Del II Hur går de för era 0.6or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del II Hur går de för era 0.6or

Elvis fortsättning:
Igår red vi utan att jag hade grimskaftet på för första gången. Dotter A fick Elvis att gå fram och göra halt. Väldigt okomplicerat. Han är en så cool ponny. Inte mycket bråk om enkla saker.

Och så kanske ponnyfamiljen utökas med en liten 07:a också. Spännande!

Härligt. Grattis!:banana:

jag hoppade upp på min igår så ledde min sambo runt mig på Silvia och hon brydde sig inte ett dugg. Hon bara knatade på som om det var det naturligaste i värden:D

knapplån

red min pojke igår igen...härligt o vara på hans rygg en stund igen,
blev filmad en ytterst kort stund (bandet va i slutet..)
är så glad för att han börjar våga söka sig i låg form!
Han har haft en tendes att gå väldigt högt samt slå med huvudet så det är ett superframsteg från hans sida!!

film

Kul att det går framåt för er alla!
Själva så har vi precis startat igång igen efter 6v vila. Herrejösses vilken skillnad i ridningen! Hon har vuxit i gångarterna och är verkligen jättepositiv till jobb. :love:
Nu håller vi på att öva inför första utställningen någonsin för både visare och häst. Känns jättebra de gånger vi övat, hon är gudasnäll så det kommer förhoppningsvis gå bra! Ska visa henne i Håcksvik den 5 september, någon mer som skall dit? Eftersom alla papper ej är klara med Welsh föreningen så känns det bra att börja med detta.
Så har ni bra tips nu inför visning så släng ut dem! Man kan aldrig få för mycket information! :bump:

:bump::bump::bump::bump:
slår jag till med fyra. GRATTIS!!!

måste kännas som en härligt vinst nu med allt ni gått igenom.

ah din snygging där, han har tagit ett stort klivframåt från första filmerna du visat. Ska bli kul att följa er.

Min baby fick för övrigt skor på sig i lördags, så ska sätta igång han ordentligt nu. En bild från någon av våra promenader.

28754423.jpg

och bilder från när han fick springa i paddocken tillsammans med en annan 3åring, som var väl uppskattat :)
28755103.jpg

28755104.jpg

28755105.jpg

28755106.jpg

28755107.jpg

Mätte han även efter skoningen och jag höll på att ramla baklänges, 174cm, dock med skor. så 173 är min lille pöjk :( ingen höjd jag hade önskat men han är i alla fall lätt riden.

öva öva öva på uppställningen, och öva klart på allt annat. åk gärna iväg innan någo gång så hon känner sig avslappnad på bortaplan. sen kan jag verkligen rekommendera Show Blend, ett örtpreparat från Dodson som får pälsen att glänsa så sjukt mkt. använder de själv vid speciellt tillfällen och kommer att fortsätta med de hela tävlinsgsesongen nu under vinterhalvåret.

lycka till

öva öva öva på uppställningen, och öva klart på allt annat. åk gärna iväg innan någo gång så hon känner sig avslappnad på bortaplan. sen kan jag verkligen rekommendera Show Blend, ett örtpreparat från Dodson som får pälsen att glänsa så sjukt mkt. använder de själv vid speciellt tillfällen och kommer att fortsätta med de hela tävlinsgsesongen nu under vinterhalvåret.

lycka till

Tack för tipsen! Ska faktiskt iväg idag och träna uppställning, hon är lugn med andra hästar och nya ställen, men dit kommer det 150st hästar :eek: och det klart, så många har hon nog aldrig sett. :)
Vart får man tag på Show Blend?

ja man kan aldrig träna för mkt, oj 150 hästar men bra du håller dig lugn :P

pm.ar om show blend

Ja de är några stycken. Det är nog den största utsällningen för oreggade hästar i Sverige, kan försäga mig nu.. Ska bli spännande, anledningen till att jag ställer ut är för att alla som har träffat Rosie tycker att hon är något utöver det vanliga och brukar fråga vad hon har fått för poäng. Lite pinsamt då kanske och aldrig ha ställt ut.
Blir en erfarenhet till! :laugh:

Jag och min Cob laddar för RIKS utställningen 8 augusti, det gick så bra att visa för engelsk domare förra året att jag gärna vill pröva igen även om konkurrensen kommer att vara stehård.

Det viktigaste är att du tränar på att springa på en rak linje utan stöd av vägg/staket. Tänk också på att det ska vara show, bara bra om hästen spänner till och busar lite. Perfekta hästar ser gärna lite tråkiga ut i ringen!

knapplån

Imorgon åker jag iväg till min lilla tös för att rida henne på riktigt för första gången, har ju tidigare mest bara suttit på henne men nu ska jag rida! Är både lite nervös och förväntansfull och längtar som fan!

Och jag har suttit på min herre idag :) efter ca 3 veckors vilande var jag uppe igen. Sambon följde med men de var ju roligare att ta bilder på vår hund i de höga gräset än på oss *morr*. Nå väl bjuder på ett omatchande ekipage som verkligen måste jobba på farten farten farten, måste få fram han bättre i traven så han använder sina bakben, men han knuffar mig ur sadeln med sin rav när han riktigt svingar på. Sen så måste jag vara nog stark för att inte låta han knäcka av som han gör, men nå väl vi är ju bara i babyfasen än :P

28764906.jpg

28764907.jpg

28765039.jpg

"fin" uppställningbild på oss och hunden :P
28765141.jpg

har mer bilder uppladdade på pix, men dom är så långt borta då sambon inte orkade byta plats *morr*

Men en sak som gör mig så chockad, jag ser inte liten ut när jag sitter på honom, men på marken är han ett höghus. jag är strax över 160.
som denna:
27938549.jpg

hmm.. hur går de ihop??

Senast ändrad av en moderator:

Vad bra det går för er:)
En liten unghäst till? Ja, hade jag bara tid, plats och råd så hade jag nog kunnat skaffa fler jag med. Det absolut roligaste jag gjort:) Vad är det för någon liten ponny?

Min lilla har varit lite lättirriterad och småbråkig i ett par dagar. Idag var hon väldigt trött. Brunstar nu och det var länge sedan sist. Hoppas att hon piggar på sig lite till inkörningskursen nu. Hon har fått vila nu och vi har bara lasttränat lite idag.

Havregryn: Det var väldigt konstigt;) Han har väl inte krympt sedan bilden togs? Skämt åsido, är det väl bra att du passar honom uppsuttet:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Lavinia
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 193
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 622
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar