Del II Hur går de för era 0.6or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del II Hur går de för era 0.6or

kl
Här kommer några bilder på vår minst sagt sommarfeta 3-åring :D
28696518.jpg

Hej å hå.... Tur traven är bättre iaf.
28696512.jpg

Blir ganska lagom hög;)
28696511.jpg

28696508.jpg

Pappan till det förhoppningsvis blivande fölet
28696505.jpg

Idag ska vi hämta hem henne. Så ses är det full träning som gäller. Ska bli sååå kul. Plus att jag idag börjar min semester:banana:

Senast ändrad:

*kl*

Eftersom jag åkt skyttetrafik fram och tillbaks till Finland sen studenten så har bebben fått vila rätt mkt. Hade min systerdotter (9 år) här en vecka och hon fick rida på honom hela veckan, jätte bra gick det med tanke på att hon inte ridit så mkt tidigare.

fjl0tz.jpg

Barbackatur

Annars har vi mest lullat runt nu, så varmt så man inte orkar med och nu blir det vila fram till oktober ungefär. Kommit fram till att eftersom man är lat så går de lika bra å rida i grimma :P

zx16b8.jpg

Vad fint det ser ut och roligt när dom är så ridbara. Min var också ganska lätt och jag fick ingen tre-års känsla första gången jag tex travade på henne uppsuttet. Nu efter sommarvila m.m så blir det lite upp och ner hur det funkar;). Idag var jag och min elva-åriga dotter och hennes busponny ute på en härlig skogstur och hon var så myyysig:love:. Träffade på getter och höns och vi gick före ponnyn, dock med viss skepsis..Det är ju en lite framåt tjej jag har och idag har jag inte haft problemet att hon viker ihop nacken och springer vilket gör att hon blir svåråtkomlig, så det var också jättepositivt.
Blir ett litet kort träningspass för instruktör nästa söndag, skall bli kul!

Var ute och red min welsh i skogen ikväll. Började åska men hon brydde sig inte alls. Travade henne rätt mycket och hon går framåt bra. Tyvärr är hon hovöm på grusvägarna så där får jag leda henne. Hon får skor nästa vecka. Mötte en häst med en stor hästvagn som vi sen gick bakom hela vägen hem. Det smällde och lät om vagnen men hon gick så lugnt. Min duktiga lilla ponny. Väl hemma fick min snart 6-åriga lilla dotter rida henne. Min dotter blev så stolt. En lyckad tur ikväll. Det är bara att njuta.

kl

Jag är så otolrigt glad att det sprudlar i hela kroppen! Pratade med J som rider in Thengan och hon hade varit ute och ridit henne på grusvägar och så bara så där! red sammanlagt 4 Km och travade med! ÄR SÅ STOLT! Vilken känsla, började nästan lipa när hon berätta det. Har haft riktigt jobbigt med denna dam ända sedan hon föddes men nu märker man att hon verkligen mognat och hon är den underbaraste nu! Åkte och hälsade på henne efteråt och kom just hem. Hon vart glad och kom traskande till sin matte och fick ett stort fint äpple som hon delade med sin tinkerkompis!

Fy sjutton vad jag älskar den hästen! Nu känner jag mig mer taggad över att hoppa upp och rida på henne.

Vad söt hon var, snacka om att hon kan stoppa! :rofl:
Hur ska du komma vidare då? Anlita instruktör?

Min 06:a och jag åker till centrerad ridning-instruktör var tredje vecka ungefär. Han har blivit väldigt lättlastad i och med det. Han är ganska stabil som ridhäst nu. man kan skritta, trava och flytta åt sidorna. Man kan rida ut ensam men det går inte att rida på grusvägen eftersom han inte har några skor än. I höst ska vi göra nåt kul. Polishästen Utters matte kommer hit och har polishäst-kurs. Det ska bli intressant!
Idag har vi spelat fotboll i hagen.
fotboll2.jpg

men så söt!

Idga fick min 3 åring jobba lite på banan igen (i tömmar) efter att vilat/skrittat i skogen. Skogen är dock jätteblöt av allt regnande.

Film på youtube

Vilka fina rörelser:) Bra jobbat båda två!

Själva har vi tömkört på vägen och i skogen med lokselen för att träna lite inför nästa veckas inkörningskurs.

Foto0039.jpg

Hon var så duktig. Vi mötte bilar, hundar och gick förbi de andra hästarna i hagen. Hon lyssnade jättefint på halvhalter, halter och tömhjälperna överhuvudtaget. Hon travade på vägen svängde samt gjorde fina sidvärtesförflyttningar. Min sambo höll i ett grimskaft och gick bredvid. I skogen kopplade han loss grimskaftet och vi svängde runt träd, mellan stubbar och stenar. En gång vände hon mot mig, men det var för att jag hade för dåligt stöd på yttertömmen. Duktig liten häst!

*kl*

Petar in en liten fot här då jag får hem min 06:a inom ett par veckor :angel: Kanske mindre än så... Det beror på när jag hittar ett tansportbolag som kan köra stall till stall och som kan göra när det passar både mig och säljare.

Senast ändrad:

tycker hon ser fin ut -rider du något i skogen? känns som om man önskar lite mer framåtbjudning nu när hon kan grunderna. kan ju också vara så att hon behöver en viloperiod nu när hon lärt sig så mycket?

_stilett_ : han ser otroligt samarbetsvillig och arbetsglad din snygga pojke!
har du provat att ha tömmen rakt från bettet och genom de nedre ringarna?
(superbra sätt att få med rumpan och ej få honom så hög i nacken)

imorgon skall skatan kollas på semin för 17-dygn.
så ni får gärna hålla tummarna stenhårt att det tagit sig!

*kl*

Idag blev han äntligen fotad :) Fler bilder här. Eftersom hans tidigare bilder har synts på diverse sidor så är bilderna extremt fult märkta just nu :P

blogg3_46964496.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Lavinia
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 193
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 622
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar