Del V Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Kverulanten:

Den som lever får se...!:D

happyrider: Tack! Skönt att ha det avklarat...:)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Delvis kl:)
Vad är höjden på hoppningen i kvalite´n?
Min har ju bara hoppat 90 i sin deb. på clearound så jag är lite orolig för hopp-biten ( iof felfritt och utan konstigheter). Hon ska ju som sagt vila och sedan är det ca 5 veckor kvar till kvalit´n om vi väljer Grevagården vilket det troligtvis blir.
Hon är ju inte mycket hopptränad alls men har gga bra egen balans och bärighet.
Att rid-delen kommer att funka tillfredställande är jag rätt trygg med även om hon inte bländar med gång etc..
Det är så styrkan finns och räcker till i hoppningen, annars kanske man ska låta bli?
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

oj, vad det skrivs.

Hoppar rakt in här nu efter "vår" vila. Har tagit ut fröken på en liten tur nu efter vilan, men det är så jäkla hårt överallt :mad: stenhårda grusvägar och inte har dom tagit någon åker som man skulle kunna rida på heller. Gick en liten sväng genom skogen och där anföll myggen big time....Om man bortser från flugor, mygg och hårda vägar så var det toppen att komma upp på hästryggen igen. Nu i nästa v. så planerar jag att komma igång med träningen för instruktör igen, ska bli trevligt!

Ang din fråga så är det väll 1 meter och ev. höjning till 1.10 som gäller på kvalitetsbedömningen? (Har för mig att jag läste det)
Men någon annan får gärna rätta eller bekräfta det ;)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Tänk inte på höjden. På kvalitén är det ju en pytteliten bana på 3 (?) hinder som hoppas lugnt o stillsamt, inte alls som att hoppa en hel bana. Hästarna märker knappt att hindren höjs utan med en ngt rutinerad ryttare är det inga som helst problem.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Tackar alla då, det känns tryggt att veta..
Hon får skjuta på semestern och vara lägerhäst åt min dotter imorgon då hennes gammla ponny tyvärr blivit halt (endagsläger på vår lilla klubb).
Konstig min häst som är gga pigg och med bra motor men ändå så snäll så jag vågar låta dotra mi rida..
Det blir ju ett lugnt tempo, det är väl fix och form som inte blir nå´n ordning med men jag tror inte hon tar skada;).
Sen blir det helvila farm tom v. 31.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Det är väl helt underbart att ha en så trevlig unghäst att den kan gå med dottern! Min lilla bruna skulle ju kunna göra det med då hon är lugnet själv...får alltid gå först när vi är ute med busponnyn i skogen!:D
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Kl

Herre gud vilken hetta...
Har varit och tagit in min häst i det svala stallet, och gissa om han hade bråttom:D
Nu får han stå inne några timmar och vila och komma ifrån alla jäkla flygodjur.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Känner stor oro för om jag får behålla min pålla...:D
Min tolvåriga dotter var helt salig, funkade smidigare än med vår gammla ridskoleponny. ( Nä, pållan är inte jätte liten utan tösabiten är gga lång och lite mullig;))http://www.youtube.com/watch?v=4Kti-N5L-UI

:love:Fantastiskt stolt över att hon skötte sig som lägerhäst i hettan och bland bremsar och elände.
31262036.jpg


åsså sommarbild på di röde:
31261972.jpg
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

KL

Hjalp vad ni skriver, jag hinner inte med!

Vi har ocksa varmt och en massa flygfan men idag kunde jag for forsta gangen pa 2 ar aka till stallet och rida min EGEN hast :love:
Har ridit andras hastar sporadiskt sen jag salde min forra nar barnen var 6 manader och vantat, vantat, vantat pa min lilla 06:a. Det ar INTE samma sak att rida andras hastar, tycker jag. Och det var val vart vantan. Han ar en fyraaring med en tolvarings hjarna. Sa cool hela tiden, helt oradd, skrittar pa lang tygel langs med starkt trafikerad vag (staket emellan), forbi ett gang hundar pa traning, flaggor, bagskytte.... Galopp pa grasstracka, helt kontrollerbar, jamn och stadig och balanserad. Sjalva var vi dessutom, red ut utan sallskap. Och vi hoppade! Tva stora stockar i kombination, kandes knappt, superroligt!! Alskar min hast :love: :love: :love:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Wow vad härligt när det går så bra! Jag minns inte dig:o, lite bilder / film kanske kan färska upp minnet!:laugh:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Kl
Lite uppdatering fr oss:

Pappi har fått nog..Jag oxå..Kollade almanackan, i Mars hände olyckan!! Alltså snart fyra månader! Men vi har åb nästa tis o jag hoppas verkligen att han är bättre o får gå ut med kompis i hage.

Han står i gassande sol hela dagen i sin frimärks hage.
Har testat att ta in honom på dagen, men då blir han bara busig, förväntansfull, väver o lever om i boxen :crazy:

Fick ta upp min tränare häromdagen för hjälp. Inte kul att bli arg på en överpigg ( men skarp häst ), som lärt sig att måtta bockar emot den som tömkör ( när ingen leder samtidigt ).
Tränarn lät honom iaf få vara mer lekfull än vad jag vart ( lite mammig som bara ser knät ), o drog en gräns vid rätt tillfälle. Såg inte direkt halt ut som glädjande var!

Var bara tvungen att få skriva av mig lite!;) Vi kämpar på!:)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Oj, helt otroligt vilken duktig, snäll och stabil häst du har.:love:
Den går ju som tåget med din flicka på... (hälsa dottern att hon också var duktig!)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Har din häst stått still i nästan fyra månader? Vilken bedrift!
Förstår att du och pållen är fruktansvärt trötta på det här...
Håller tummarna för att allt går bra på ert ÅB.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Inte kul med frimärkshage i solsken men vad gör man? Finns det ingen möjlighet att bygga en liten hage inne i en stor gräshage så han har nåt att göra? Jag hade en egen uppfödning en gång som fick benet avsparkat, ja det blev alltså en djup spricka, han fick stå på min gräsmatta i en frimärkshage som flyttades allteftersom han åt upp gräset o gissa om han var nöjd!:D

Vad bra att du fick lite hjälp med honom o såg att det gick att göra lite mer än vad du trott!:banana:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Hon är ju helt fantastisk polly! Å så himla vacker att se på...

Lilla dottern var ju jätteduktig också men roligast var mamma som hoppade med över varje hinder så kameran flög upp....:D
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Wow vad härligt när det går så bra! Jag minns inte dig:o, lite bilder / film kanske kan färska upp minnet!:laugh:

Inte sa latt att komma ihag alla :) sahar ser han ut - har postat dessa bilder forut, har inte laddat upp nya fran kameran pa evigheter :o

Det ar inte jag som rider, han star ju hos proffsryttare medans mina barn ar sma.


Joey007.jpg


Joey014.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
829
Senast: Lilla
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
625
· Visningar
36 344
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
877
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
642
· Visningar
18 448

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp