Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack alla som svarat :) Jag blir osäker ibland, för jag vill verkligen ut och dejta, men ibland känns det inte riktigt helt hundra och då vet jag aldrig om jag borde sparka mig själv i baken eller faktiskt lyssna på magkänslan. Samtidigt, jag kommer ju ha de tankarna i bakhuvudet hela tiden om vi skulle träffas, så då har ju dejten i alla fall inte speciellt bra förutsättningar.

Nope, en tjej på tinder som han matchade med igår. Han berättade om mig och hon kände igen storyn och berättade om tråden. Jag vet att man aldrig är helt anonym på nätet men jag känner inte någon härifrån IRL, vad jag vet i alla fall.

Matchade igår och började med att skriva om dig, så jävla fräscht.
För att inte tala om tjejen 🤮🤮🤮
Hatar människor!
Kommer sakna dig här ❤️

Jag vill skicka ett stort tack till den person som igår kände sig manad att tipsa mitt ex om den här tråden ifall han var intresserad av att läsa mer om mig och min 24-åriga tjej. Schysst!

Buke har under lång tid varit min fristad på så många sätt men nu är det slut med det. Jag har aldrig skrivit något jag inte kan stå för men det här känns väldigt obehagligt. Efter 25 år här har jag nu bett Gunnar radera mitt konto.

Till dig som gjorde det här; USCH.

Men vad är det för fel på folk?!!

Jag förstår om du vill lägga ner just nu. Men jag hoppas att du inte gör det. Jag uppskattar verkligen dina insikter och åsikter och kloka frågor här på forumet.

Jag vill skicka ett stort tack till den person som igår kände sig manad att tipsa mitt ex om den här tråden ifall han var intresserad av att läsa mer om mig och min 24-åriga tjej. Schysst!

Buke har under lång tid varit min fristad på så många sätt men nu är det slut med det. Jag har aldrig skrivit något jag inte kan stå för men det här känns väldigt obehagligt. Efter 25 år här har jag nu bett Gunnar radera mitt konto.

Nä fy fan så lågt gjort!!! :rage:
Jag har ju råkat ut för samma och vet hur vidrigt det känns.

Men fyfan vad ledsamt :(

Äh fyfan så jävla ruttet! Sådär gör man bara inte! Vilket genomruttet beteende...

Argh.. Sitter i valet och kvalet om jag ska gå på dejt med en kille eller ej. Han verkar trevlig, ser bra ut och verkar ha rimliga intressen osv. Däremot har han frågat eller sagt saker som för någon anledning får mig att rygga lite. Det är absolut inga allvarliga grejer, så jag förstår inte riktigt varför jag reagerar.. Men det är ständiga frågor om att skicka bilder på mig (trots att vi pratar på Facebook), han frågar väldigt privata frågor om förhållanden, dealbreakers, och sånt jag tänker att man frågar och snackar om när man känner varandra. Frågade om han fick chatta med en kompis för att hon skulle presentera vem jag är.

Som sagt är det egentligen inget farligt eller konstigt så, men det känns inte riktigt bra i magen även om jag inte kan peka på vad. Borde jag utmana mig själv och gå på dejt ändå, eller lita på magkänslan?
Jag skulle brutit kontakten bara för det faktum att han konstant bad om bilder. Att han sedan vill chatta med en vän till dig osv låter bara läskigt. Håll dig undan från sådana, de kan bli sjukt kontrollerande och obehagliga... Och lita på magkänslan när du väljer dejter! Jag förstår absolut varför du reagerar på det du skriver om iaf, för enligt mig är det varningsklockor som tydligt pekar på att det riskerar att bli väldigt dåligt med allting. Troligen finns det också fler sådana, om än små, som du bara inte skrivit om här.

Äh fyfan så jävla lågt.

:heart

Jag hade inte velat dejta någon som inte tycker att man ska äta godsaker när man är ledig 😁
Skriver ledig eftersom jag jobbar mycket helg.
Man behöver ju inte frossa bara för det.
Jag gillar att baka, speciellt tillsammans med någon och det vore ju väldigt trist och inte få äta upp det 🙄

För mig är det grejen av att "ledighet=äta socker" jag finner så otroligt konstig, och inget jag kan relatera till. Kanske att jag växte upp mer eller mindre helt utan "lördagsgodis" och läsk? Vet inte. Det känns bara så fel för mig personligen. Att jag blir ledig har liksom ingen relation till vad jag blir sugen att äta. Så det skulle vara konstigt att dejta nån som resonerar så, iaf för mig i den ålder jag är i nu, då jag tänker på familj, osv.

Det betyder förstås inte att jag är emot att baka ibland eller dyl :P

För mig är det grejen av att "ledighet=äta socker" jag finner så otroligt konstig, och inget jag kan relatera till. Kanske att jag växte upp mer eller mindre helt utan "lördagsgodis" och läsk? Vet inte. Det känns bara så fel för mig personligen. Att jag blir ledig har liksom ingen relation till vad jag blir sugen att äta. Så det skulle vara konstigt att dejta nån som resonerar så, iaf för mig i den ålder jag är i nu, då jag tänker på familj, osv.

Det betyder förstås inte att jag är emot att baka ibland eller dyl :P

Jag äter gärna choklad på kvällen efter jobbet också 💁‍♀️
För mig är det mer ledig = tid att laga mat och baka tillsammans, tid att se en film i soffan tillsammans och då är det väldigt trevligt att äta tex glass till 😁
Oavsett om ledigheten infaller på en lördag eller onsdag.

Jag äter gärna choklad på kvällen efter jobbet också 💁‍♀️
För mig är det mer ledig = tid att laga mat och baka tillsammans, tid att se en film i soffan tillsammans och då är det väldigt trevligt att äta tex glass till 😁
Oavsett om ledigheten infaller på en lördag eller onsdag.

Ja, alltså, jag har inget emot att andra får leva och göra precis som de vill såklart. Precis som jag inte är emot att folk röker eller snusar heller, jag skulle bara inte vilja dejta dem då. Jag har själv garanterat egenskaper som gör att X% inte vill dejta mig :)

Hans anledning att berätta för mig om deras samtal var att han ville säga att till mig att han inte vill att jag skriver om honom här. Jag känner mest att jag gör vad jag vill. Har för övrigt inte skrivit en rad om honom förrän nu vad jag vet.

Jag tycker inte han är problemet här alls, jag hade inte heller velat bli omskriven på ett forum. Däremot är det otroligt lågt av dejten att peka hit

Jag tycker inte han är problemet här alls, jag hade inte heller velat bli omskriven på ett forum. Däremot är det otroligt lågt av dejten att peka hit

Ja alltså, om just detta undrade jag också. Nu kanske jag missar nått här och det är nått hemskt denna killen gjort på annat vis, men av det som är beskrivet här så ligger väl inget fel hos honom? Tvärtom undrar jag varför @Diskurs inte kan tänka sig respektera hans önskan att inte bli omskriven här isf?

För det övriga lärde jag mig som liten (på gott eller ont) att det inte är bra att vara en tjallare, så det stödjer jag inte per automatik.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 711
Senast: LovingLife
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 028
Hundhälsa Jag behöver skriva av mig och kanske få lite råd om min hund. Jag har kanske målat fan på väggen som sitter och gråter men det blir lätt...
Svar
13
· Visningar
2 498
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
67 964
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka