Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det handlade ju inte om honom utan det handlade om att han fick tips om att gå in och läsa här om @Diskurs nya förhållande.

Otroligt dåligt gjort av tjejen som tippsade, hoppast hon läser det här och fattar att hon gjort något riktigt dumt!

F. ö. så har ju inte du @Diskurs skrivit särskilt detaljerat om din nya tjej och erat förhållande, utan varit väldigt diskret vad jag minns, så jag fattar inte ens vad exet (eller någon annan) skulle få ut av att gå in här och snoka..... Kommer med att sakna dig om du försvinner! :heart

Jag har 6st bilder på mig på badoo, tydliga utan filter men de som tjatar om fler bilder när man chattar brukar jag bara sluta svara. Det slutar oftast med att de ber om mer avklädda bilder så det matchar inte direkt med vad jag vill.
Eller han som skrev på instagram och under några timmar skickade 5st selfies. Slutade bara svara då jag inte förstår vad syftet är..

Jag har 6st bilder på mig på badoo, tydliga utan filter men de som tjatar om fler bilder när man chattar brukar jag bara sluta svara. Det slutar oftast med att de ber om mer avklädda bilder så det matchar inte direkt med vad jag vill.
Eller han som skrev på instagram och under några timmar skickade 5st selfies. Slutade bara svara då jag inte förstår vad syftet är..

Jag gillar att skicka bilder om jag är intresserad. Kanske inte direkt. Men skulle också bli fett avtänd om någon tjatade efter fler bilder.

Slösvepte på tinder i natt som tidsfördriv. Är inte intresserad av att träffa någon ny direkt, men hade fått en superlike av en person som håller på med en hobby jag sysslar med. Icke intresserad, så lite awkward.

Jag är inte så förtjust i att hångla öht, därför tänker jag att det nog inte skulle vara en dealbreaker. MEN det är möjligt att det faktiskt skulle vara det ändå. Många gånger har jag tänkt att det kan vara bra att ha så få dealbreakers som möjligt för att inte sålla bort en bra person i onödan, men sedan när det väl gäller så nog f*n har jag stört mig på en mängd olika saker ändå som rent logiskt inte borde vara något större problem :p (väldigt glad åt att unga klättraren varken röker eller snusar, knappt dricker alkohol, är allergisk mot parfym och gärna äter vegetariskt. Det blir så enkelt allting.)

Åhåå, det är typ min favoritgrej. Tror mina dejter mest består av att hångla på parkbänkar haha. :rofl:

Efter att ha spenderat två veckor tillsammans 24/7 kändes det lite konstigt att börja jobba igen och bara ses några gånger i veckan och lediga helger 😅
Men så skönt att vi fungerar så bra! Han är den första jag känner att jag faktiskt vill bo tillsammans med, han gör bara allting så mycket enklare. Helt självgående, tar egna initiativ även med mina djur, behöver aldrig be om något, han gör mer hemma än mig och då är jag en som fixar och donar mest hela tiden 😁
Tidigare i livet har jag nog flyttat ihop mest för att man ska det eller av praktiska skäl och efter skilsmässan var jag velt säker på att jag alltid ville bo själv. Men nu fem år senare känns det helt annorlunda. Även egensinniga surmuppar som jag kan alltså ändra åsikt 😁

antidejting: mitt ex vill prata i veckan, vi har inte hörts på typ 8 månader. Vi ingår i samma gäng och han har undvikit mig, men i helgen var vi på samma pub. Han kunde inte sitta vid samma bord som oss andra utan hittade några andra kompisar i stället. Jag gick dit och sa att jag mår bra(det var alltså han som lämnade mig under inte så snälla former), och att han inte behöver hålla sig undan för min skull, men nix. Senare under kvällen sa han att han vill prata med mig nykter, att han inte vet hur han ska förhålla sig(till mig/oss/allt) och att han har velat prata med mig länge :cautious: jag sträckte liksom ut en vänskaplig hand i januari och det är ett år sen vi gick isär, jag fattar inte vad han kan ha att säga som är så jobbigt att han inte ens kan dela bord med mig nu... Min gissning är att han träffat nån och gör världens grej av det helt i onödan, alternativt att han är rädd att jag fortfarande vill ha tillbaka honom. Att han skulle gjort nån slags självrannsakan och vill be om ursäkt är så osannolikt att jag köper en skumpa om det händer 😂 jag är så jävla nyfiken, annars hade jag ärligt talat inte brytt mig särskilt mycket.

Dejting: har en snubbe som kommit upp på tinder i evigheter, slutar alltid svepa då för jag har inte vågat svepa höger men vill inte svepa bort honom 😅 men det kanske börjar bli dags... ska på pubquiz med massa nya människor i veckan, det ska bli kul!

antidejting: mitt ex vill prata i veckan, vi har inte hörts på typ 8 månader. Vi ingår i samma gäng och han har undvikit mig, men i helgen var vi på samma pub. Han kunde inte sitta vid samma bord som oss andra utan hittade några andra kompisar i stället. Jag gick dit och sa att jag mår bra(det var alltså han som lämnade mig under inte så snälla former), och att han inte behöver hålla sig undan för min skull, men nix. Senare under kvällen sa han att han vill prata med mig nykter, att han inte vet hur han ska förhålla sig(till mig/oss/allt) och att han har velat prata med mig länge :cautious: jag sträckte liksom ut en vänskaplig hand i januari och det är ett år sen vi gick isär, jag fattar inte vad han kan ha att säga som är så jobbigt att han inte ens kan dela bord med mig nu... Min gissning är att han träffat nån och gör världens grej av det helt i onödan, alternativt att han är rädd att jag fortfarande vill ha tillbaka honom. Att han skulle gjort nån slags självrannsakan och vill be om ursäkt är så osannolikt att jag köper en skumpa om det händer 😂 jag är så jävla nyfiken, annars hade jag ärligt talat inte brytt mig särskilt mycket.

Dejting: har en snubbe som kommit upp på tinder i evigheter, slutar alltid svepa då för jag har inte vågat svepa höger men vill inte svepa bort honom 😅 men det kanske börjar bli dags... ska på pubquiz med massa nya människor i veckan, det ska bli kul!
Förstår att du vart nyfiken, det vart jag med nu. Håller tummarna att han inte tror att världen snurrar runt honom och tror att du vill ha tillbaka honom.

Hrm, annorlunda "problem".. om man pratar med nån som förvisso verkar trevlig och så, men sen nämner de att de vill skicka nudes, typ.. Alltså jag gör det aldrig själv, men ärligt så tycker jag det är lite weird att få sånt också. En sak om man redan är i ett förhållande, vare sig det är vanligt eller typ KK.. då kan det väl vara roligt bara. Men när man aldrig träffat människan tycker jag det sätter en slags press på en på nått vis. Och ju fler bilder (dvs mer vanliga då) man får utan att skicka själv desto konstigare blir det liksom, och dessutom ökar graden av känsla av att man är i "en grej".

Hjärnspöken, eller vad tycker ni själva?

Börjar ogilla att tinder mm inte har funktion där man kan skicka bilder. Mkt lättare att avmatcha där om nått börjar gå åt ett håll man inte orkar med.

Hrm, annorlunda "problem".. om man pratar med nån som förvisso verkar trevlig och så, men sen nämner de att de vill skicka nudes, typ.. Alltså jag gör det aldrig själv, men ärligt så tycker jag det är lite weird att få sånt också. En sak om man redan är i ett förhållande, vare sig det är vanligt eller typ KK.. då kan det väl vara roligt bara. Men när man aldrig träffat människan tycker jag det sätter en slags press på en på nått vis. Och ju fler bilder (dvs mer vanliga då) man får utan att skicka själv desto konstigare blir det liksom, och dessutom ökar graden av känsla av att man är i "en grej".

Börjar ogilla att tinder mm inte har funktion där man kan skicka bilder. Mkt lättare att avmatcha där om nått börjar gå åt ett håll man inte orkar med.

Hade verkligen inte uppskattat att få det från en människa jag inte känner eller aldrig ens träffat! Vad ska du med bilderna till liksom? Titta och svara att hen hade ett fint kön eller?

Nej, jag hade bett hen skicka dom till någon annan och tackat för mig!

Hade verkligen inte uppskattat att få det från en människa jag inte känner eller aldrig ens träffat! Vad ska du med bilderna till liksom? Titta och svara att hen hade ett fint kön eller?

Nej, jag hade bett hen skicka dom till någon annan och tackat för mig!

Antar att det är mer bröst/rumpa än kön i detta fall eftersom jag är kille och pratar med tjejer, men ändå.

Det är lite udda för det börjar liksom med vanliga bilder. Duvet kanske lite skojigt sådär, "kolla jag sitter här och gör det här", "här är en rolig grej" osv. Sen spinner det iväg väldigt lätt tydligen för en del. Och lite udda för även om man skämtar och hintar om mer "icke-propra" saker så är detta rätt oväntat för min del, och lite udda att ta ställning till. Samtidigt som jag inte tycker personen gör fel, så blir det lite svårt att veta riktigt hur jag ställer mig till det. Ska jag vara ärlig vill jag heller inte såra nån genom att vara typ "NÄHÄ DU, FY FÖR SÅNT! DET DÄR FÅR DU TA MED NÅN ANNAN.". För att snacka "normer" så tror jag att det hör till normen att killar älskar att få nakenbilder, alltid, punkt :) Och ja, jag har inget alls emot att se på nakna kvinnor - men gillar inte pressade situationer där man förväntas reagera och svara. Vad sjutton svarar man på sånt?

Jag tror jag är en person som helt enkelt gillar IRL betydligt mycket mer än chattar och sociala medier, jag tar ju för sjutton aldrig ens en selfie. Även om visst, jag kan snacka loss på en chatt ibland i timtal, om intressanta saker, men detta..

Vill du inte ha nudes så är det helt klart okej! Man ska ju känna sig bekväm. Skulle avsluta kontakten om jag kände mig obekväm.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 711
Senast: LovingLife
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 028
Hundhälsa Jag behöver skriva av mig och kanske få lite råd om min hund. Jag har kanske målat fan på väggen som sitter och gråter men det blir lätt...
Svar
13
· Visningar
2 498
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
67 964
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka