Del II Hur går de för era 0.6or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del II Hur går de för era 0.6or

knapplån

har gjort en film som jag skickar till uppfödaren på pållen.
ett collage från dom 3 senaste "banpassen"
film

första ritten med gröna lindor är från i förrgår,,,
han vila igår o ska få vila några dagar till o sedan skogen för han har vart jätteduktig!
han är mkt lite riden, men han har stärkt upp sig genom tömkörningen.

knapplån

har gjort en film som jag skickar till uppfödaren på pållen.
ett collage från dom 3 senaste "banpassen"
film

första ritten med gröna lindor är från i förrgår,,,
han vila igår o ska få vila några dagar till o sedan skogen för han har vart jätteduktig!
han är mkt lite riden, men han har stärkt upp sig genom tömkörningen.

Så bra det går för er! Kul att se. :laugh: Han verkar väldigt bärig för sin ålder.

Igår var ja iväg på ponnykvällen, super roligt, jag, en större häst till och 4st barn ryttare, så otroligt roligt. :D

tack, det enda han försöker göra är att ta upp huvudet imellanåt,,.men det är OK...i början tokslog han konstant, blev knockad några ggr. Men han börjar kännas mer o mer tillfreds så det dröjer nog inte länge innan han slappnar av ännu mer :laugh:

-Stilett- Nu har jag tittat på många av dina bilder och filmer och jag måste bara säga- Du är duktig! Riktigt duktig! Om jag som uppfödare fick en sån video hem av min köpare skulle jag bli väldigt lycklig...

:bow:

Tack, det va snällt sagt! Jag hoppas uppfödaren blir glad, har skickat lite bilder och denna film. Vi har aldrig träffats. Jag köpte han osedd av uppfödaren (det va ju tyvärr så långt imellan oss att åka o titta) så det blir väl spännande för uppfödaren att se antar jag.

*kn*
Det ser väldigt fint ut! Han verkar stooor! hehe.
Fick ringa hovis idag och slänga på min dam ett par skor fram :( Hon har fått sprickor och hon haltade igår. Men det var en fröjd att se hur roligt hon gick nu! Hon har ju aldrig haft skor på sig innan ;) Hon tog korta steg & typ försökte gå på tå, haha! Köpte mitt sto oxå osedd, jag bor i mellan sverige & hon i skåne & är endå kanon nöjd med denna häst! Så det är inte alltid fel att köpa en häst osedd :)

*kl*

Tja, vad ska man säga.. På sommarens premiering fick mitt treårssto katastrofala 37 poäng - på dagens utställning fick hon 5x7=35(!!!!!!!!!!) poäng! En annan är tydligen fullkomligt totalt ute och cyklar när det gäller avel, så det är kanske så att man borde vara tacksam att avelsstoet inte tar sig i år.. :crazy:

som alltid lika snygg :)

min pojke varvas med härliga turer ute eller bara skrota i hagen, han är inne i en växtperiod. har själv så mkt jobb just nu också så ligger lite lågt allmänt på hästsidan.

någon bild på grabben:
29067392.jpg

29067393.jpg

29067385.jpg

_Stilett_ Har du skickat filmen till uppfödaren? Vore kul att höra hur det gick??

På onsdag är det dags för oss att träna för tränare igen. Skall se om jag kan få med mig videokameran så jag kan filma lilla tjejen. :laugh:

Havregryn; Vilken musig padd du har på nosgrimman, är det ull?

Kl

Jag är så glad att jag tror jag svävar uppe bland molnen!
Thengan har varit hemma i två veckor och igår tog vi våran andra tur ut. Min syster "beppo" och jag turas om att rida henne. Jag har varit extremt osäker till att ria henne då hon som red in henne sa en massa saker som Thengan kunde göra vilket fick mig lite skraj. Men nu red vi på vårat sätt och jag hade en avslappnad och trevlig häst hela vägen! Mitt själförtroende rusade upp i 110 % och jag satt där utan oro och rädsla. Jag bara njöt!

En bild på Beppo och Thengan

Nöjd flicka efter ridtur!

Jag LÄNGTAR tills nästa tur på henne! Och det bästa är att hennes gångarter är precis densamma som hennes mamma som jag älskar högt! så när min gamletant lämnar jorden (minst tio år tills dess =) ) så har jag henne kvar i Thengilya!

japp fårskinn.

Din lille ser så fin ut på bilderna och härlig tur i skogen :) har du fårr hem show blend?

nej inget svar ännu. har skickat sms en gång också..o ytterligare ett mail innan med bilder, men dom har faktiskt inte svarat på ngt av det. Lite tråkigt.

japp fårskinn.

Din lille ser så fin ut på bilderna och härlig tur i skogen :) har du fårr hem show blend?

Antar att du menar mig med Show Blenden. Den har jag fått hem, tror att det gett skillnad, lite svårt att se när hon är fux. Har kört en vecka nu men tänkte ta en till. Det är ju utställning nästa lördag så då hoppas jag att se stor skillnad =) Tack för tipset!! :laugh:

hoho..idag va min häst helt galen...första gången jag avstod från att sitta upp på ryggen! :o han har ju lite spänningar i ridhuset (vi försöker vara mera ute än inne så det är väl därför..) så idag när han skulle gå in i ridhuset släppte han lös sina demoner som jag känt på honom dom ggr jag vart där inne. Han va sjövild...o som tur va så hade jag inte kommit upp i sadeln ännu...så han fick gå med långlina istället o bara vara där inne, han drog full galopp så han låg ner i kurvorna (och upp o backutade och drog världens trav flera ggr. Bakbenen höjde han så mkt så dom nuddade hans mage nästan! och han såg ut som han besteg en backe med sin uppförbacke i kroppshållning...och INGEN kamera med. :eek:

men ack så härligt de är med unghästar :) ibland måste de få ha sina ryck.. trist att du inte hade med kameran dock..

snarare mumlade jag om "skulle köpt en läromästare, skulle köpt en läromästare, skulle köpt en...." :D

........tror tom en Åsna hade vart ett bättre alternativ...

för dagen iallafall

:angel:

Jättefin film och jag håller med den som sa att uppfödaren borde bli väldigt glad att få
ta del av denna.
Härligt steg han har. :)
Jag brukar skicka lite bilder o filmsnuttar till uppfödaren o förra ägaren och det uppskattas.
Nu har min kille vilat i 3,5 veckor så nu ska vi igång igen. Det ska bli kul. Bara min förkylning ger sig så...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
286
Senast: Lavinia
·
Svar
2 001
· Visningar
98 573
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 105
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 622
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar