Del II Hur går de för era 0.6or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del II Hur går de för era 0.6or

tack, ja du vilan har gett han gott.

För övrigt har jag nu gett ett JAAAAAA!!! till en annan 06.a som jag berättade om för en tid sen. Men inget är klart på papper men muntligt, så i nästa vecka om allt går som de ska står en ny 06.a i stallet :)

tack, ja du vilan har gett han gott.

För övrigt har jag nu gett ett JAAAAAA!!! till en annan 06.a som jag berättade om för en tid sen. Men inget är klart på papper men muntligt, så i nästa vecka om allt går som de ska står en ny 06.a i stallet :)

ahh...du menar min 06:a :D skönt..då tar du över hans trotsperiod oxå.
blir bra detta! :D

(bäst att säga att det va ett skämt så ingen undrar :D)

*delvis kl*
Min donna får en liten vila här nu. Jag ska iväg en vecka och då får hon en liten paus. Jag hade tänkt hålla igång henne den här veckan som var nu, men hon började tokbrunsta och jag har låtit henne vara utan ridning den här veckan också.
Däremot så har jag borstat och pysslat. Tagit ut henne på gården och spolat benen. Det var inte så poppis till en början, men igår så stod hon helt still och jag fick spola alla fyra benen utan att hon tog ett steg.:love:

Hon går ute dygnet runt fortfarande, stödfodras ute, det gör gott att dom är ute för psyket tror jag. Hon rallar ju runt i hagen och försöker få fart på vallackarna i alla fall. Igår hörde jag bara ett dånande i backen, sen kom hon som skjuten ur en kanon, hoppandes och frustandes. :rofl: Jag är tacksam för våra stora hagar, annars så hade jag nog haft samma "problem" som _Stilett_.

jag har kastat ut honom med mina andra häst, så dagarna det är fint väder så går dom ute några timmar längre än dom andra pållarna....han kan ju dock inte springa omkring i den hagen men förhoppningsvis kan han tjafsa med min andra pålle istället :D

Idag va det teeeerapiii, red ut barbacka på vår 20 åring i skogen, satt med långa tyglar när vi mötte motorcykel, lastbil, släpkärror...ahhhhhh...precis så som det ska vara.

kl
Lite uppdatering:
Vilda är nu frisk som en nötkärna. Har ridit ett par gånger nu sedan vilan efter problem med hålväggar och en luftvägsinfektion. Hon tycker dock att tömkörningen är mycket roligare, men det är ju bra med variation. Idag en långpromenad i skogen, kravlöst och mysigt. Hon går fortfarande ute dygnet runt och trivs storartat med det.
Här vilar hon middag i hagen:
DSC00522.jpg

Här litet bus i hagen efter dagens kvällspromenad:

Här kommer ett litet filmklipp på oss.

pappimartina.jpg

Skall åka och kolla på kvalitetsbedömningen idag...Kanske målet nästa år!?:angel:

Hej! Jag är ny på sidan, är det någon som har ett bra tips på vad jag ska göra med min treåring. När man rider och han börjar söka sig ner och bära sig tar han gärna tag i tygeln och "rycker" den ur handen. Vad kan man göra mer än bara rama in honom och rida framåt?

Lillen vill hälsa att - yihaa!
Thumbnail.aspx

Matte vill hälsa att - Lillen är en guld-ponny som lugnt och städat gick på löst grimskaft ut, han höll sig tills jag knäppt loss, stängt och tagit betäckning. (jag hade inte räknat med det, jag hade både hjälm och kedja, men helt onödigt visade det sig).

3 år gammal, 11½ vecka total boxvila utan promenader. Han är en darling! :love:
Thumbnail.aspx

Alla bilder https://sakerlagring.telia.se/user/share.aspx?id=e5073632-0c37-4faf-8b39-722ffe9567e5

kl
Jag lägger ut en filmsnutt från när jag släppte ut Molle på ett nytt ställe vid min sommarstuga. Han fick gå en månad men 2 st 2-åriga halvblod. Molle är den ljusare bruna.

pålle har fått gå ute till kvällen i flera dagar nu med min andra häst.
igår vart min andra häst lite sur på min 06.a eftersom 06.an bara ville leka och det ville inte alls min 02.a :D min 02.a fick tillsist nog och sa till 06.an på skarpen med ett "låt mig va" fast 02.an såg väl inte direkt farlig ut när han stog och skuttade på plats med halvstrukna öron...så 06.an lattjade vidare till min 02.an förtret som mera är en trött åsna Ior i sin kära hage :D

tömkörde 06.an idag för 02.an och dom andra hästarna hade vilodag.
Fast idag va 06:an jättesnäll, han drog bara iväg lite smått 2 ggr som lite testing testing, men jag lyckades reglera honom fort som tusan. Tränade övergångar och lydnad idag och det gick kanoners. Han blev filmad så om jag orkar så lägger jag ut filmen sedan. Imorgon ska han ridas (men inte av mig, därav tömkördes han idag för ryttarens skull...hehe) och sedan ska han vila några dagar till etc....

Vad bra. Det är nog nyttigt för honom att vara ute lite längre.

Igår var jag ute och red med sällskap för första gången. det tyckte hon var konstigt, men vi kunde ju använda det andra ekipaget som draghjälp då, så då både travade vi och galopperade en bit ute. Hon var så duktig så. På tisdag får hon skor.

laddade bara upp dom i sämre kvalité denna gång...

Från 31/8, Han va ganska lugn här dock, men enda gången jag fått med filmkameran, man ser iaf lite hyss :D Men spana in galoppbytet! wow, så fint!
Film

Igår, lydig med jättefina galoppfattningar och avbrott!
Film välj HQ

Han såg verkligen jätte fin ut, på andra filmen :)

kommer en körinstruktör som även är veterinär på söndag för att ha körkurs, så jag tänkte att vi skall tömköra henne då....... skulle kännas bra med ett par opartiska och friska ögon!

jag blir så nojjig...

så är kurstillfälle ett avklarat -han tyckte skatan var helt frisk, snäll, intelligent och hade mycket bra gångarter:bump:!
känns så fantastiskt roligt och skönt!
nu blir det 2 v vila då vi åker på semester men sedan kan jag med gott samvete rulla gång henne igen. underbart!

Var han ganska lugn på den första, gulp:crazy:! Förstår att han blir stoor när han brallar men så fin på den andra, har så härligt gung.
Du har verkligen gett en annan inspiration att tömköra även om min inte ser ut som din så upptäcker jag bra creed som även återspeglar sig när jag rider.
Ska trappa ner denna veckan med att lägga in två tömkörningspass och sedan vila henne ett tag.

Är det någon mer som har avkomma efter Carte D'or? och hur stora är de, min 06.a är ca 1,75

Här är lite bilder från idag, samt lite hagbilder.
Härliga höstväder om man bara kunde slippa "älgalössen" oxå så hade det varit optimalt..
29353176.jpg
29353698.jpg
29353447.jpg
29353932.jpg
29354143.jpg
[/IMG]

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
284
Senast: Lavinia
·
Svar
2 001
· Visningar
98 570
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 040
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 622
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar