Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bara att fortsätta, du är på rätt väg!
Jag upplever också att det är skillnad på att rida in egen häst som man känt länge och på andras som man fått enkom för att rida in. Med den egna är allt så himla viktigt och man vill att det ska vara perfekt från början och att kommunikationen ska funka prickfritt i alla situationer.
Med andras så är det lixom inte lika viktigt, där är fokus bara på att hästen ska bli ridbar och man har mer överseende med att det är en grön unghäst och man kanske är mer beredd på att den "okända" hästen ska vara lite svårare och därför inte blir så besviken när det inte går helt enligt planerna.
Med den egna lägger man alldeles för mycket känslor och tar det nästan som ett personligt misslyckande. GÖR INTE DET!!!!!!!
Alla kommer vi att få bakslag, alla kommer vi förr eller senare (helst senare) dimpa i backen. Tänk på att det vi skriver/läser här är bara en liten del av vardagen med våra unghästar. Tror inte alla dagar är rosenröda för någon av oss. För mig är de definitivt inte det men det är roligare att skriva här de dagar allt gått bra än de dagar då det är skit.
Usch idag var ingen rolig dag...Corona gav mig en riktig luftfärd. Jag blir så skraj. Vi travade och hon hade jättefin bjudning framåt. Så när vi kom i hörnet så tänkte jag liksom bara rulla in i galoppen. Men istället stannade Coronis och reste och kicka om vartannat tills jag gled av hästen över rumpan på henne. precis när jag landade på fötterna bakom henne så kicka hon mig på insidan låret. Jag undrar ibland vad det är jag sysslar med. Unghästar är inte riktigt min grej. Jag borde ha en sån riktig skogsmullehäst som inte gör så mycket väsen av sig som Brisall. Jag tog mig iallafall i kragen och satt upp igen. Skrittade ett par varv så att jag kände att jag hade koll och sen travade jag lite till innan vi la av för dagen. Men jag känner att mitt självförtroende inte är på topp just nu!skönt att få skriva av sig lite....