Del II Hur går de för era 0.6or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del II Hur går de för era 0.6or

Du har nog bara glömt det ;) Det var nämligen du som kontaktade mig för lite över ett år sedan via PM här.

Jo jag visade henne på treårs.
http://picasaweb.google.se/linnforsstrom/ASVHTrearstest2009RKKumla#5337142647128257026

Hon är klart cool i psyket ja.
Aldrig problem att vara själv i hagen/stallet/rida ut själv i skog mm. Bryr sig inte om trafiken på vägen när vi rider. Mötte två MC´n på rad i full fart och den enda reaktionen var ett burr och skutt max två dm åt sidan sen fortsatte hon som inget hänt. :love:

ah vilken snygging :) hur gick 3års? alla santino jag sett förutom min skit, har fått diplom el. klass 1. men alla har varit ca 170 snäppet.

Och alla är gudars coola i psyket :) ska du behålla henne?

Tack! På treårs så hamnade vi en poäng ifrån klass 1 som dressytalang, hoppningen vart 5-5 spände sig och tappade helt bjudningen plus att hon stängde av och inte var påverkbar alls hade hon slappnat av lite mer så hade ju galoppen blivit bättre (fick bara 6p på galoppen.) och det hade i sin tur givit bättre taxering osv.

Men hon skötte sig guld hela dagen och jag kan inte klaga. Hon gjorde så gott hon kunde.

Jag vet ju att hon kan och ser hur hon rör sig här hemma så jag är inte missnöjd. :laugh: Jag har ju köpt henne för att ha kvar henne livet ut och jag tror att hon kommer att passa mig fint. Jag hoppas dock att hon kommer växa lite till. Men hon har ju ett par år till på sig att växa, och alla som ser henne i verkligheten säger att hon ser större ut än vad hon är. Så hon upplevs inte som en 160 häst i alla fall.

*KL*

Friskföklarad igår :bump: Så snart ska han få komma ut i boxhage en månad, sen större hage i en månad och sen kan jag börja sätta igång i november =)

Jaha ja, då har jag varit med om min första utställning, är jättenöjd! Vi fick med oss 37p hem, och Rosie har skött sig jättebra! Brallade runt lite och gjorde som hon själv ville men det är Rosie i ett nötskal :laugh:

En liten bild;

DSC02519.jpg

Vad roligt och så fin!
Kul att allt gick bra!
Men vilken var den stam m.m?
Vi visade en vit och en mfx ponny i korsningsringen.

Träningen igår gick så himla bra trots att jag inte har jobbat henne, så skönt med en så bussig häst:)

Vad roligt och så fin!
Kul att allt gick bra!
Men vilken var den stam m.m?
Vi visade en vit och en mfx ponny i korsningsringen.

Träningen igår gick så himla bra trots att jag inte har jobbat henne, så skönt med en så bussig häst:)

Tackar! Hon är Welsh Cob.
Hennes mor är Nebo April Rose och far Janton Herlad, båda från Wales men import till Sverige.
Hur gick det för er? Det var så dåligt väder när det var korsningsponny så jag satt i bilen. :crazy:

Våra gick som nummer tre och fyra i ringen så dom måste väl varit bakom dig;). Fick 36poäng på båda och det är väl o.k för gammla korsningsponnyer.
Nyttig erfarenhet för mina barn som visade, men himla otur med vädret..

Våra gick som nummer tre och fyra i ringen så dom måste väl varit bakom dig;). Fick 36poäng på båda och det är väl o.k för gammla korsningsponnyer.
Nyttig erfarenhet för mina barn som visade, men himla otur med vädret..

