Sv: Del II Hur går de för era 0.6or
Det går två steg fram och ett tillbaka
För ett tag sedan stannade hon och ville inte gå framåt, trots att hon lärt sig skänkelhjälperna. Sedan hade vi en period då hon lyssnade på allt efter fem minuters "drillning" först
Nu springer hon istället som en skållad råtta och jag får verkligen jobba på att få henne att lyssna på förhållande hjälper, samtidigt som jag absolut inte vill att hon ska tappa framåtbjudningen.
Jag har nu "ridit" henne 16 ggr. Sist vi var i paddocken ville hon hoppa över Cavalettibommarnam, som låg på backen efter att någon tränat. Först brukar vi ta en runda avsuttet och leka följa John, eftersom hon då lyssnar bättre när jag suttit upp.
När vi närmade oss bommarna började hon trava och tog jätteskutt över, så den leken lekte vi en stund. Väl uppe på ryggen var det samma visa igen. Så jag inriktade mig på att få henne att lyssna på lite förhållningar så det inte blev full fart hela tiden. Till sist gick det riktigt bra, men några icke planerade galopp- och bocksprång blev det allt.
Hon verkar vara glad i alla fall och kanske har hon lite överskottsenergi pga betet
Ledsen för långt utlägg, men jag tycker inte du ska vara orolig. Försök variera träningen. Pröva med att göra något helt annat än att rida ett tag så att träningen blir rolig och hästen hinner smälta allt
Lycka till!