Del V Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Du har nog rätt i att flygfäna inte är så morgonpigga:)
Imorgon är det jag som sadlar på kl. 08.00:idea:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Idag körde jag och min ponny lite frihetsdressyr eller vad vi nu ska kalla det och i början rejsade Ayla bara omkring men efter 20 minuter så helt plötsligt kom hon bara rakt fram till mej och efter det gick hon efter mej som en liten hund :D

Detta ska i verkligen göra fler gånger :bump:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Och idag har jag fått kontakt med dom som har Aylas halvsyster Elsa som oxå är 06:a och som vi kollade på innan vi kollade på Ayla :D
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Kl
Det blev ridning på morgonen för mig idag. Red till en stor ganska platt klöveräng för lite galopparbete. Väl där blir vi fullkomligt anfallna av Blinningar, Bromsar och annat sattyg:mad:.
Min häst härdade ut så gott han kunde men hur lätt är det att arbeta en häst som viftar och slår med allt som går...
Hmm, får testa rida riktigt sent i övermorgon. Eller hoppas jag på lite svalare och ordentlig blåst:)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Vad synd. Här går det faktiskt bättre på morron än på kvällen men bättre är ju inte lika med bra...har mängder av blinningar o jädrar i havet vad dom bits! Men nu har det ju regnat ett par dagar hoppas det blir bättre snart.

Lilla Donnan har fått nytt pannband:

31317176.jpg


:banana::banana:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

KL

Vi var på programridning i onsdags, red LC:1 det gick jättebra!
Fattade fel galopp i ena varvet och gjorde lite för små volter, men det var förstås mitt fel!
Prinsessan skötte sig utmärkt!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Som sagt så pajjade jag galoppen, så där fick jag en 3a och en 4a,Men på den andra fattningen fick jag en 7a. På de båda volterna fick jag 5or.

7or på allmänt intryck men en 6a på korrektheten i uppvisningen. pga volterna. (klantiga jag!)

Kommentar:
Spänstig häst med ganska fin takt, lite spänd. Lugn och fin ritt. God planering, mjuka hjälper och fin inverkan. 60,7 %



Hon var rätt spänd för att det var folk som galopperade bakom ett par träd intill banan, men det är bara att vänja sig!
 
Senast ändrad:
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Bra gjort! Det ska du absolut vara nöjd med.

kl.
Istället för flygfän lyckades jag idag pricka in det värsta skyfallet på flera månader(?) Jag var blöt in på bara skinnet och pållen med:laugh:.
Men en ridtur blev det...:banana:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Jag hoppade idag igen och lyckades gora illa lillfingret pa vansterhanden - fastnade i tygeln pa nat konstigt vis - jattesvullet och gor ont som tusan, vilken muppet jag ar, bara jag kan lyckas med nagot sant :crazy:

Men jag ar glad och nojd att jag lyckades hoppa nagra sprang, ar fortfarande sa himla nervos och osaker (for er som inte vet sa brot jag nacken under ravjakt for snart 8 ar sedan) men all heder till min ursnalla hast som trots sina unga ar inte bryr sig om att jag haller tillbaks lite for mycket och ar lite bakom i sprangen hela tiden.

Han tavlade 80cm forra helgen, forsta riktiga tavlingen (har tidigare bara gjort Clear Rounds), och gick dubbelnolla men var for langsam for rosett :D
Har lite bilder men bara fran uppvarmningen, filmade rundan men vet inte hur man lagger upp filmer... Nan som kan hjalpa :confused:

Har kommer korten iaf:

Joey004-1.jpg


Joey007-1.jpg


Joey012-1.jpg


Joey011-1.jpg


och sa en pa mig fran veckan innan:

DSC00737.jpg
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Nu är det så här Sunshine att jag tråkigt nog måste säga en sak....:crazy: Din häst behöver tyvärr miljöombyte och måste SNARAST sättas på första bästa båt till Sverige! Bara ring mig o säg vilken båt han kommer med så lovar jag att uppoffra mig o åka o hämta honom....;):D:D

För jeeeeeesus vad jag vill ha din häst!:love::love:

Men människa!:eek: Hur VÅGAR du hoppa efter att ha brutit nacken o vad hände egentligen?
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Tycker din häst är fantastiskt trevlig:love:.
Himla snygg och vilket scoop.
Om du är lite osäker efter din olycka (vilket jag har FULL förståelse för) så ta det lugnt och i din egen takt. Känn dig säker innan du går vidare. Du verkar också ha hittat en duktig ryttare till honom så du inte själv behöver känna dig stessad att avancera. Lycka till!!:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
820
Senast: Lilla
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
625
· Visningar
36 324
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
877
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
642
· Visningar
18 444

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp