Del II Hur går de för era 0.6or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del II Hur går de för era 0.6or

Heter stallet du har din häst på Torkelsröd?

Ser jättetrevligt ut på bilderna när du rider :)

Vi stod på Torkelsröd innan, men bilderna är ifrån Gustavsberg (nytorp) där vi nu står nu. :)
Tack :)

Hoppas det kommer att gå bra för henne:)

Jag håller på att hjälpa till att rida in en treåring efter hennes förra hingst Armaani (stavas??)

Tessalonica: Tack! Ja det går faktiskt riktigt bra nu.:) Red i "finkläder" och då hatten ska på vid tävling fick den vara på under vår fotosession. (tillägger att jag alltid rider med hjälm annars)

__Stilett__: hehe ja just det! Det minns jag att du nämnt tidigare faktiskt :) Börjar bli riktigt fint där nu när hon som köpt det fått sätta klorna i det efter år av förfall :)

jinx: Ja hon är så redig lilla stumpan!*stolt* hahaha det är ju bra att du kan se positivt på det där med tappskor ;) Jag ser bara hundralappar som får vingar och flyger iväg :angel:Och vad roligt att ni kör lite western :) vem tränar du för? (om man får fråga;))

:) Jag har börjat sätta på tappskor själv. Det går rätt livat till emellanåt, men som sagt, bra träning. För både honom och mig. Vi rider för Mia Ekström. Vet du vem det är?

Oxo: Ja det hoppas jag också (och det tror jag verkligen att det kommer att göra) :)

jinx: Jaha! Då hamnar ju saken i ett annat läge :) Perfekt att kunna göra det själv ju! Jag känner bara till henne genom hennes namn men efter vad jag hört så är alla som ridit för henne väldigt nöjda :)

Tack för tipset. Ska lägga ut bommar så vi kan träna där.
Gick det bort på din häst? Hur gammal var den?

*kl*

då har vi äntligen något att skriva i tråden igen!
skatan är forts dräktig på 45 dygn och idag har jag ridit för första gången efter skadan:banana:
hon var jätteglad, pigg och framåt och benet kändes helt ok så nu sätter vi igång:bump:
här är bild från betet, som ni ser har hon tappat mycket men det hoppas vi kommer tillbaka snart med lite arbete och stödfodring
semesterosommar2009249.jpg

Klättring är bra. Alla övningar som stärker upp muskulaturen bak är bra. Blir den stark så kan musklerna stabilisera upp leden och göra symptomen mindre.

Idag tog vi det lite lugnt med tömkörning. Träffade inte henne igår och hon hade fått ett stort sår på vänster framben. Men det satt inte över några senot eller liknande utan på framsidan, så motionerade henne en liten stund trots att hon var svullen över såret. Hon såg inte påverkad ut.
Hon utveckas rätt snabbt och var mycket stabilare idag när jag tömkörde på ridbanan. testade även att galoppera henne lite, men hon har ingen supergalopp om man säger så:angel: Ser mest ut som om hon håller på att dö av ansträngning eller nått;). Konstigt att traven kan vara helt ok, medans galoppen är så kort och markbunden.

hoppas på ett lyckligt slut med ett föl för er nästa år :)

Inte riktat till någon, vet bara inte hur man gör för att skriva inlägg utan att svara till någon :-/
Roligt med denna tråden, jag kan behöva lite tips/råd.

Min -06 har efter 3-årstest vilat fram till nyligen. Betäcktes i samband med betessläpp. Hon har alltid varit mycket lätt att vara med, aldrig krånglat.
Men vid igångsättandet visar det sig att hon tappat all, verkligen all, framåtbjudning. Hon går med bromsen i hela tiden, är inte alls med framåt. Däremot är hon inte på något sätt ovillig att ridas, där är hon som vanligt.
Ska det vara så här ??? Hur gör ni med unghästar utan motor ??? Behöver peppning, ridningen är ju inte direkt lockande just nu.

Dräktigheten kanske? Skulle låta henne vara och prova igen senare i höst, annars låt henne vara blivande mamma.

Jag hade samma upplevelse jag med efter betet, men det vart bättre och bättre för varje tur och nu bjuder hon på jättefint ute och i paddocken blir det bättre och bättre.

Var väll bättre att gå och strosa i hagen antar jag ;)

min 06.a går och strosar i hagen har fått en vila nu han växer så han knakar. men har kikat på ett till 06.a i helgen, och håller nu tummarna att allt går som jag vill och en ny herre står i min lediga box snart :) Sickan vill ju ha en bror :P bara de att hästen i fråga har en mindre skada vilket blir att jag fått fundera och gett ett förslag till ägaren.

men håll nu alla tummarna för mig, för denna hästen sa klick till mig med din blick :)

Senast ändrad av en moderator:

hur många gånger han du försökt rida nu? som aramis säger, de kan ta tid att få tillbaka de hela hon har helt enkelt nog tagit en längre semester än vad du vill :P alt. låt henne vara en längre tid och ta tag igen med det till vintern.

Oj, vad spännande! Håller tummarna för att allt går bra :)

Våran lille har fått skor i fram och har varit ute och galopperat på stubbåkrarna. Väldigt balanserad och stadig galopp, mycket bättre än traven faktiskt.
Annars går det i sakta mak. Han går ute dygnet runt på bete och blir riden 2-3 dagar i veckan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
286
Senast: Lavinia
·
Svar
2 001
· Visningar
98 572
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 103
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 622
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kall lägenhet
  • Göra egen tvål
  • Vad gör vi? Del CCV