Aha okej, korsning visade väl i stora va? Jag var i den lilla vilken jag tyckte var för liten att visa min cobba i. Hon är ju nu 150 i manken så jag kände att jag behövde lite mer utrymme. Är supernöjd ändå, första gången som jag visar häst så det är bara att öva mer inför nästa år.
Vädret ja, man hade ju önskat att de flyttade fram det tills idag, strålande sol, men när jag visade så var det uppehåll så jag hade tur. :laugh:

*kl*

Longerade Twix idag o passade på att filma en liten snutt. Det var ganska så tidigt så hon var lite överilad och jag var fullt koncentrerad på att hålla henne i blickfånget i kameran så höll bara med en hand och hade ingen pisk, så mitt understöd åt henne var väl sådär, så ha överseende.. Ignorera att jag nynnar för mig själv i mitten - glömde att jag filmade o inte fotograferade :angel:

Så vad tror ni.. Kan hon ta sig runt nån LC om ett par år trots att hon saknar gångarter? Och ja, jag är medveten om att hon ser ut som en XL-gymboll med ben, men just nu bjuder vi på det! :p

Alla hästar kan ta sig runt LC =)

Jag skulle skippa inspänningen, hon hamnar bakom lod och på framdelen, skulle hellre longera oinspänd eller med tömmar.

Söt liten gul =)

Det beror på vem du frågar ;) men vi satsar på en LC i framtiden i alla fall!

Det var första gången jag longerade med den inspänningen, skulle se hur hon reagerade. Hon fungerade betydligt bättre med min hemmafixade trekantstygel kunde jag konstatera, men nu vet jag det. Longerar inte så ofta normalt (förutom att det blev två gånger den här veckan :p ), men tar det framför tömkörningen för tillfället då det blir för mycket i skallen för henne när hon både måste tänka på var hon har sina bakben och svänga - samtidigt :rofl: Det tar vi i ridningen istället. Annars är jag mer för tömkörningen. För tillfället är jag mest tacksam att hon kommit på att man inte måste ha mulen som högsta punkt...

KL.

Jag har inte tidigare skrivit om den jag håller på att rida in:) Det är iaf ett litet arabsto e. Armaani som för dagen mäter 144 cm. Detta är en ganska känslig dam som vi precis har börjat sitta på.

Idag har vi iaf gjort framsteg och skrittat två varv i paddocken och hon tycker nog att jag är lite tung :p Eftersom hon är såpass känslig och har mycket humör kommer vi att gå väldigt långsamt fram. Men än så länge har hon skött sig bra tycker jag :)

Va kul att det går bra. :laugh:.
Alltid lite speciellt m inridning m känsliga individer! Hoppas det fortsätter i lugn o ro..:)

Hur är era 3 åringar nu? lugna? har dom haft ngn trotsperiod?
Min är inte alls rolig just nu...:crazy:

Trots vet nog inte min häst vad det är, men hon är olika smart när jag rider.. Ibland bara förstår hon o gör precis som jag vill hela tiden, men ibland så verkar hon inte förstå alls.. Just nu går det bra, förutom att hon var lite fjantig idag. Största problemet är dock att hon är helt galet oliksidig! :crazy: Det börjar bli bättre men är ändå mil innan hon blir jämn - nån som har några bra tips på hur man jobbar på det med en unghäst? Känns inte som om man direkt vill harva sjutusen varv på volt med en treåring...

*KL*

Hoppar in här med min SWB-treåring. Köpte henne i april i år som relativt rå och ohanterad. Satt in henne i maj, styrtam helt och hållet på egen hand i skritt. Bete större delen av sommaren och nu riden knappt två veckor. Travad på bana och i skogen, nu är det dags för galopp!

Rider med hack just nu då hon blev av med en vargtand för några veckor sedan.

IMG_1093.jpg

IMG_1094.jpg

Min är helt gudomlig ( just nu;) ). Haft honom hemma o installad i två veckor.
Gått på bete i 3 mån, med minsta möjliga hantering.

Han har mognat nått otroligt. Ridit ( både inne o ute ) i alla gångarter, longerat, tömkört... Han är lugn o fin. MYCKET mognare än innan betet, och stadigare.

Det kommer säkert test igen...Men jag är väldigt tacksam för att igångsättningen gått så odramatiskt:)

Hoppas din lugnar ned sig snart. :cool:
/ C

instämmer till 100%:laugh:
skatan har också gått på bete med enbart tillsyn hela sommaren. (går fortf ute men arbetas nu varannan dag samt stödfodras)
hon är glad, cool och samarbetsvillig. och ffa stadigare i kroppen. ingen testning än så länge... men den dagen kommer alltid så vi får väl se:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
286
Senast: Lavinia
·
Svar
2 001
· Visningar
98 571
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 100
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 622
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar