Del V Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Jadå självklart ska jag tänka på det :) Jag menade lixom att jag i princip bra behöver sitta med skänkeln om och lite stöd i tygeln när jag rider. ;) Men hon får ta det i sin takt såklart
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Hehe okej. ;) Jag tror hon heter Antoinette.

Japp så var det :D
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Jadå självklart ska jag tänka på det :) Jag menade lixom att jag i princip bra behöver sitta med skänkeln om och lite stöd i tygeln när jag rider. ;) Men hon får ta det i sin takt såklart

Så bra. Tolkade inlägget annorlunda. Visst är det härligt när det går bra :d
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

KL
Härligt att era hästar e på G!:D

Jag laddar för ÅB imorgon...Hoppas på lite utökad frihet för min häst...:love:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

*kl*

jag är lite hamig om hur jag ska göra med skoningen efter betet.. Min går barfota nu men till vintern ska han ha skor.. Frågan är bara om jag ska vänta tills typ oktober med att slå på dojjer eller göra det när han kommer från betet? Har ni skor på era? Blev eran mycket hovöm när h*n fick skor på sig för första gången? :confused:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

:)Jag tog på skor direkt när han kom hem från betet. Min hade haft skor innan betet ( 3 år ) men märkte ingen skillnad. Tog på skor när han var 2 o märkte bara skillnad till det bättre!
 
Senast ändrad:
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Min fick skor straxt före treårs testet och det vart bara skillnad på så sätt att hon vart mindre kännslig för att gå på grusvägen osv.

Har haft skor på sen dess.

Jag var tvungen till att slå på skor för att inte nöta ner för mycket på hovarna när jag började rida.
Rider mestadels ute på grus/skogsvägar och det nöter ju en hel del, speciellt så här års.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Min förrförra häst gick barfota vid 3-årstestet och över sommarbetet. Fick skor fram till hösten vid installningen. Tajmade det sedan så att han fick bakskor lagom så att en sväng blev utan brodd och i andra svängen med bakskor brodd. Då hann han gå en period utan farliga brodd och vänja sig.

Nuvarande hästen fick framskor först och när halkan kom direkt bakskor med brodd, det funkade det med.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

*kl*
hej igen alla 0:6or! oj vad ni varit aktiva här inne!
senast jag skrev var i tråd nr II! har ej orkat läsa igenom trådarna så hoppas jag hänger med i diskussionerna härinne:p.
sammanfattning vad som hänt hos oss:
16 juni fölade skatan ett underbart stoföl e hohenstaufen.
allt gick snabbt och bra och båda mår fint:laugh:
skatan har dock svårt att hålla hullet och stödfodras en hel del trots kraftigt bete.
lilla sandai växer dock så det knakar så hon ger allt till sin lilla bebis:love:.
planen är att sätta på skorna i augusti och sedan skritta igång lite lugnt om hon ej forts falla ur.

om allt går vägen ekonomiskt skall vi försöka behålla fölungen, annars blir det försäljning så småningom.

liten bildbomb:
skatan på morgonen samma dag hon sedan fölade:
DSC00241.jpg


sandai nyfödd:
nyfodd.jpg


7 timmar:
7tim1.jpg


skatan 2 v e fölning:
dressyrfotbollsandai097.jpg


sandai 3 veckor:
IMG_9699.jpg
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Men åhhhh vilken vacker fölunge! Han blir hur fin som helst...vad är det för stam på Skatan? O varför kallas hon det...?:D

Trist att hon är så tunn trots bra bete. Du tänker väl på att ge både kraftfoder o hö?
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

sandai är ett sto;)
skatan heter santonia o är e saigon-flemmingh. hdae smeknamnet när jag köpte henne som treåring, dock då på breeed skånska. skauutaan:p
ingen speciell anledning, hon är snällast på jorden så inte så hemskt som det låter.
självklart fodrar jag:grin:. (15 kg hö, 3 kg lusern, mineral, tokosel o bete).
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Oj, oj vilken fin fölunge!!:love:
Skatan är jättefin också...
Hoppas du kan behålla den lilla. Hon ser mycket lovande ut:). Snygg och mycket fint tecknad.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

kl (på mig själv)

Idag har jag börjat rida min pålle efter sin vila. En tur i skogen med flugor och andra fän:mad:
Pållen var lite seg och trött (men vem är inte det i värmen?) trots att jag red ganska sent på kvällen när det börjat svalna. Tänker rida ungefär varannan dag nu men lägger in en veckas vila till lite längre fram.
Tror jag ska pröva rida tidigt på morgonen istället för på kvällen, om värmen fortsätter vill säga...

Carre: Håller tummarna för att ni ska få positivt besked imorgon...
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Men vad kul att allt gick bra och grattis till en underbar liten bebis!:love: Jag efterlyste dig här för ett tag sedan.;)

KL
Igår vart vi på ÅB, med goda nyheter!:laugh:
Ingen reaktion på böjprov o liiiiite liiiite visade han vid longeringen. Blev beh igen o får gå i 10 x 15m hagen i 10 dgr. SEN hage med kompis, o då får jag även börja trava lite:)

Känns som vi är på gång så sakterligen. ÅB om 3v igen. Om 10 dgr kommer jag nog få tillbaka min häst såsom jag är van att ha honom: Glad o lagom med energi;)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

härligt att vara eftersökt:laugh:
underbart att pållen förbättras!!
och skönt att sakta men säkert få återgå till lite hage o kompis!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Härligt carre! Nu är du snart på G o nästa sommar är det du som är i full gång o tävlar vid den här tiden!:bump::bump:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Ja, nu går min lilla på bete men jag har ridit på mornarna när det varit som varmast för det verkar som om flygfäna sover lite mer då än på kvällarna som varit olidliga här.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
820
Senast: Lilla
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
625
· Visningar
36 329
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
877
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
642
· Visningar
18 447

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp