Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min krassa erfarenhet är att många män "missar" delen i min presentation där jag klart och tydligt skriver att barn är en dealbreaker Däremot kommenterar de glatt mina djur, mitt jobb, stan jag bor i eller whatsoever som också framgår.
Känns som att det kommer vara samma män som ”missar” en hel del annat när det gäller respekt och hänsyn. I slutänden brukar de sålla bort sig själva, det går inte direkt att dölja att en har barn hur länge som helst.
Citerar detta, men svarar lite allmänt på diskussionen som förts.Fast, hur kan man bli irriterad på någon för att de inte nämner att de har barn? Är det viktigt för er är det väl mest naturligt att NI frågar om de har barn?
Det finns de föräldrar som inte pratar om annat än sina barn, men de allra flesta är vuxna nog att kunna hålla ett samtal utan att barnen måste blandas in...
Om jag var mina barn skulle jag känna mig sjukt obekväm med att vara omnämnd på min förälders dejtingsida. Självklart kommer ev barn i ett senare skede blandas in och jag tar alltid upp frågan vid chatt själv. Speciellt eftersom mina barn är stora och jag helst inte dejtat någon med småbarn.Citerar detta, men svarar lite allmänt på diskussionen som förts.
Jag förstår verkligen inte åsikten "blandar inte in barnen i mitt dejtade". Självfallet är barnen inte med i dejtingstadiet utan introduceras snarare när det är säkert att det är seriöst, men att inte nämna dem alls?! För mig slår alla varningslampor på om en kille gör det. Är han inte seriös med mig? Varför döljer han barnen, är han inte en seriös pappa? Bryr han sig inte om dem? Osv.. Jag hade denna diskussionen med en snubbe som inte sa att han hade barn, jag konfronterade honom om detta och han sa att han inte förväntade sig att den nya skulle va något alls med hans barn att göra. Alltså, va? Om det blivit seriöst mellan oss, ska jag bara ignorera 2 individer i hemmet varannan vecka? Ska jag bo någon annan stans varannan vecka?
Eller som han jag träffade för några månader sedan som hade tre barn. Det innebär att han aldrig kan dra iväg på något om det är barnvecka, vi skulle inte ha kunnat setts när som osv.. Där hade vi ändå chattat ganska länge, alltså så att det borde varit barnvecka under den perioden, but no, knäpptyst.
Barn påverkar så mycket att inte nämna dem alls, inte ens under chatt eller vid dejt är bara konstigt.
Måste tillägga att jag ser en enorm skillnad mellan att inte nämna barn på dejtingsidan mot att mörka att de finns när en börjat chatta och dejta....inte på samma världskarta i min värld.Citerar detta, men svarar lite allmänt på diskussionen som förts.
Jag förstår verkligen inte åsikten "blandar inte in barnen i mitt dejtade". Självfallet är barnen inte med i dejtingstadiet utan introduceras snarare när det är säkert att det är seriöst, men att inte nämna dem alls?! För mig slår alla varningslampor på om en kille gör det. Är han inte seriös med mig? Varför döljer han barnen, är han inte en seriös pappa? Bryr han sig inte om dem? Osv.. Jag hade denna diskussionen med en snubbe som inte sa att han hade barn, jag konfronterade honom om detta och han sa att han inte förväntade sig att den nya skulle va något alls med hans barn att göra. Alltså, va? Om det blivit seriöst mellan oss, ska jag bara ignorera 2 individer i hemmet varannan vecka? Ska jag bo någon annan stans varannan vecka?
Eller som han jag träffade för några månader sedan som hade tre barn. Det innebär att han aldrig kan dra iväg på något om det är barnvecka, vi skulle inte ha kunnat setts när som osv.. Där hade vi ändå chattat ganska länge, alltså så att det borde varit barnvecka under den perioden, but no, knäpptyst.
Barn påverkar så mycket att inte nämna dem alls, inte ens under chatt eller vid dejt är bara konstigt.
Jag får ibland en känsla av att män med barn som skriver fastän jag undanbett mig själva inte tycker att barnen inte tar så mycket tid. Argumentet "de bor ju bara med mig varannan vecka" har jag fått höra flera gånger.Citerar detta, men svarar lite allmänt på diskussionen som förts.
Om jag var mina barn skulle jag känna mig sjukt obekväm med att vara omnämnd på min förälders dejtingsida. Självklart kommer ev barn i ett senare skede blandas in och jag tar alltid upp frågan vid chatt själv. Speciellt eftersom mina barn är stora och jag helst inte dejtat någon med småbarn.
Här var som sagt två snubbar varav en inte nämnde trots dejt, en annan som nämnde på dejt.Måste tillägga att jag ser en enorm skillnad mellan att inte nämna barn på dejtingsidan mot att mörka att de finns när en börjat chatta och dejta....inte på samma världskarta i min värld.
Fast det beror väl på hur man nämner barnen? Skriver man hela livshistorien med ålder, kön, deras fritidsintressen och fan och hans moster kan jag förstå att det är obekvämt men att bara nämna "Har barn" så löst som det bara går är väl rätt harmlöst?Om jag var mina barn skulle jag känna mig sjukt obekväm med att vara omnämnd på min förälders dejtingsida. Självklart kommer ev barn i ett senare skede blandas in och jag tar alltid upp frågan vid chatt själv. Speciellt eftersom mina barn är stora och jag helst inte dejtat någon med småbarn.
Precis! För jag förväntar mig inte ha beslutanderätt över barnen, de kommer alltid vara föräldrarnas huvudansvar.. Men jag tänker att bor jag tillsammans med någon med barn är det en självklarhet att jag även lagar mat till dem, packar någon matsäck eller vad som nu behövs den veckan de är hos oss. För det är hyggligt, det gör man i en familj. Som ny kan jag ju för tusan inte ignorera barnen! Och detta är ett ansvar jag inte vet om jag vill ta. Vill dessutom ha egna barn, och jag kan förstå om han kanske inte vill ha fem totalt liksom.Jag får ibland en känsla av att män med barn som skriver fastän jag undanbett mig själva inte tycker att barnen inte tar så mycket tid. Argumentet "de bor ju bara med mig varannan vecka" har jag fått höra flera gånger.
Och det är klart, har man tidigare haft barnen på heltid är det klart att det kanske känns som att två veckor i månaden utan dem är oändligt mycket fritid medan jag som är barnlös 24/7 har en helt annan syn på saken.
Fast det beror väl på hur man nämner barnen? Skriver man hela livshistorien med ålder, kön, deras fritidsintressen och fan och hans moster kan jag förstå att det är obekvämt men att bara nämna "Har barn" så löst som det bara går är väl rätt harmlöst?
Jag har varit med om att det framkommit på 2-3 dejten och då visade det sig även att barnet var typ 6 månader. Samt att han och mamman separerat bara 1-2 månader innan och att de höll på att sälja sitt gemensamma hus. Vet inte om jag hade gett mig ut på tinder i den sitsen . Vi sågs då inte mer iaf.Håller verkligen med om att barnen inte behöver (/ska) vara med på bild. Däremot sållar jag mig nog till de som önskar att det står redan i presentationen.. Har i år varit med om att barnen (de tre!) inte nämns förrän på dejten.
Jag har varit med om att det framkommit på 2-3 dejten och då visade det sig även att barnet var typ 6 månader. Samt att han och mamman separerat bara 1-2 månader innan och att de höll på att sälja sitt gemensamma hus. Vet inte om jag hade gett mig ut på tinder i den sitsen . Vi sågs då inte mer iaf.
Ja jag blev väldigt förvånad. Det här är några år sedan så båda vi var runt 25 år, inte jättevanligt att man har barn då om man bor i Stockholm. Var inget jag tänkte på att jag borde fråga innan.Men gud så vidrigt, känner jag rent spontant. Hur kan en ens tänka på dejting i ett sånt skede? Det känns som att livet i ett sådnat skede präglas mkt om livet och barnet och det praktiska, ffa det känslomässiga i uppbrottet från både mamman och heltidsbarnet osv.... Ja, det är mina värderingar som talar. Men nån som resonerar totalt olikt mig kring det är ändå inte intressant i nåt hänseende.
Småbarn öht är helt otänkbart för mig. Barnet i min relation är ändå i skolålder. Det går att snacka med hen och hitta på roliga saker. Yngre barn än så är en helt annan sak att förhålla sig till känner jag.