Del II Hur går de för era 0.6or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del II Hur går de för era 0.6or

Alltså den hästen e så cool, kan inte bli annat än bra :love:
Ser väldigt arbetsvillig ut..
E det d nya tränset han har på sig :d skitsnyggt..

tack, men alla andras unghästar i tråden är minst lika fina :love:
Dessa bebisar är ju så charmiga!

ja det är nya tränset! jag är :love: i ett träns...haha
klicka här

hahahaha du e för rolig..jag förväntade mig en film me pållen o tränset på nära håll..o så va d tränset bara..men visst e det skoj när man hittar något som bara är :love:. Han var iaf supersnygg i det.

Och självklart e alla pållarna superduktiga/fina i denna tråden men d e nåt visst me din och hans svävande trav :angel: läckert..

Hej tråden!
Allt går bra med våran 06:a . Vi leder fortfarande i skogen för ibland blir han så himskans het. Men i paddocken rider A själv och Elvis lyssnar så fint.

Och så har vi köpt en liten 07:a också :-)
Klart mamman ska ha en häst, eller hur?
bild+h%C3%A4st.jpg

Lägger upp ett inlägg här istället, råkade starta en ny tråd men hittade en lika bra här!

Min 06:a vilar fortfarande efter hennes jätte fina prestation från treårstestet:)
Tänkte sätta igång henne i september.
Någon mer som gör som jag?
Hur sätter ni igång era pollar?
Vad har ni för mål inför vintern? Skriv! :)

Herina
Sandakan - Maistic
43356_1242503279.jpg

Våran lilla 3-åring ska "bara" ridas i skogen med undantag för en klubbtävling nästa helg. Då ska dottern trava över några bommar i samma bana som de andra hoppar.:bump:

Sedan blir det lång vintervila, advent till februari, och så börjar allvaret i februari/mars.

eftersom min inte direkt är inriden, fortfarande i stadiet sitta, svänga, osv..så kommer vi köra på under vintern inför kommande tävlinsäsong. Han jobbas ju dock mer i töm än uppsuttet

kl

Några som planerar att börja tävla sin 06or nästa år, vad har ni för mål då under året?

och jag dreglar som vanlig men grr... fortfarande avis på att jag inte kan tömköra som dig :(

tyvrrä får inte en 3 åring starta i en tävling, inte ens en klubbtävling.

oh ja min ska ut på tävlingbanorna, kommer att gå nu tills de fryser till i marken sen ska han vila en längre period och kommer att sättas igång i feb typ. och sen ska vi sikta in oss sakta men säkrt på tävling och sen får vi se :)

jag tycker det är roligare att tömköra än att rida...:o

kl
Vi var med ute och tömkörde igår. Andra gången så jag får vara väldigt nöjd. Hon har lite svårt att förstå höger vänster så tänkte öva på det från marken istället för uppe på ryggen.
pic_show_id28696518.html

28879543.jpg

28879549.jpg

kl

Vad rider ni era unghästar på för bett?

Jag har ett tredelat med parerstänger på. Har det för att tygeltagen ska bli tydligare, samt att det inte kan glida genom mungipan. Hade helst velat ha ett rakt eftersom hon har vargtänder och det dröjer ytterligare 2v innan tandläkaren kommer, men det finns inga stänger på det, så när hon inte följer tygeltagen så glider det genom munnen:crazy:

kl
Svarar på flera:
Warmia: Nej, rider för mitt eget höga nöjes skull, så inga tävlingar för oss, som det känns nu iaf. Använder tvådelat tränsbett just nu, men hon gapar utan nosgrimma så vi kanske prövar något annat. Tar dock fint stöd på bettet nu, så hon kanske börjar vänja sig. Har bara använt bett sedan i maj.

Stilett: Tycker också det är roligare att tömköra just nu, när vi knäckt koden och kan jobba i rätt form på tömmarna. Jättekul också att vara ute i naturen och använda sig av terrängen, träd m.m. i tömarbetet. Min lilla tycker det är ganska tråkigt i paddocken. Men med lite banor av olika slag blir det roligare.

Andra planer: Ridträning typ AR i sept. Inkörningskurs del 2 i sept. Rida för intruktör någon gång ibland. I övrigt ha kul, rida ut, träna på övergångar, tempoväxlingar, tömköra, umgås, leka:)

Senast ändrad:

ett vanligt 2 -delat.
jag vill helst använda vanligt 3-delat men jag provade det på honom o han verkade inte gilla det. Så jag provar längre fram igen.

Ska ut på tävlingsbanorna med min welsh efter vintern. dvs när hon är 4 år.

Hur har ni gjort vid första galoppfattningen?

Får ni hästen att galoppera?

Här går det jättebra på "terrängbanan". ("vattenhinder" och låga stockar på en sandbana)

Har iofs inte provat i ridhuset än då vi övar lite andra saker.

Nya bilder på min 2006:a

Han kändes MKT bättre nu idag efter våra tömkörningspass med lydnad!
Va lite nervös när jag satt upp för han brukar bli hysterisk bland insekter och nu har det vart mkt knott/mygg ute några dagar, men han skötte sig kanonbra! han har musklat sig den tid vi inte har ridit, måste vidga om sadeln :-)

1.jpg

3.jpg

14.jpg

17.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
288
Senast: Lavinia
·
Svar
2 001
· Visningar
98 574
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 189
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 622
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar