Del III Hur går de för era 0.6or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Fast om hon har feber, är hängig och har rinnande ögon idag, skulle jag inte ens fundera på att rida imorgon faktiskt?

hon hade :) kanske glömde skriva det men när jag åkte var hon frisk och kry.
Slog bara till så blev hon hängig :crazy:

Imorgon åker vi in akut med lill killen, det blir antingen HGB eller Slöinge den som kan ta emot honom snabbast. Han har blivit sämre under helgen. Trodde det var tandfällningen som spökade eftersom han inte har velat äta eller dricka till någon reda har inte kunnat tugga, pratade med en vet på HGB som tyckte att vi skulle avvakta över helgen. Men nu är han så tröt o hängig o luktar illa i munnen så det är säkert något som har fastnat, så nu tar jag första akut tiden. Så det blir ingen rådgivande i år :cry:.

Nej men ush, vad tråkigt, hoppas han blir bra snart!

moa: tack

det känns så himla tråkigt för nu har jag inget att rida på:cry:, och vi hade lagt så mycke tid o pengar på att få honom redo inför visningen:cry:. Jag får trösta mig med att när han är bra igen kommer han att vara super i munnen o i ridningen:grin:.

Nej, tror att den kan vara för rak, men vet inte.
Hur är County då, de passar väl svängda ryggar eller hur upplever du det?
Om du har en County kan du inte vara så gullig och ta en bild på din häst med den på.:o

Jag har ingen vidare erfarnehet av County, men Rosie har en väligt bred och just nu svängig rygg.
Självklart skall jag fixa kort! Hoppas jag hinner ikväll :D

knapp.

Idag red vi ut helt själva (skrittade). Gick till paddocken och galopperade, gick hur bra som helst. inge bock :love:
Släppte ut henne efter jag ridit så jag kunde mocka och fixa, då hade stallpersonalen glömt ta in henne :crazy: stackars liten fick ingen mat..

Idag har vi miljötränat :) Vi var inne på banan samtidigt som en pigg liten ponny hoppade. Wilson var cool lugn och tittade mest på :) Underbara lilla häst :)

men fy vad tråkigt! rapportera sedan hur det gick för er!

idag har vi varit och tränat för andra gången. vi fick beröm för framstegen i skritt och trav. hon var mycket rakare och jag hade bättre kontakt. i galoppen gör skatan verkligen så gott hon kan, men när matte ger 1000 olika felaktiga signaler blir det lite trassel:o fast på slutet fattade vi faktiskt rätt galopp i varje varv på en åttvolt och den stora vinsten -vi höll den när vi red ut på långsidan. tidigare har hon slagit om korsgalopp och/eller varit felställd. 80% av allt beror på mitt instabila överliv i fattningen:cool:
så det blev mycket galopp idag och både hästen och jag var sjöblöta efter 30 min. fast det roliga var att hon fortf var pigg och på innan vi slutade:love:.

imorgon lite jogging på töm innan vet kommer för vacc. vila onsdag sedan joggar vi igång lite lugnt igen -kan knappt bärga mig:bump:

Kl

Snart får jag hem sadeln jag haft ögonen på några veckor nu. Ska bara få lite uppgifter från ägaren till sadeln och sen skickas den iväg till mig och Thengilya. Och när väl sadeln kommer ska vi sätta igång! Imrogon blir det tömkörning för damen!

Nu var tränings debuten gjord:). Tränaren är ny för mig oxå.

Det gick VÄLDIGT bra, i den bemärkelsen att hon sa två saker jag skulle göra, vips så var det en helt annan häst att sitta på! Så häftigt ( det är väl så det skall vara om de kostar att träna för oxå )!

Jag skall öppna upp mitt bröst och aktivera honom hö bak. Om jag tyckt min häst vart seg ibland, så kan jag glömma det, sa hon. Det var för att jag givit dubbla signaler... När jag gjorde dessa förändringar så var han helt underbar i bjudningen. Hon tyckte han var fin och " byggd för att gå på tygel ".
Stolt blir man allt.:bump:

Himla tråkigt... Hoppas att det löser sig.

Min lilla pålle fick nya skor i fredags och idag när jag tog in honom hade han tappat höger fram.:mad: I och för sig inte så konstigt med tanke på hur leriga våra hagar är just nu. Men såå tråkigt :mad:

Kul att det gick bra för er...:laugh:

Jag ser fram emot att börja träna med min häst men jag har i stort sett bara ridit i skogen hela hösten... Men till våren, då ska vi köra igång på "riktigt"
Jag är såå sugen..:)

Himla tråkigt... Hoppas att det löser sig.

Min lilla pålle fick nya skor i fredags och idag när jag tog in honom hade han tappat höger fram.:mad: I och för sig inte så konstigt med tanke på hur leriga våra hagar är just nu. Men såå tråkigt :mad:

Trist med tappskor. Min tappade ena fram inom ett dygn, nu har de suttit en vecka dock *peppar peppar, ta i trä* Finns få saker som är så dryga som tappskor precis efter skoning.

Här kommer bilder på min County samt hur Rosies rygg ser ut, blir lite många men det var svårt att få en bild ur rätt vinkel och inte få med alla skuggor. Ni får har lite överseende med smusten..

DSC01491.jpg

DSC01497.jpg

DSC01499.jpg

DSC01503.jpg

Och en bonus när jag använde den i somras, synd att man själv inte är lika vacker som hästen ;)

l_img8533.jpg

Idag kunde lillkillen äta frukost första gången på några dagar:banana:. På menyn den närmaste veckan står gröt på musli, betfor, olja, b-vit och en g/dag 35ml penicilin och metacam till häst på 500kg. Han hade skurit upp tandköttet på insidan av nedre kindtandraden:eek:. Troligen en tand som inte vuxit som den ska. De tvättade rent såren och raspade tanden. Vi får kolla den om ca 6 mån för ev korrigering.
Det är som om han har kommit hem igen, vaknat ur en dvala. Eftersom han fortfarande är ganska trött kommer vi bara att ta kortare myspromenader i skogen den här veckan, sen får vi se hur vi lägger upp träningen efter det, han har tappat ganska mycket nu när han inte har kunnat äta.

Idag kunde lillkillen äta frukost första gången på några dagar:banana:. På menyn den närmaste veckan står gröt på musli, betfor, olja, b-vit och en g/dag 35ml penicilin och metacam till häst på 500kg. Han hade skurit upp tandköttet på insidan av nedre kindtandraden:eek:. Troligen en tand som inte vuxit som den ska. De tvättade rent såren och raspade tanden. Vi får kolla den om ca 6 mån för ev korrigering.
Det är som om han har kommit hem igen, vaknat ur en dvala. Eftersom han fortfarande är ganska trött kommer vi bara att ta kortare myspromenader i skogen den här veckan, sen får vi se hur vi lägger upp träningen efter det, han har tappat ganska mycket nu när han inte har kunnat äta.

Gud så härligt för honom! Tänk va ont han ska ha haft i munnen sin. Stackarn!
Då får vi tro att Ni snart kan vara på banan igen och att han kan äta upp sig :laugh:

Knapp.

Vi vet nu vad det var för fel på Jackie (hon drog in halsen och kortade stegen i galoppen även med långa tyglar så då hade hon chans att bocka, idag drev jag på och hon var underbar :love: ) Vi ska börja "hoppträna" (bommar och kryss) varannan vecka, ska prova på tisdag. Lycka mej till o hoppas att jag överlever :D

Knapp.

Vi vet nu vad det var för fel på Jackie (hon drog in halsen och kortade stegen i galoppen även med långa tyglar så då hade hon chans att bocka, idag drev jag på och hon var underbar :love: ) Vi ska börja "hoppträna" (bommar och kryss) varannan vecka, ska prova på tisdag. Lycka mej till o hoppas att jag överlever :D

Vad skönt att det har släppt! Kul med hoppträning! Lycka til!!

VAD GÖR ALLA ANDRA?? Verkar som om alla 06;or är avställda, helt dött i tråden :confused:

Ikväll skall vi till ridhuset, dax att rida ett pass med Rosie, se om tömkörningen gett resultat :)

Min lille vän är förkyld fortfarande och tar det lugnt på ridfronten. Däremot så har han fått en ny hagkompis och det är jääääättekul.. Han gör av med sin energi där :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
2 860
Senast: pepp
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
17 18 19
Svar
361
· Visningar
33 224
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 156
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 629
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama