder så detta kommer sannerligen bli intressant. Känns ändå som om de flesta ligger på samma nivå vilket gör det hela ännu roligare.

Jag tar också halvdag, måste ju förbereda inför detta :) Sara var det väl som är från Kungsbacka. Kanske kan vi träffas på vägen och samåka till Tranemo, om du vill. Bor i Horred :)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

SHIT, va fina ni är!!:love:
Vilken skillnad sedan sist. Nu hajjar jag verkligen vad som menas med dressyrstam! Jisses vilken trav!!!:laugh:

KL
Vi kämpar på. Ledsen ägare o understimulerad häst här. MEN på ons åker vi till Ängelholm. När jag åker hem..så vet jag..Antingen ( förhoppningsvis ) hittar de något annat fel oxå..eller ( hemska tanke ) så får han vandra vidare...Han är mer halt nu igen o det känns inte som att han kan vila sig frisk. Han har ont, det syns. Kollade honom häomdagen m longering, o nu linkar han när han travar. Så kan han ju inte ha det!!
Vilat är ju det enda han gjort i 6 mån nu. Men jag hoppas att de hittar något mer så han får bli frisk o leva ett normalt hästliv och att vi kan ha roligt ihop många år! Usch som jag deppat nu. Min kompis har vart uppe och fotat oss. Han är inte still en sek, så det var inte lätt;)
61332_145401908829226_100000782540188_186542_5897843_n.jpg

61332_145401905495893_100000782540188_186541_381974_n.jpg

61260_145393932163357_100000782540188_186505_7513167_n.jpg

59318_145399102162840_100000782540188_186531_7294846_n.jpg

47686_145392385496845_100000782540188_186504_3205840_n.jpg
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

jag har saknat dig härinne:laugh:
tack för komplimangen -det behövdes.

åh vad ledsen jag blir att han ej är ok:cry:
vet verkligen hur det känns när man kämpar och kämpar och lever i ovisshet.
jag håller mina tummar och tår för att ni hittar något att behandla och att det med ännu mer tid vänder åt rätt håll. *KRAM*
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Jag ordnar med anmälan. :) Kul att ni hänger med. Tro inte annat än att jag också lider av skräcken. Har aldrig hoppat ett ordentligt natur/fast hinder så detta kommer sannerligen bli intressant. Känns ändå som om de flesta ligger på samma nivå vilket gör det hela ännu roligare.

Jag tar också halvdag, måste ju förbereda inför detta :) Sara var det väl som är från Kungsbacka. Kanske kan vi träffas på vägen och samåka till Tranemo, om du vill. Bor i Horred :)

Jag bor i andra änden av Kungsbacka så snabbaste vägen för oss är motorvägen via Borås.;)
Vi ses där, ska bli roligt att få hoppa lite terräng igen. Min gamla häst har Therese tävlat i fälttävlan.
/sara
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Jag lider med dig.

Din häst är så otroligt fin. Vackert huvud och med en underbar utstrålning.
Håller alla tummar jag har att det går bra i Ängelholm.
Kram/ Jenny
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Åh så fin. Verkligen jättetråkigt att han inte får må bra. Hoppas verkligen att Ängelholm kan komma med bra nyheter till Er.

KL

Gällande terrängen. Jag mailar listan på söndag kväll, den som inte anmält sig innan dess och vill med får höra av sig så kollar jag med Therese. Så vet Ni. :)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Jamen vad 17????? Då kan ju inte jag! Har ett möte då som jag måste gå på.......snyft, jag vill ju vara med....:(
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Ååå vad tråkigt.
Det går inte att göra något åt det där mötet?
Skulle vara roligt om du var med (och tryggt).
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

HannaceciliaTycker hon ser helt underbar ut din häst:love:!

Carre Fina, fina killen! Håller alla tummar!

"Kl"
Undrar lite hur mycket ni rider era hästar nu och om ni har nå´t särskilt upplägg?
Jag har ju tidigare kört med en dags aktivering och så vila dagen efter, alltså ungefär varannan dag.
Nu blir det ibland två pass antingen rid/tömkör/longer i rad men tänker ca fem dagars aktivering + [UHelvila[/U] 2dgr/vecka där hon får gå i stor hage med sina polare!
Vill gärna ha både synpunkter och höra hur ni gör!

Till exempel Kommer nog veckan se ut så här: Är ingen hundra procentare, men troligt upplägg:

Igår red jag ut med ganska mycket galopp i backe.
Idag blir det vila.
Söndag tömköra eller minitur och lite övergångar i padocken
Måndag dressyr för tränaren
Tisdag Vila
Onsdag Skogstur m. klättring
Torsdag Vila
Fredag försöka repetera måndagsövningar;)
Lördag Skogstur
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
800
Senast: Lilla
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
623
· Visningar
36 176
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
877
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
642
· Visningar
18 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp