Sv: Del III Hur går de för era 0.6or
En uppdatering från Nisse och Sickan, om nu någon fortfarande minns oss.
Har så mkt annat att stå i nu för tiden så läser bara lite snabbt på buke och hinner nästan aldrig lägga egna inlägg.
Nisse
Mitt lilla fullblod som går från klarhet till klarhet, skolar om han sakta men säkert till ridhäst och har är en pärla. Har nyss börjat att rida ut han själv utan sällskap och han går som en klocka och är trygg i sig själv. Ska snart få sig en snabb via över hela december om jag håller planen som jag spånar efter.
Blev rakad här i föra veckan, oj de var läskigt och obehagligt, men de gick att få de värsta innan jag lät de vara. De behöver inte vara snyggt bara använtbart och de blev det
Sickan
Min babay som börjar bli så vuxen i kropp och själ men ska snart få en välförtjänt lång vila i vinter. Han har börjat bli så stadig på banan och är en klocka att rida ut på, lastbilar, traktorer, inget får han att hoppa till
Dock lättare att rida ut på själv för vi har bara sto kompisar att rida ut på och de uppskattas lite för mkt av Sickan ibland. Påbörjat smått lite hoppning med grabben och över glad är han och försöker slita sig mot hinder varenda gång har ser ett, hmm.. både på gott och ont. Men vi kämpar på. Halvhalterna sitter helt, och han fattar och gör avbrott klockrent. Jag må vara kaxig och säga en välskolad 3 åring, förutom att han gärna har en tendens att knäcka av, men de jobbar vi på.
Även han rakad, och mannen stod blixt stilla och ville gosa i stället och brydde sig om varken ljudet eller maskinen. Han är en sån klippa min man.
För övrigt så har jag blivit kass på att se till att få bilder på hästarna, får bli bättre på de, saknar att få uppsuttna bilder på dom men jag rider snabbt sen inväg på nästa uppdrag.. På gott och ont.